Samurai je hra o získávání artefaktů (rýže, Buddha a královské čepice) z japonských ostrovů Honšú, Kjúšú, Šikoku a Hokkaido pomocí silových žetonů. Je součástí Kniziovy trilogie Euphrat & Tigris, Through the Desert a Samurai. Jde o abstraktní převahovku. Hráči představují japonské místodržitele a pomocí silových žetonů se snaží získávat jednotlivé artefakty, představující cestu k vítězství.
Každý hráč má 20 hexagonálních žetonů 3 typů:
- žetony, které mají vliv pouze na jeden artefakt, ovšem ve srovnání s ostatními typy jsou výrazně silnější
- žetony, které mají vliv na všechny sousedící artefakty, ovšem jsou slabší než ty předchozí
- 2 speciální žetony, které hráči umožňují přehodit dva libovolné artefakty na mapě a tím soupeřům překazit jejich plány
Průběh hry:
Hráči střídavě pokládají své žetony - vždy mají za zástěnou 5 odkrytých a jeden si vyberou (případně i více). Ten položí a následně si dotáhnou ze svých zbývajících žetonů tak, aby svůj tah ukončili znovu s 5 žetony za zástěnou. Položené žetony vždy sousedí alespoň s jedním artefaktem a tedy mají vliv minimálně na jeden artefakt. Následně je na tahu další hráč.
Artefakt získává hráč, který v momentě jeho úplného obklíčení (položením žetonů ze všech stran) má na daný artefakt největší vliv.
Konec hry:
Hra končí v okamžiku vyhodnocení 4. remízy, nebo pokud byl vyhodnocen poslední artefakt na mapě. Vítězem se stává hráč, kterému se podařilo získat největší převahu (tj. nejvíce artefaktů jednoho typu).