Rok pandy - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 25 min (reálná data)
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: vydání ohlášeno
Vydavatelé:
MINDOK - logo
Autoři: Carl Chudyk
Rok vydání: 2025
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Jedné noci seděla panda mezi bambusovými rostlinami a zasněně žvýkala pár bambusových listů.
Když vzhlédla k noční obloze, přemýšlela, proč není vlastně jedním z dvanácti zvířat čínského zvěrokruhu – v čem je třeba takový drak nebo zajíc lepší?
A tak si řekla: „Tak vymyslím něco, kde budu zmíněna společně s těmito zvířaty, a dokonce budu hrát zvláštní roli.“ A když se pustila do dalšího listu, zrodil se nápad na „Rok pandy“…

Rok pandy je karetní hra inspirovaná čínským zvěrokruhem, do něhož se přidává panda jako speciální prvek. Hráči se snaží zbavit všech svých karet rychleji, než ostatní, vyhrávat triky a sbírat body v podobě bambusových destiček. Při každém triku může být výhodné nejen vyhrát, ale někdy i ztratit, protože karty vrácené do ruky se otáčejí a zvyšují svou hodnotu.

Příprava hry:

  1. Rozmístění komponent: Nejprve se položí bambusové destičky vedle hrací plochy jako zásobu bodů. Dále je umístěna destička Panda nálady na stůl a hráči vyberou její stranu – buď „Hladová panda“, nebo „Otáčecí panda“.
  2. Výběr prvků a karet: Hráči vytáhnou 5 karet prvků a zamíchají je. Každý hráč si lízne jednu kartu, která určí začínajícího hráče. Ostatní karty jsou odloženy. Dále se vyberou odpovídající barevné karty zvířat a prvků podle zvolených karet. Nevyužité karty jsou vráceny do krabice.
  3. Rozdělení karet: Vybrané karty se zamíchají a každý hráč dostane 12 karet. Zbylé karty se pak položí jako dobírací balíček lícem dolů.

Průběh hry:

Hra se hraje na několik kol, přičemž se každé kolo skládá z několika triků:

  1. Zahájení triku: První hráč zahraje jednu nebo více karet jako kombinaci (například jedinečnou kartu, sadu nebo sekvenci). Ostatní hráči se střídají po směru hodinových ručiček a rozhodují se, zda chtějí trik přebít, nebo pasovat.

  2. Přebití triku: Hráč může přebít aktuální kombinaci pouze kartami stejného typu s vyšší hodnotou, nebo zahráním speciální karty prvku, která okamžitě vyhrává trik.

  3. Pasování: Pokud hráč nemůže nebo nechce přebít trik, pasuje. Karty, které během triku zahrál, se buď otáčejí a vrací do jeho ruky, nebo se odkládají podle pravidel.

  4. Vítězství v triku: Hráč, který jako poslední přebije trik, jej vyhrává, odkládá své karty a může získat body podle speciálních efektů karet.

  5. Konec kola: Kolo končí, když všichni kromě jednoho hráče odhodí všechny své karty. Hráč, který se jako první zbaví karet, získává body za počet karet zbývajících v rukách ostatních hráčů (maximálně 7 bodů).

Konec hry:

Hra končí, jakmile některý z hráčů dosáhne 15 bodů nebo více. Hráč s nejvyšším počtem bodů se stává vítězem. Pokud je skóre shodné, vítězí hráč, který jako první odhodil své karty v posledním kole.

Autor: Glomerulus

Další názvy této společenské hry

Vybíráme z Bazaru

Arkham Noir 1. case
Arkham Noir 1. case
Akt. cena: 199 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas