Rising Sun - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3–6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min (reálná data)
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Asmodee Czech Republic - logo
Autoři: Eric M. Lang
Rok vydání: 2018
Dostupnost: 1 obchod (2269 CZK)
Sdílej: Facebook

Deskofobie RECENZE: Rising Sun (Káča)

Autor: KáčaDF | 26.4.2018 | 8

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Abe

DEJA VU
Tahle recenze mi hodně připomněla recenzi na Dooma. Pěkně předvedená hra, v podstatě samá chvála (cituji: „Hráči budou odměněni úžasným herním prožitkem … u každé partie jsem se maximálně bavila“) … a proto ji nakonec dávám 3,5/5. Petr Šel ještě dál a dal 2,5/5. Deskoherní svět musí zajásat, právě objevil svou Mirku Spáčilovou. Zapšklou starou pannu, která nenávidí všechny a všechno, její práce ji nejenom nudí, ale někdy i štve, a jediné co ji dokáže zaujmout je nějaký zcela nový zážitek. Čím bizardnější, tím lepší („Prosím netopýří ouška s rozemletými zebřími kopýtky“).

Vzhledem k tomu, že mám tuto hru poměrně nahranou díky prezentacím, včetně herních klubů (Brno, Šternberk, Olomouci, Vysoké Mýto), dovolím si zde sumarizovat názory těchto hráčů, které byly všude prakticky identické:
- Rising Sun je naprosto odlišná od Blood Rage
- Rising Sun nabízí mnohem větší taktické možnosti než Blood Rage
- Možnost týmového hraní, nabízí zcela nový herní zážitek
- Zábava po celou dobu, kdy neustále reagujete na vzniklou situaci na hracím plánu
- Různé cesty, jak dosáhnout vítězných bodů
- Rising Sun je ještě lepší než Blood Rage (i kdyby nebyl a byl „jen srovnatelný“ s Blood Rage, pořád je zarážející a neobhajitelná Petrova známka 2,5/5, kdy naopak Blood Rage dává 5/5)

Zároveň si dovolím upozornit na chyby v recenzi. Hrou se nedá prokalkulovat od začátku do konce. Díky mandátům, kdy i ostatní hrají vámi vybranou akci a naopak, neustále sledujete průběh na hrací ploše a své rozhodnutí upravujete podle jeho vývoje. To samé platí i o souboji, kdy díky dražebnímu systému pouze odhadujete co by soupeř mohl zahrát. Že není žeton, který by odlišil +50 bodů? Ale je

27.4.2018 06:24:51

Abe

DEJA VU #2
Zároveň si dovolím upozornit na chyby v recenzi. Hrou se nedá prokalkulovat od začátku do konce. Díky mandátům, kdy i ostatní hrají vámi vybranou akci a naopak, neustále sledujete průběh na hrací ploše a své rozhodnutí upravujete podle jeho vývoje. To samé platí i o souboji, kdy díky dražebnímu systému pouze odhadujete co by soupeř mohl zahrát. Že není žeton, který by odlišil +50 bodů? Ale je

27.4.2018 06:29:19

Abe

DO TŘETICE???
Tahle recenze mi hodně připomněla recenzi na Dooma. Pěkně předvedená hra, v podstatě samá chvála (cituji: „Hráči budou odměněni úžasným herním prožitkem … u každé partie jsem se maximálně bavila“) … a proto ji nakonec dávám 3,5/5. Petr Šel ještě dál a dal 2,5/5. Deskoherní svět musí zajásat, právě objevil svou Mirku Spáčilovou. Zapšklou starou pannu, která nenávidí všechny a všechno, její práce ji nejenom nudí, ale někdy i štve, a jediné co ji dokáže zaujmout je nějaký zcela nový zážitek. Čím bizardnější, tím lepší („Prosím netopýří ouška s rozemletými zebřími kopýtky“).
Vzhledem k tomu, že mám tuto hru poměrně nahranou díky prezentacím, včetně herních klubů (Brno, Šternberk, Olomouci, Vysoké Mýto), dovolím si zde sumarizovat názory těchto hráčů, které byly všude prakticky identické:
- Rising Sun je naprosto odlišná od Blood Rage
- Rising Sun nabízí mnohem větší taktické možnosti než Blood Rage
- Možnost týmového hraní, nabízí zcela nový herní zážitek
- Zábava po celou dobu, kdy neustále reagujete na vzniklou situaci na hracím plánu
- Různé cesty, jak dosáhnout vítězných bodů
- Rising Sun je ještě lepší než Blood Rage (i kdyby nebyl a byl „jen srovnatelný“ s Blood Rage, pořád je zarážející a neobhajitelná Petrova známka 2,5/5, kdy naopak Blood Rage dává 5/5)
Zároveň si dovolím upozornit na chyby v recenzi. Hrou se nedá prokalkulovat od začátku do konce. Díky mandátům, kdy i ostatní hrají vámi vybranou akci a naopak, neustále sledujete průběh na hrací ploše a své rozhodnutí upravujete podle jeho vývoje. To samé platí i o souboji, kdy díky dražebnímu systému pouze odhadujete co by soupeř mohl zahrát. Že není žeton, který by odlišil +50 bodů? Ale je. Po bodovací stupnici má být tento žeton otočený svou hladkou stranou a jakmile přesáhne 50 bodů, otočí se na stranu se znakem. Že je rozdílný počet mandátů, které bude každý hráč vybírat? Ano, je ale dobré dodat, že jen vždy v rámci 1 období, v 2. a 3. období to bude zase naopak, na počet odehraných akcí to nemá vliv (vyjma zrady). Petr evidentně hrál tuhle hru ve 4 hráčích (v podstatě ideální počet, přesto byl analyticky paralyzován a překvapivě nikdo s ním nechtěl jít do spojenectví - zajímavé, taky to o něčem svědčí, trochu tím zároveň padá i argument ohledně King Makingu). Popsal jen 1. roční období a tuhle „maličkost“ nějak opomněl zmínit. Ono když chce psa bít, musí si najít nějakou hůl, něco občas vypustit, něco občas přičesat, že? Zmínku, že Blood Rage má oproti Rising Sun herní dobu do 1 hodiny beru za hodně špatný vtip. Hraje to jako Člověče nezlob se? (naposledy jsem hrál Blood Rage ve 4 hráčích cca 3 hodiny, Rising Sun cca 4 hodiny).

Na závěr si dovolím malé porovnání
Board Game Geek - Kachna - Petr
Blood Rage: 8,08/10 - ? - 5/5
Rising Sun: 8,25/10 - 3,5/5 - 2,5/5



Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

27.4.2018 06:34:03

Jinymi slovy ve zkratce
Bf potrebuje prodat co nejvice ceskeho RS. Takze tady nikde nebude delat zadne negativni recenze. Jasny, vy volove?

:))

27.4.2018 07:13:06

Edit
*takze tady NIKDO nebude...

27.4.2018 07:14:24

Tak nejak
No alespon, ze se podepsal. Blackfire je dlouhodobě jediné vydavatelství, kde musíme podobným výpadum čelit. Btw recenzovali jsme z eng kopie hry.

---
Šéfredaktor Deskofobie, čaroděj v CGE.

27.4.2018 07:18:27

Abe

...
Spíš BF nemá potřebu si nechat srát na hlavu :) Je otázka, jaké bebí si Petr v sobě nese, že má potřebu takhle nepochopitelně hru potopit. Chtěl jí dát 2,5/5 tak podle toho přizpůsobil svou recenzi. Stačí se podívat hned vedle na Downforce, kde sice zmíní chyby hry (že se špatně hraje ve vyšším počtu, jeden herní plán je výrazně lepší než ten druhý), nicméně velkoryse je přehlídne a dá hře 5/5. Stojí za to se podívat :)


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

27.4.2018 07:31:21

Recenze je vždy subjektivní
Yep, to jsem udelal. Jde o to, jak moc se u hry bavím, to zohledním do finalního zhodnocení. Někdy oko přivřu a někdy ne.

---
Šéfredaktor Deskofobie, čaroděj v CGE.

27.4.2018 07:40:28

Lol
"Bf nemá potřebu si srát na hlavu..." to totiž výstupy svého afektovaného zaměstnance rozhodně nedělá. Aby bylo jasno, jsem přispěvatel DF a s rezencí také nesouhlasím, protože mě hra baví, což snad bylo znát z gameplaye, ale nebudu Petrovi ani Katce jejich subjektivní názor na hru vyvracet.
___
redaktor Deskofobie

27.4.2018 07:47:37

Abe
Kdyby ses tak radeji staral o to at vypoustite na trh kvalitne prelozene hry a ne o to kdo jak recenzoval hry, ktere prekladate, urcite by to bylo prinosnejsi

