Dobrý den,
Jmenuju se Robin Remeš a jsem autorem této hry a proto bych (po domluvě s REXy) rád doplnil nějaký obsah na tuto stránku. Posílám také nějaké fotky a pravidla ke stažení. Prosím vás o vložení a také výměnu titulního obrázku, který máte na stránce nyní, za soubor "Rytiri_Raubiri_REXHRY_title.jpg", který posílám v obrázcích. (na první pohled vypadá stejně ale je vyexportovaný v barvách vhodných pro zobrazení na monitorech.)
———————————————————————————————————————————————————————————————
Doporučený věk: od 10 let
Počet hráčů: 2–4
Herní doba: 20–40 min
Herní svět: fantasy
Herní kategorie: karetní hra, intriky
Vydavatelé: REXHRY
Autoři: Robin Remeš
Rok vydání: 2025
Dostupnost: Planeta her
Sdílejte: odkaz Facebook
————————————————————————————————————————————————————————————————
Kdo z nás si jako malý nehrál na rytíře? Stát se tak udatným šermířem, tajemnou čarodějkou či obratným lupičem! Nevadí, pokud už jste trochu odrostli, teď se můžete vrátit zase na chvíli do světa dětské fantazie a stát se rytířem (a možná trochu raubířem).
Zvol si chrabrého dětského hrdinu vybaveného dřevěným mečem a štítem z poklice a změř sílu s ostatními. Ale bojovat je potřeba s rozmyslem.
Každý útok, kryt nebo výpad tě stojí tolik síly jako ve skutečném souboji. Když ti dojde dech, nezbývá nic jiného, než si trochu odpočinout. Důležité je správné načasování. Šetři se, chytře kombinuj bojové pohyby a sraz soupeře na zem dřív než on tebe.
Buď rytíř! Buď raubíř! Bojuj a hraj si!
Rytíři a raubíři jsou dynamická soubojová karetní hra, ve které hráči zavzpomínají na to, jaké to bylo se v dětství (nebo možná dodnes?) oblékat do kostýmů rytířů, lukostřelců nebo kouzelníků a pořádat s kamarády přátelské souboje. Každá zahraná karta znamená mocný úder, hbitý úskok, lstivý výpad nebo tajemné kouzlo vykreslené dětskou fantazií. Cílem hry je bušit do soupeře tak, že spadne na zem. Soupeř se ale jen tak snadno nedá a proto je potřeba využít chytrých kombinací, správného načasování a v neposlední řadě i blafování ve svůj prospěch.
Příprava hry
Každý z hráčů si vybere jednu z 12 herních postav s unikátní schopností a k ní hráčskou desku, na kterou vyskládá tolik žetonů energie ve třech barvách, kolik určuje jeho zvolená postava a jednu figurku rovnováhy. Dále dostane sadu blokovacích karet a nakonec bojové (akční) karty.
Ve dvou a třech hráčích hrají všichni proti všem, ve čtyřech se ale hráči rozdělí do dvojic a hrají týmovou hru.
Průběh hry
Hráči se střídají v tazích, tak dlouho dokud jeden z hráčů (nebo jeden z týmů) nezíská dva “zářezy” (to znamená, že se mu podařilo dvakrát shodit soupeře na zem (shozený hráč nevypadává ze hry, nýbrž se v příštím tahu vrací znovu v plné síle, aby se mohl pomstít)).
Když je hráč na tahu může bojovat nebo odpočívat:
Když hráč bojuje:
- Vynese z ruky jednu kartu a vyčerpá žeton energie shodné barvy,
- vyhodnotí efekt vyčerpaného žetonu i zahrané karty a tuto kartu umístí do série,
- dobere si karty do 6 karet na ruce a jednu odloží.
Série je vlastně historie karet, které hráč zahrál v předchozích tazích, správnou barevnou kombinací karet v sérii se hráči snaží dosáhnout bonusových efektů a překvapit soupeře epickým bojovým manévrem. Hraním karet se ale hráčova postava vyčerpává jako bojovník ve skutečném souboji (vyčerpávají se žetony energie, kterými “platí” za zahrání každé karty). Bez žetonů energie určité barvy nelze hrát ani žádné karty této barvy, proto je občas potřeba si odpočinout.
Když hráč odpočívá:
- Odloží svoji sérii karet,
- obnoví si všechny vyčerpané žetony energie,
- dobere si karty do 6 karet na ruce a jednu odloží.
Odpočinek je významný moment v souboji, protože hráč během něj nezahraje žádnou kartu ani žeton. Proto je nutné svůj odpočinek dobře naplánovat a soupeře naopak tlačit do odpočinku, když se mu to nejméně hodí.
Konec hry
Hráči se snaží svým soupeřům snižovat rovnováhu (pomocí efektů žetonů a zahraných karet), kterou značí figurka na stupnici rovnováhy. Jakmile figurka nějakého hráče klesne na 0, znamená to, že postava tohoto hráče spadla na zem. Hráč, kterému se podařilo shodit soupeře na zem, získá zářez. Hráč/tým, který získá druhý zářez, okamžitě vyhrává hru.