Zvol si chrabrého dětského hrdinu vybaveného dřevěným mečem a štítem z poklice a změř sílu s ostatními. Ale bojovat je potřeba s rozmyslem. Každý útok, kryt nebo výpad tě stojí tolik síly, jako ve skutečném souboji. Když ti dojde dech, nezbývá nic jiného, než si trochu odpočinout. Důležité je správné načasování. Šetři se, chytře kombinuj bojové pohyby a sraz soupeře na zem dřív, než on tebe. Buď rytíř! Buď raubíř! Bojuj a hraj si! Rytíři a raubíři jsou soubojová karetní hra, ve které hráči zavzpomínají na to, jaké to bylo se v dětství (nebo možná dodnes?) oblékat do kostýmů rytířů, lukostřelců nebo kouzelníků a pořádat s kamarády přátelské souboje. Každá zahraná karta znamená mocný úder, hbitý úskok, lstivý výpad nebo tajemné kouzlo vykreslené dětskou fantazií. Cílem hry je bušit do soupeře tak, že spadne na zem. Soupeř se ale jen tak snadno nedá, a proto je potřeba využít chytrých kombinací, správného načasování a v neposlední řadě i blafování ve svůj prospěch. Příprava hry:Každý z hráčů si vybere jednu z 12 herních postav s unikátní schopností a k ní hráčskou desku, na kterou vyskládá tolik žetonů energie ve třech barvách, kolik určuje jeho zvolená postava a jednu figurku rovnováhy. Dále dostane sadu blokovacích karet a nakonec bojové (akční) karty. |
![]() |
Ve dvou a třech hráčích hrají všichni proti všem, ve čtyřech se ale hráči rozdělí do dvojic a hrají týmovou hru.
![]() |
Průběh hry:Hráči se střídají v tazích tak dlouho, dokud jeden z hráčů (nebo jeden z týmů) nezíská dva „zářezy“ (to znamená, že se mu podařilo dvakrát shodit soupeře na zem. Shozený hráč nevypadává ze hry, nýbrž se v příštím tahu vrací znovu v plné síle, aby se mohl pomstít). Když je hráč na tahu, může bojovat, nebo odpočívat: Když hráč bojuje:
|
Série je vlastně historie karet, které hráč zahrál v předchozích tazích. Správnou barevnou kombinací karet v sérii se hráči snaží dosáhnout bonusových efektů a překvapit soupeře epickým bojovým manévrem. Hraním karet se ale hráčova postava vyčerpává, jako bojovník ve skutečném souboji (vyčerpávají se žetony energie, kterými se „platí“ za zahrání každé karty). Bez žetonů energie určité barvy nelze hrát ani žádné karty této barvy, proto je občas potřeba si odpočinout. |
Když hráč odpočívá:
Odpočinek je významný moment v souboji, protože hráč během něj nezahraje žádnou kartu ani žeton. Proto je nutné svůj odpočinek dobře naplánovat a soupeře naopak tlačit do odpočinku, když se mu to nejméně hodí. Konec hry:Hráči se snaží svým soupeřům snižovat rovnováhu (pomocí efektů žetonů a zahraných karet), kterou značí figurka na stupnici rovnováhy. Jakmile figurka nějakého hráče klesne |
![]() |