27.4.2018 08:07:15

Zhan_Shi
"Blackfire je dlouhodobě jediné vydavatelství, kde musíme podobným výpadum čelit. "
Tak to mě pouč, protože když pominu tento Vítkův nevhodný výstup (argumenty jsou naprosto v pořádku, ale osobní antipatie do toho nepatří a za Blackfire se od podobných výpadů rozhodně distancuju), tak si nevybavuju, kdy kdo někdy kritizoval vaše recenze. Vítek to dělal v době, kdy ještě nebyl zaměstnanec BF, ale já všechny vaše recenze, bez ohledu na hodnocení, bez komentáře sdílím přes naše sociální média. Nafukovat tady nějakou bublinu, že Blackfire bojuje s Deskofobií je nemístné a jedná se jen o spor v osobní rovině Vítek vs Deskofobie. S hodnocením nesouhlasím, ale recenzi akceptuji a nikdy bych se nepouštěl do napadání recenzenta. Tento týden odešlo různým recenzentům dalších 10 Rising Sunů, takže lidi budou moci sami posoudit, jestli je recenze Deskofobie ústřel, nebo podobný názor bude sdílet ještě někdo jiný. Vítek přijede z pár minut do kanceláře a "dostane deku".

Michal Ekrt | Board Games Brand Manager
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

27.4.2018 08:24:10

Abe

RECENZE OBECNĚ
Recenze na naše hry nemusí být 5/5. Když vyšla Kubrtova recenze na Kmotra 3/5 psal jsem mu slova uznání za povedenou recenzi, že bylo vidět že má tu hru nahranou a naprosto trefně popsal klady i zápory hry. Recenze bude vždycky subjektivní. Petrovo hodnocení, nemá ale ani tu nejmenší snahu o nějakou objektivitu


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

27.4.2018 08:52:27

Michal-BF
Abeho výpady a urážky jsme tu měli už u recenze na Doom a v té době si myslím, že už zaměstnancem Blackfiru byl. Takže nedělejme, že toto je ojedinělý útok. Nemyslím si, že by Blackfire bojoval s Deskofobií, ale je potřeba si uvědomit, že lidé reprezentují svou firmu. Nikde není definováno, KDO je Blackfire a KDO není. Je Sales representative více než Board Games Brand Manager? Nebo míň? A záleží na tom?

---
Šéfredaktor Deskofobie, čaroděj v CGE.

27.4.2018 09:22:47

.
Taky uplne nerozumim znamce 2,5/5. Odejit od diplomaticke hry uvarit obed asi nebylo uplne nejstastnejsi rozhodnuti. Stejne tak zahrani pouze jednoho mandatu ani nevytvoreni aliance z jakehokoli duvodu v jednom rocnim obdobi (i ve ctyrech hracich) nemusi byt nikterak kriticke, pokud clovek vi, jak spravne reagovat. Ale to je o te ucici krivce, kterou Kaca zminovala.
Analogicky, abych zabrousil do vod CGE. Posledne jsem odesel od Pulsaru 2849 behem draftu kostek a nez jsem se pak dostal v tom stejnem kole po 30 minutach na radu, abych odehral ty svoje kostky, naucil jsem se pravidla k jine hre. Hra me ani jednou nejak extra nebavila, i kdyz jsem vyhraval. A jsou podle me na trhu lepsi eurohry. Ale kvuli tomu prece nedam Pulsaru jen 2,5/5.

27.4.2018 12:07:40

stady
Vidíš... ja si myslím, že v takovém případě bys právě Pulsaru ty 2,5/5 napařit měl a možná i méně. Záleží jak moc Tě hra nebavila. Pokud přistoupíme na premisu, že úloha recenzenta je pouze hledat, pro koho je hra určená. Tak zároveň říkáme, že všechny recenze by měly mít známku 9/10 a basta. Protože tam venku vždycky bude někdo, komu se hra bude líbit. Já s něčím takovým nesouhlasím a dokud budu šéfredaktor DF, tak takové recenze pouštět ven nebudem.
---
Šéfredaktor Deskofobie, čaroděj v CGE.

27.4.2018 12:25:08

Stady
Proč ne?

27.4.2018 12:34:40

Abe

Beholder
protože pak by byl Petr analyticky paralyzován :)


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

27.4.2018 12:49:29

.
Proc ne 2,5/5 pro Pulsar? Protoze kdyz to nekdo navrhne, tak si tu hru klidne zahraju znova. Sice se u te hry nebudu bavit jako pri jinych hrach, ale ma to strategickou hloubku a musi se u toho poradne premyslet. Hodnoceni takovych vetsich her u me neni jen o zabavnosti. Pokud by bylo, tak dam takove Deskove hre o truny 1/10, protoze zatim jsem to nehral s nikym, koho by to bavilo, asi proto, ze to tema nikoho z meho okoli nezajima. I presto si myslim, ze ta hra je lepsi nez 1/10.

