Robin Hood a jeho dobrodružství

xxxxxxxxoo hodnoceno 37x (Seznam vlastníků)

Robin Hood a jeho dobrodružství - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min (reálná data)
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Michael Menzel
Rok vydání: 2021
Dostupnost: 15 obchodů (cca 1049–1204 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Píše se rok 1193 a obyčejní lidé v Nottinghamském hrabství trpí pod vládou prince Johna, který si ve své krutovládě nebere žádné servítky. A tak je pouze na pár statečných vedených legendárním Robinem Hoodem, zda se podaří prince svrhnout. Cesta k tomu bude ale dlouhá a jistě plná napínavých situací.

Robin Hood a jeho dobrodružství je kooperativní kampaňovou hrou postavenou na vázané knize dobrodružství, ve které jsou popsány jednotlivé scénáře, jejich pořadí a průběh. Hráči se při hře vtělí do role jednoho ze čtyř hrdinů (Robin Hood, Marianna, Malý John a Will Scarlet) a jejich cílem bude postupně projít (a vyhrát) všechny sénáře z knihy dobrodružství. V tom jim budou bránit různé stráže, šlechtici nebo i Sir Guy Gisbourne.

S postupující kampaní scénáře přináší nová pravidla a mechanismy a samozřejmě i postupně odkrývají celý příběh družiny Robina Hooda v jejich cestě za osvobozením obyvatel Nottinghamu od krutovlády prince Johna.

Privátní: separator.png

Příprava hry

Hráči si v knize dobrodružství naleznou scénář, který je v rámci celé kampaně na řadě, a připraví si herní plán vyobrazující hrad a jeho okolí. Také si zvolí hrdiny, za které budou hrát, a nastaví například figurku barda na stupnici naděje na určité pole. A v průběhu hry nesmí dopustit, aby různé události přivedly barda na pole beznaděje (na stupnici pole 0).

Privátní: separator.png

Průběh hry

Samotná hra probíhá na kola, ve kterých se pořadí hráčů a jiných událostí určuje losováním kruhových žetonů různých barev. Čtyři z nich mají barvu hrdinů. Bílý žeton umožní odehrát tah každému z hráčů v libovolné pořadí, černý žeton pak donutí hráče zvolit jednoho z hrdinů, který může odehrát tah. Červený a fialový žeton pak způsobí různé „temné“ události (a s postupem kampaně se do hry přidá ještě druhý fialový žeton).

Privátní: board.detail.jpg
Detail herního plánu s ukázkou speciálních lokací a modularitou

Když hráči losováním určí pořadí tahu, začnou se střídat ve svých tazích (případně i s temnými události). Nicméně tah hrdiny pak probíhá v těchto fázích:

  1. Pohyb – každý hráč na začátku scánáře má 5 figurek. 2 statické, které určují, kde se nachází a vždy jedna je na herním plánu a určuje kde hrdina začíná svůj pohyb. A pak 3 pohybové (2 pro pomalejší pohyb a 1 pro pohyb rychlejší/delší). Při pohybu po mapě postupně hráč klade své figurky na herní plán tak, aby se vždy figurky dotýkaly a současně nekolidovaly s „neprůchozími“ místy na mapě (domy/stromy...). Na konci řetězu figurek pak umístí druhou statickou figurku a všechny ostatní pak z mapy odstraní. Hráč se může rozhodnout tuto fázi přeskočit, nebo pokud je zajatý stráží, tak ji přeskočit musí. 

  2. Šetření energie – pokud hráč ve fázi pohybu nevyužije figurku pro rychlý pohyb (tedy i když je zajatý), může do sáčku přidat jednu bílou kostičku (více viz souboje).

  3. Vykonání jedné akce – hráč může zvolit jednu ze tří akcí a vykonat ji:

    • Prozkoumání pole na herním plánu – pokud figurka hrdiny alespoň svou částí překrývá pole s otazníkem, může toto políčko prozkoumat. Kromě otazníčku obsahuje pole i číslo, které odkazuje na odstavec v knize dobrodružství popisující toto pole a jeho efekty. To by měl hráči přečíst jiný spoluhráč. Po prozkoumání pole může (ale nemusí) dojít k otočení žetonu s otazníčkem na herním plánu.
    • Souboj s protivníkem – pokud se figurka hrdiny dotýká políčka s protivníkem, může hráč tohoto protivníka zkusit porazit. Ze sáčku s kostičkami (obsahuje fialové a bílé) postupně losuje až 3 kostičky. Pokud vytáhne bílou, je protivník poražen (existují i speciální protivníci, kteří vyžadují více bílých kostiček). Vytažené kostičky se do sáčku NEVRACÍ. Hráč může mít i šíp. Ten mu umožňuje útočit na protivníky, na jejichž pole dosáhne žetonem šípu.
    • Předání předmetů – pokud se figurky dvou hrdinů dotýkají, mohou si předat předměty.
Privátní: movement.jpg
Ukázka pohybu hrdiny s využitím 2 "pomalých" figurek

Červené a fialové temné události

V těchto fázích herního kola dochází k mnoha možným událostem (které opravdu hráčům nepomáhají).

Mezi červené patří například zajímání neopatrných hrdinů strážemi (pokud je tito mají v dosahu) nebo pokles naděje v hrabství, který může v extrémním případě způsobit až prohru hráčů. Naději naopak hráči zvyšují hlavně porážením stráží a šlechtičů.

Mezi fialové události patří například pohyb Sira Gisbourna, který při dostižení hrdiny (= dotek s figurkou) tomuto hrdinovi do konce dobrodružství sebere jednu z pohybových figurek. A pokud hrdina přijde o všechny 3 své pohybové figurky, opustí hru a naděje v hrabství klesne o 5 polí. Další událostí je pak doplnění fialových kostiček do sáčku se „soubojovými“ kostičkami (tolik, kolik je ve hře hrdinů).

Privátní: separator.png

Konec hry

Hráči musí splnit cíle dobrodružství/scénáře, které jsou popsány v knize dobrodružství. Případně hra končí, když naděje v hrabství klesne příliš nízko - pouze v takovém případě neúspěchem hrdinů. Což znamená, že hráči musí pro postup v kampani zkusit stejný scénář znovu (hra má i mechanismus, že druhý průběh se může trochu odlišovat).

A samozřejmě úplně dobrodružství Robina Hooda končí až vyhráním celé kampaně.

Autor: Zeus

Rozšíření hry (1)

The Adventures of Robin Hood: Friar Tuck in Danger (2022)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 2 - 4 hráči

Celkové hodnocení: oooooooooo (hodnoceno 0x)

Další názvy této společenské hry

Vybíráme z Bazaru

Za Hranou
Za Hranou
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas