Říše Sagy byla rozvrácena a stávající knížecí rody bojují o nadvládu nad jednotlivými královstvími. Ta přechází z rukou do rukou a jsou bezohledně plundrována svými majiteli, kteří chtějí získat výhodu nad svými protivníky. Čest a sláva bude náležet tomu, kdo udrží království do návratu Panovnice.
Saga je karetní hra, v níž hráči bojují o nadvládu nad šesti královstvími. Každý hráč postupně buduje své útočné armády vykládáním karet rytířů do skupin. Při dobytí vybraného království jej přebírá soupeři, což mu umožní získávat z dobytých území vítězné body (případně další speciální výhody) a vrací soupeři jeho obranné rytíře zpět do ruky. Útočící rytíři se stávají obrannými.
Obranná i útočná hodnota skupiny rytířů je určována součtem číselných hodnot na každém z rytířů, proto dochází během hry k postupnému posilování království a snižování počtu rytířů, které hráčům zůstávají v ruce.
Hra končí ve chvíli, kdy se některý z hráčů zbaví všech karet, a vítězem se stává ten, kdo během hry a na jejím konci nashromáždil nejvíce vítězných bodů. Nezbytnou podmínkou vítězství je přitom promyšlené kombinování rytířů do skupin společně se správnou volbou cíle útoku, jeho načasováním a maximálním využitím výhod jednotlivých království.