27.4.2018 13:35:56

Abe

laik se diví, odborník zírá
Žil jsem v přesvědčení, že recenzent všeobecně hodnotí danou věc v rámci celého kontextu. V případě deskových her, jakou má herní mechaniku, kam taková hra zapadá v rámci ostatní her žánru, zda je srovnatelná, lepší, horší, samozřejmě jak daná hra bavila. Vysvětlení, blbě jsem se vyspal, nebavilo mě to, tak tomu klidně tomu dám 1/5 mi nestačí. Za tohle vysvětlení se totiž nechá schovat cokoliv. I averze k dané značce. Navíc v případě Petra, který nevěnoval hře pozornost a dokázal si během ní uvařit i oběd. Pak ho ani nemohla zaujmout. Pak se totiž stane, že obdobným hrám dá jedné 2,5/5 a druhé 5/5. Nejsem asi jediný, pro koho má číselné hodnocení Deskofobie již delší dobu stejnou relevanci jako náhodný generátor čísel. Nicméně je stále spousta hráčů, kteří na jejich recenze bohužel berou zřetel. Proto by Deskofobie k nim měla přistupovat maximálně seriózně.

Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

27.4.2018 13:52:10

Nesoudím hru podle jedné recenze.
Myslím si, že je úplně triviální jak to Petr hodnotil. Já rád kouknu na recenze a beru to jako názor jednotlivce. A buď s ním souhlasím nebo ne. A zda jsou lidé kteří dají na jednu recenzi a myslí si to stejné co recenzent tak je to přeci jejich věc. Líbí se mi reakce Víta Procházky alias Abe jeho nesouhlasí, řekl proč a vše je ok. Ale víc bych to neřešil. To stejné je v pořádku kdo souhlasí s Petrem. Prostě každej si musí udělat obrázek. Říct si svoje pro a proti a hlavně si hru vyzkoušet zda je možnost. Pro mě hra postrádá smysl už jen skrz to, že je od 3 hráčů. Snad jsem to napsal dost srozumitelně. Mějte se fajn. :)

27.4.2018 21:34:27

Veľký nesúhlas s recenzentom
Pred pár dňami som uverejnil tu na ZH videonávod k hre Rising Sun a mám túto hru celkom nahranú. Preto sa úprimne veľmi divím nad komentármi dotyčného recenzenta na konci videa, pretože jeho postrehy vôbec nie sú správne. Rising Sun má trochu strmejšiu "krivku učenia", a chvíľu trvá, kým sa ju človek naučí dobre hrať. Ale v žiadnom prípade nie je nefér.

Osobne som zažil podobné komentáre, ale zvyčajne plynuli z toho, že hráči vôbec nepochopili, ako ku hre pristúpiť, a ako ju hrať dobre. Ak takýto frustrovaný človek robí potom recenziu, cítiť z nej tú osobnú frustráciu z neschopnosti hrať hru dobre. Pretože ak by sme sa bavili o tom, že hra "trestá hráča", tak potom práve recenzentom zmienený Tashkalar je krásny príklad toho, že hráč, ktorý hrá výrazne lepšie ako jeho súper, je potrestaný tým, že slabší hráč dostane veľmi veľmi silný bonusový ťah. V Tashkalare mu teda "trest hráča" nevadí??

Rising Sun je strategická hra a jedna z najlepších, akú som kedy hral. Nie je ľahké ju hrať dobre, ale mám pocit, že pán recenzent ju hral možno iba raz alebo dva razy, a takúto hru by potom nemal recenzovať, pretože z môjho osobného pohľadu ani poriadne nevie, ako ju hrať.

29.4.2018 09:23:02

Porovnanie
A ešte som zabudol doplniť jednu vec - porovnávať Battle for Rokugan s Rising Sun je ako porovnávať Dámu a Šach. Šach je neporovnateľne komplexnejšia a strategickejšia hra, s nespočetnými možnosťami.

Toto len umocňuje môj pocit, že pán recenzent vôbec Rising Sun nepozná.

