Sanctum - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MINDOK - logo
Autoři: Filip Neduk
Rok vydání: 2019
Dostupnost: 3 obchody (cca 947–1399 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Pýcha, touha po moci nebo jen rozmar? Těžko říct co vedlo k otevření sarkofágu. Kroniky udávají jen to, že k němu došlo. Otevření vypustilo zpět na náš svět prastaré démony. Jejich spalující nenávist a krvavá zběsilost rozsévá zkázu po celé zemi. Mnoho statečných už padlo při pokusu je zastavit a přece povstali noví hrdinové, kteří jdou rozsévat zkázu mezi hordu nezemských bestií.

Ve hře Sanctum se hráči vtělují do jednoho ze čtyř hrdinů, který bojuje s hordou démonů. Cílem je porazit pána démonů. Aby se hráčům tento úkol podařil, musejí nejdřív získat zkušenosti a najít to správné vybavení.


Příprava hry:

Doprostřed stolu se nachystají desky s jednotlivými akty. Desky tvoří mapu, po které budou hráči postupovat směrem ke svému cíli, kterým je citadela. Dále se nachystají balíčky karet s démony, kterým budou hráči postupně čelit. Každý hráč si vybere jednu ze čtyř možných postav (psanec, lovkyně, válečník a tanečnice). Vezme si desku odpovídající postavy a na ni naskládá karty jejích dovedností. Dovednosti bude získávat v průběhu hry za získané zkušenosti (kameny). Na desku si položí žetony výdrže a vůle. Na speciální desku se nachystají žetony požehnání, které budou hráči získávat za splnění určitých podmínek ve hře. Žeton požehnání získává vždy ten hráč, který naplnil danou podmínku jako první a může být použitý při závěrečném souboji s pánem démonů.


Průběh hry:

Během hry hráči vykonávají 3 základní akce: pohyb, boj a  odpočinek. Každý hráč provede jednu z těchto akcí a pak provede další akci další hráč:

  • Pohyb: Hráč posune svou postavu na nejpřednější volné místo na mapě. Tímto pohybem přiláká démony. Na mapu vyloží karty démonů z připraveného balíčku. Poté si vybírá, kterým démonů bude čelit a ty si z mapy přemístí na svou desku.

  • Boj: Hráč útočí na démony, které si akcemii pohybu položil na svou desku. Na začátku boje hráč hodí všemi kostkami, které má k dispozici. Následně využívá svých schopností (případně schopností svého vybavení) na to, aby zasáhl démona, na kterého útočí. Každý démon má na své kartě zobrazenu hodnotu (na zobrazených kostkách), která musí na kostce být, aby byl zasažen. U nejslabších démonů je to jedna kostka,  u nejsilnější jsou to kostky tři. Jakmile hráč umístí všechny kostky, které může, dochází k vyhodnocení boje. Démoni, kteří nebyli poraženi, způsobí hráči zranění, kterému se bude bránit. Obranu hráči aktivuji tím, že přesunou žetony výdrže nebo vůle na jeden ze svých vybavených a k obraně určených předmětů, a tím zabrání zásahu. Každý poražený démon dává hráči zkušenosti (mají podobu kamenů), pomocí kterých odemyká nové schopnosti a zároveň mu umožňují vybavovat se předměty, které v boji získal.

  • Odpočinek: Při této akci hráč vrátí všechny použité kameny výdrže a vůle, které použil při útoku a obraně na startovní pole na své desce. Tím si vybavení odemkne pro další využití při dalším útoku. Během odpočinku se hráči můžou vybavit jakýmikoliv předměty, na které získali dostatek zkušeností a které mají ve svém vlastnictví. Za předměty, které nechtějí dále využívat, mohou nakupovat lektvary (modrý pro obnovení vůle a červený pro obnovu výdrže ve fázi boje).

Závěrečný souboj: Cílem hráčů je dojít do citadely, kde na ně čeká pán démonů, kterého musí porazit. Jakmile se první z hráčů dostane do citadely, může zaútočit na pána démonů. Ostatní hráči se pak k němu musí připojit. Útok na něj se liší od běžných útoků tím, že probíhá jeden útok za druhým a mezi útoky není možné odpočívat. Na začátku útoku na pána démonů si každý hráč vybírá 5 karet útoku démona a 4 karty skrytých útoků. Ty si střídavě naskládá na svou desku. Čelit jim musí postupně. Jeho úkolem je porazit všech devět karet, které má vyloženy na své desce. V průběhu útoků se navíc vytahují karty odplaty démona, které působí na všechny hráče v citadele. Při útoku na pána démonů mohou hráči používat požehnání, které získali v dřívější fázi hry. To jim dava jednorázovou výhodu v boji.


Konec hry:

Vítězem se stává ten hráč, který porazí pána démonů a zůstane mu přitom největší množství životů, případně ten hráč, který se v závěrečném souboji dostal nejdál.

Autor: martinsun

Offcanvas