Počet hráčů: | 1–4 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 75 min (reálná data) |
Herní svět: | neuvedeno |
Herní kategorie: | kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Ignacy Trzewiczek |
Rok vydání: | 2012 |
Dostupnost: | 12 obchodů (cca 1449–1589 CZK) |
Sdílej: |
Otázky k 4. scenáru Volcano Island
Dnes som sa pustil do tohto scenára. Ešte v setupe ma napadlo dve otázky, pri hraní ďalšie:re: volcano island
1) primo ve scenari (setup changes) je napsano, ze totem a discovery token na startovni pozici se ignoruje
2) my hrali s +1 diky tomu nozi, stejne jako se pise ve FAQ.
3) presne, jak pises, muzes to dat kamkoli na herni plan krome sopky, kde jeste neni popel. Nezalezi, jestli jsi dane pole prozkoumal, nebo ne.
4) hrali jsme taky se stackovanim se stejnym zduvodnenim, stejne se to pise i ve FAQ.
5) tam je kriticka ta posledni cast popisu "you have to draw and resolve all X cards". Takze ano, beres hornich X karet a vsechny musis vyresit, bez ohledu na jejich typ. Vyjimkou je pripad, kdy otocis kartu, ktera ti veli, abys prestal brat dalsi mystery cards, pak s nima koncis, ale temple se bere jako uspesne prozkoumany. Pokud by tam nebyl ten dodatek ve Special rules, tak bys klidne podle svoji volby mohl skoncit po prvni nebo druhe nebo treti karte a ctvrtou si netahat.
6) zajimava otazka, netusim, co je "spravne". Striktne podle pravidel je to zivot dolu za kazdy takovyto prach, stejne jako mlha ve druhem scenari, nicmene interpretacne to smysl nedava, narozdil treba od situace, kdy jsi v 8. kole na poslednim volnem poli (ostatni znicena lavou) a karta eventu ti veli, abys premistil tabor (Cloud burst) - pak je to pro nas unfulfilled demand a prijdes o zivot, protoze je jasne predstavitelne, ze treba hlina s vodou zatopila tvuj tabor. I presto zustava tato vec s Cloud burstem oficialne nezodpovezena. EDIT - viz dodatek 2
http://boardgamegeek.com/thread/1047418/cloud-burst-and-no-adjacent-tiles
7) lov stoji vzdy prave 2 lidi, protoze se provadi mimo mapu. S budovanim v kempu to nekdo hraje tak, a nekdo tak. Doma se priklanime k tomu, ze to vliv nema, s vyjimkou krize ve scenari 2. Pokud bys uvazoval o te penalizaci pri budovani, stejna penalizace pak z logiky musi platit i pro upravu tabora a odpocinek, coz jsou dalsi dve mozne akce, ktere dela hrac v tabore. EDIT - viz dodatek 2
FAQ:
http://boardgamegeek.com/filepage/105968/comprehensive-faq-and-errata
dodatek
My to hrali s Explorerem, Carpenterem a Patkem se standardnim setupem 4/4, ve hre jsme meli stesti na mystery cards a smulu na hledani totemu, ale nakonec jsme splnili podminky pro vyhru a v 8. kole bezpecne odpluli.
Jinak jsme si omylem (cti nepozornym ctenim) zahrali hardcore verzi scenare 2, kdy jsme mlhu umistovali rovnou na uz objevena policka, misto toho, abychom ji napred cpali nekam pryc, ale nakonec jsme to taky zvladli a v poslednim kole postavili ctvrty a paty kriz. Takze ta hra je opravdu variabilni a muzes si ji prizpusobovat.
dodatek 2
Na otazku 6) primo odpoved neni, lec je nasnade ridit se podle obdobne situace ze scenare 2, kdy uz neni kam umistit mlha. Oficialni odpoved autora hry nasleduje tematickou interpretaci, tedy pokud uz neni kam umistit mlhu, tak se nic nedeje, nikdo neztraci zivoty, a proto pro vulkanicky prach nejspis plati stejna pravidla.
http://www.boardgamegeek.com/article/10883309#10883309
http://www.boardgamegeek.com/article/10883923#10883923
Na tvoji otazku 7) odpovida primo autor hry: -1 panak na desticce s taborem neznamena pri staveni v tabore nic.
http://www.boardgamegeek.com/article/14602355#14602355
Takze jsme radi i u nas doma, ze to hrajeme spravne.
Bibus,
ďakujem za odpovede aj s odkazmi. Tu jednotku som si nevšimol, hoc som na to pozeral 10x :).
K 6. a 7.
No takže 6. som si zatiaľ potvrdil, že sa nejedná o Unfulfilled Demand, lebo UD je v pravidlách písané, že sa berie do úvahy len pri kartách!, nie pokynoch v scenári (pokiaľ to nie je vyslovene uvedené, čo tu nie je), resp. sa jedná o pravidlo max. 1 rovnakého žetónu na diel ostrova, tzn. zranenia, ak už nemáš kam umiestniť hmlu či vulkanický prach, hráči nedostanú.
--
Ohľadom 7.:
Ktoré akcie potom žetón "-1 panák" ovplyvňuje potrebou extra panáka?
Len prieskum a zbieranie surovín? (Lebo lov nie je viazaný na konkrétny diel a stavanie predmetov, ani upratovanie kempu a oddych podľa autora hry nie.)
ad 7)
"-1 panak" umisteny na mape (stejne jako vulkanicky prach a mlha) se tyka pouze akci, kdy umistujes delniky na mapu, tedy gathering a exploration. Navic jeste staveni krize na policku s mlhou (vcetne pripadu, kdy je mlha v tabore) ve scenari 2, kdy to explicitne pozaduji pravidla scenare. Pokud lezi "-1 panak" primo na nejake akci, tak se samozrejme tyka jen te akce. V tom pripade se muze stackovat s pripadnymi penalizacemi typu "-1 panak" umistenymi na mape.
@bibus k 7
Ok, potvrdené díky, len z tých pravidiel do úplne priamo nevyplýva, mohli tam spomenúť, o ktoré akcie sa jedná. Tu je odsek z pravidiel:
When this token is located next to an Action field, it means that for the next Action of that type, you have to assign one more pawn than normally required (i.e. 2 pawns instead of 1, 3 pawns instead of 2, etc.). Discard the token after resolving its efect.
--
When this token is located on the Island tile/space where you are
planning to take an Action, it means that to take the Action on this tile/space, you have to assign one more pawn than normally required
(i.e. 2 pawns instead of 1, 3 pawns instead of 2, etc.).
War of the Ring - Lords of Middle Earth
Akt. cena: 750 Kč
Končí za: 6 hodin