29.4.2018 09:31:37

Cardinale
Petrova narážka na tash kalar je meta joke, protože to je hra, kterou absolutně nenávidí a chtěl tím naznačit, jak moc ho hra bavila. A skutečně bere někdo vážně nadsázku, že si šel při hře uvařit jídlo? Káča dala RS hodnocení 3.5 z 5 aka 7/10. To není až taková tragédie, jak to tu někteří prezentují.
___
redaktor Deskofobie

29.4.2018 10:06:25

7/10
Kdybych byl recenzentem deskových her, známkou 10 bych velmi šetřil. Tu by si zasloužily jen takové hry, které patří mezi to nejlepší, co kdy v daném oboru vzniklo a už ve chvíli, kdy hru hraju, cítím, že se mi do ruky dostalo něco opravdu výjimečného. 9/10 bych pak hodnotil hry, u kterých jsem se skvěle bavil a zároveň si myslím, že v danou chvíli patří mezi naprostou špičku žánru, ale přeci jenom tomu něco málo chybí k dokonalosti. 8/10 bych dával hrám, u kterých jsem se taky skvěle bavil, patří mezi to lepší, co daný žánr nabízí, těch chyb už vidím o něco víc, ale s ohledem na poměr cena/výkon se jedná o hodně dobrou hru, která nabízí solidní porci zábavy i znovuhratelnosti. A 7/10, bych dával hrám, které pro mě nabízí podobnou porci zábavy, ale za mnohem vyšší cenu. Pro mě třeba více figurek neznamená automaticky více zábavy, a proto mám na dražší hry mnohem větší nároky, co se týče zábavnosti a vizuální stránka je mi celkem ukradená.

Rising Sun jsem nikdy nehrál a nikdy ho hrát ani nechci, vůbec mě tento typ her neláká. Ale i kdyby mě lákal, už jen kvůli tomu, že mi ani podle gameplay videa, ani podle jiných recenzí nepřipadá ničím výjimečný, stojí dost peněz a ideální počet hráčů dle BGG začíná na 4, už teď vím, že i kdyby mě bavil, dal bych mu nejspíš "pouze" 8/10. Ale myslím si, že reálně bych skončil na té 7, kterou dala hře Káča. Ale kdyby mě nebavil, respektive bych se u něj dokonce nudil, dal bych hře podobnou známku jako Petr, protože bych se snažil odradit případné hráče od investice do hry, kterou já sám považuji za nudnou a ještě navíc dost drahou.

Proto si myslím, že známky od Petra i od Káči jsou férové.

29.4.2018 11:10:32

Abe

nejsou férové
Mlčel bych, kdyby stejně hodnotili zbylé hry. Rising Sun doslova nabízí srovnání s Blood Rage. Mají toho opravdu hodně společného, jedná se aréna kontrol hry, od stejného autora, od stejného vydavatele. Byť každá nabízí jiné herní mechanismy, což je jenom dobře, protože je dobré mít doma obě 2 hry, obě představují naprostou špičku ve svém žánru. Jediné čím se tyto hry liší je, že jednu vydalo na CZ trhu REX hry a druhou Blackfire. Proč má jedna hra od DF známku 5/5 a druhá 2,5/5 (kterou považuji mimo mísu a Petr si měl svoje okénko odpustit, když této hře nevěnoval pozornost)? Ani známku 3,5/5 nepovažuji za adekvátní a nadržování jednomu hernímu vydavateli. Byla by stejná známka Rising Sunu, kdyby tuto hru opět vydali REX hry? Nebo by se pak Kačka rozplývala, že se nám dostala na herní stoly hra roku?


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

29.4.2018 20:53:08

Abe
Dostals tu deku nebo ne?

Bud ne a nebo to bylo malo

29.4.2018 22:06:29

Abe

Beholder
Proč si myslíš? Mám se zdržet podobných komentářů viz srovnání s Mirkou Spáčilovou a zapšklou pannou, ale to je celé. Přesně jak napsal Michal, pro oficiální komunikaci se zákazníky jsou platná ty Michalova, nikdo mi však neupírá možnost se zde vyjadřovat. Tyto názory jsou čistě za mou osobu (podpis tady mám čistě kvůli požadavkům admina, aby byla patrná moje příslušnost). Vzhledem k tomu, že mám podobně jako Cardinalle poměrně slušně nahranou tuhle hru, vidím zásadní rozpory mezi recenzí Petr/Kačka a skutečností. Je to nejenom můj názor, ale i dalších lidí se kterými se ze své pozice setkávám (herní kluby, hráči, obchodní partneři), někteří mi i psali, co jsme DF udělali, že Rising Sun takhle potápí, že považují Rising Sun za jednu z nejlepších strategií na trhu, že si myslí, že kdyby tuto hru vydali REX hry (mimochodem výborní kluci, obchodní partner, skvěle se mi s nimi spolupracovalo s jejich Brnohraní), byla by tato známka vyšší. Přesně jak napsal Michal, osobně jsem zvědavý na další recenze, kam jsme Rising Sun poslali. Doufám, že si je přečteš s podobným zájmem :)


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

30.4.2018 07:23:20

MalcolmReynolds
Keby som nepoznal šach, a iba by som sa pozeral na gameplay, asi by som po pár minútach znudený odišiel. A možno by mu neznalý recenzent dal známku 3/10. Pritom je to hra, ktorú tu máme už celé stáročia, a ktorú hrajú milióny ľudí po svete.

Rising Sun sa nedá hodnotiť podľa video-gameplay, ani po jednej-dvoch odohraných hrách. Má svoju nádhernú hĺbku, ale ponoriť sa do hĺbky vyžaduje čas. Takže k pánovi recenzentovi mi ide jediné slovko - POVRCHNOSŤ.

30.4.2018 08:13:04

 
"Jediné čím se tyto hry liší je, že jednu vydalo na CZ trhu REX hry a druhou Blackfire."

Počkat, takže když se mi Rising Sun líbilo o poznání méně než Blood Rage, není to hrou, ale tím, že nenávidí Blackfire?

30.4.2018 09:23:21

Abe

gar-mogoth
A prosím tě, co je to o poznání méně? 2,5/5? A jak hodnotíš Blood Rage?


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

30.4.2018 10:10:30

Jupí, konečně po dlouhé době pořádný flame :-). K hodnocení recenze - trochu nešťastné umístění kritických připomínek nad rámec (Káčiny) recenze na úplný závěr, ale jinak jsem si z toho odnesl:
- hra je velmi dobrá, má strategickou hloubku a skvělé provedení (Káča)
- na první či druhé zahrání vás nemusí chytnout (Petr)
Což jsou pro mne relevantní informace. Proto jsem s recenzí spokojen. Úplný názor na hru díky ní nemám, ale to ani nebylo účelem. Mou zvědavost podnítila a to mi stačí.

30.4.2018 10:33:58

 
Já ty číselné stupnice moc nemusím. Rising Sun je za mě fajn (což by asi odpovídalo "neadekvátním" 7/10), Blood Rage zase super. Nadržuji podle vás Rexhrám?

30.4.2018 10:40:56

Abe

gar-mogoth
tady se připojím ke Cardinalle, znamená to, že nemáš s hrou zkušenost a hrál jsi ji max. jednou (pokud vůbec a nesoudíš jen podle Gameplay videí). V tvém případě je to při vší úctě jedno, v případě recenzenta je už to docela problém, zvlášť u DF, kde dosah je stále velký.


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

30.4.2018 12:04:56

Kolikrát
si člověk musí hru zahrát, aby se mu líbila?
A musí mít všichni naprosto stejný vkus?
Nemůžu ani říct, že se mi hra nelíbí, aniž by se tím někdo urazil?
A co na to Jan Tleskač?

--------------------------------------
Deskoherní Inkvizitor
Zakládající člen hnutí "Jednorožce s duhou do záhlaví Zatrolenek"

30.4.2018 12:52:58

 
Takže jestli tomu dobře rozumím, komu ta hra nepřišla výborná, nemá právo ji hodnotit. Teď jste mě fakt dostali.

30.4.2018 12:54:46

Blackfire a je (ne) profesionalita
Ja nechapu proc vzdycky musi nabehnout do fora nejaky clovek z bf a naprosto neprofesionalnim vystupem ala slon v porcelanu ztropit naprosto smesne vystoupeni.
Takova velka firma a nedokaze si uhlidat takove trapne vystrelky.

Kdysi to byl Michal (brand manager) pri afere arkham horror, ktery se ted relativne naucil chovat ke komunite a fanouskum her a tedka to Abe (sales). Kdo prijde priste ? Sekretarka?

Fakt neuveritelne trapne ze strany bf.

30.4.2018 13:07:46

Abe

gar-mogoth + Beholder
zbytečně překrucujete moje slova, jestli je to jediný argument který ke hře máte, pak je to smutné. Zopakuji se po 3x, počkejme si na další recenze na hru Rising Sun, ať se ukáže, zda byl "můj výstup" neadekvátní nebo je Petr s Kačkou vedle jak ta jedle :)


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

30.4.2018 13:33:07

ABE asi nejaky SJW
Pocuj ABE dobre by bolo keby blackfire zacala robit poriadne rulebooky.Lebo ten od besneni drakuly bola jedna z najhorsich veci ake som kedy cital.Donutilo ma to hru predat.
A boh ta ochranuj ked sa mi do ruky RS kedze som zamerany cisto na diplomaticko-ekonomicko-vyjednavacie hry kde RS spada by som povedal.

30.4.2018 13:34:18

Abe
Nepřekrucuji. Uznávám, že jsem tu poslední reakci trochu přehnal, ale podívejte se na to, co jste mi psal. Tvrdit, že se ta hra někomu nelíbí (a přitom 7/10 fakt špatné hodnocení není) jenom proto, že ji nehrál dostatečněkrát (nebo dokonce vůbec!) nebo že má něco proti vydavateli je fakt mimo a pod vaši úroveň. Opravdu nemusíte všechny ješitně shazovat.

30.4.2018 13:56:02

...
Nezlobte se na mě, ale pořád byste měli brát každou recenzi jako názor jednotlivého hráče, který jí recenzuje a nikdo vás přeci nenutí, abyste se podle toho názoru řídili. Navíc, pokud si pamatuji, tak Petr hned na začátku toho svého kraťoučkého okénka zmínil, že má hru nahranou ve srovnání s Káčou opravdu málo, a proto by se mělo brát v potaz spíše její hodnocení. Navíc mi přijde, že až příliš mnoho lidí nechápe nadsázku nebo nemá smysl pro humor, ale to je vedlejší. A závěrem bych jen chtěl říct, že nazlobený a urážlivý výstup pána z BlackFiru, který je člověk, pracující na reprezentativní pozici u této firmy, by se měl nad sebou zamyslet, protože se chová jako ublížené děcko. A jestli má BlackFire v repertoáru takových profesionálních lidí víc, no tak to tedy potěš koště...

30.4.2018 14:40:40

Abe

gar-mogoth
O.K. někdy psané slovo vyzní jinak než mluvené, to co dotyčný chce předat, jiný pochopí jinak. Rising Sun je v podstatě jednoduchá hra s obrovskými možnostmi. Nechá se vysvětlit během jednoho ročního období, od druhého už každý bude moci hrát sám za sebe. Zatím všichni, se kterými jsem hrál, byli nadšeni již po první hře. Nicméně cela tato hra se ti otevře postupně, při opakovaném hraní, kdy stále budeš objevovat nové a nové strategie. Nestojí k zamyšlení, že recenzi Petra obhajují ti hráči, kteří nemají s hrou osobní zkušenost nebo ji jak Petr minul jen z rychlíku? A že naopak s touto recenzí nesouhlasí ti hráči, kteří mají s Rising Sunem nějakou zkušenost? Málokdo si uvědomuje dopad recenzí DF. Několikrát jsem se setkal, že jsem musel odpovídat/vysvětlovat dotazy/názory lidí, kteří jen papouškovali názory z DF. Většina je bera za bernou minci a i první reakce na recenzi Rising Sun bylo: "Pěkně řečené od plic." Hezky a poměrně jednoduše se (ať vědomě či svojí neuvážeností) se může zadupat práce někoho jiného do země. Teď alespoň budou hráči přemýšlet, že to tak nemusí být. Petrovo hodnocení je tak neobhajitelné, zvláště s ohledem na jeho recenzované Blood Rqge, že jsem cítil potřebu se k tomu vyjádřit. Na ZH jsem přes 9 let, dávno, dávno, dávno před tím, než jsem začal pracovat pro BF. Pokud by se měla ještě někde objevit další recenze 2,5/5, Petrovi se tady veřejně omluvím. Do té doby platí mnou výše uvedené (je už zbytečné se stále opakovat)


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

30.4.2018 15:45:11

...
"Zatím všichni, se kterými jsem hrál, byli nadšeni již po první hře."
Tady v diskuzi jich evidentně několik nadšených po pár hrách nebylo :-)
Ptal jsem se tu trochu s nadsázkou, kolikrát je třeba si zahrát jednu hru než ji odsoudím.
Chápu, že na recenzenty je možné klást větší nároky.
Ale na hráče?
Proč bych měl hrát hru, které mne nebaví a trvá několik hodin třeba pětkrát nebo desekrát.
Na trhu jsou tisícovky her, na tom českém aspoň stovky, hráč opravdu nemusí ztrácet čas hráním hry, která ho nebaví.
Tuhle svobodu bych hráčům prosil nechat.

--------------------------------------
Deskoherní Inkvizitor
Zakládající člen hnutí "Jednorožce s duhou do záhlaví Zatrolenek"

30.4.2018 16:26:25

Negativní receze
Negativní recenze na Rising Sun už pochopitelně existují. Velmi dobrá kritická recenze vyšla například na Shut Up And Sit Down, můžete ji nalézt zde:

https://www.shutupandsitdown.com/review-rising-sun/

V závěru se píše, cituji: "Rising Sun is decent, but I don’t think it’s a game I can truly recommend." A následuje výčet mnoha her, které jsou podle recenzenta mnohem lepší. Na bgg jsem také v jedné recenze už viděl 6/10, takže až taková výjimka nebudu.

Znamená to, že dostanu od Abe omluvu, nebo existuje nějaký seznam oficiálních recenzí, které BF uznává?


---
Šéfredaktor Deskofobie, čaroděj v CGE.

30.4.2018 16:37:02

Abe

není :)
pokud se chceš držet BGG, pak tam je průměr 8,25/10 (vždycky se najde nějaký jouda, který chce být zajímavý, tak jde proti proudu za každou cenu, sám se teď akorát hezky degraduješ). Sám jsi v dnešním ranním videu říkal, že jsi očekával kontroverzní reakce, když jsi k oblíbené hře přidal svůj Hate. Najednou chceš celý svět přesvědčit o tom, že RS je špatná hra a tvoje recenze je O.K.? Možná by jsi si měl konečně vybrat co z toho platí. Jinak nejsem vybíravý, stačí mi cokoliv z našich luk a hájů (od Zingu, Hrajeme.cz, a další a další a další).


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

30.4.2018 16:58:19

Nejsi vybíravý
Ale přesto ti příklad recenze se špatným hodnocením nestačí :D .

Nejsem žádný fanboy Deskofobie, nesedí mi jejich styl ani nemám stejnou deskoherní chuť - občas se ale na nějaké video podívám.
Umístění hejtovacího okénka na konec bylo možná nešťastné. Přesto si myslím, že má Petr (stejně jako kdokoli jiný) plné právo hru zhejtovat, i kdyby to mělo být třeba jenom proto, že v záhlaví krabice není jednorožec. Argumentace typu "na BGG to má X" mi pak přijdou úplně k smíchu - od toho se dívám na tu recenzi, abych si poslechl nějaký subjektivní názor jednotlivce. Já například Blood Rage (8,1 na BGG) považuju za jednu z nejhorších her, co jsem kdy hrál (navíc brutálně přehajpovaných). Escape from the Aliens in Outer Space je pro mě zase úžasný deskoherní zážitek - na BGG má 6,9. A to je přece dobře ne, že má každý trochu jiný pohled na hry.

A jak zmiňuje už Jeho Excelence Inkvizitor, kolikrát si tu hru musí Petr protrpět, aby měl jeho názor podle tebe hodnotu? Kolikrát já se musím pronudit Blood Ragem, abych se mohl opovážit říct, že je to hovadina?

30.4.2018 17:35:33

Abe

speedy
Prosím tě a jakou špatnou recenzi máš na mysli??? Hráče, který se rozhodl dát 6/10 a nejspíš i podobně hodnotí i zbylé hry? Neměl by být recenzent trochu víc než obyčejný Hater? Nebo Shut Up And Sit Down? Nikde jsem si žádného číselného hodnocení nevšiml. Že si Petr selektivně vybral jednu z věcí v recenzi? No to koneckonců udělal i u své. Zaměřil se na nedostatky, které navíc jsou subjektivního rázu, nejedná se o žádné chyby hry a podle toho taky následně napasoval svoji známku. Troufám si tvrdit, že jeho hodnocení bude unikát široko daleko


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

30.4.2018 17:55:44

Abe

speedy
mám pocit, že jsem to tady už jednou psal. Ale v tom je celý ten zakopaný pes. Pokud tě nudí Blood Rage, ani Rising Sun nebude pro tebe to pravé ořechové. Pokud však u jedné z hry prožiješ orgasmus a druhou potopíš, pak tady něco smrdí. Protože ty hry jsou si kvalitativně i zaměřením podobné


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

30.4.2018 17:58:28

BR vs RS
A pokud by někdo potopil Blood Rage, ale Rising Sun vychválil, taky byste jeho názor shazoval, protože smrdí?

30.4.2018 18:27:18

Abe

BR vs RS
Hele možná to zní divně, ale jo. Minimálně o jedné z nich zjevně nebude mít dotyčný páru. Mám doma obě a mám je rád obě stejně. V tomhle se shoduji s jedním komentářem na Deskofobii. BR a RS si nelezou vzájemně do zelí a má smysl mít doma obě (ať mě někdo zase nechytá za slovíčko, za předpokladu, že jednu z nich máš rád, pak se ti bude líbit i ta druhá). Ještě nějaký dotaz? :)


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

30.4.2018 18:45:50

No já bych dotaz měl
Myslím, že ho tu ještě nikdo nepoložil.
Kolikrát si musím hru zahrát, abych mohl říct, že se mi nelíbí?

--------------------------------------
Deskoherní Inkvizitor
Zakládající člen hnutí "Jednorožce s duhou do záhlaví Zatrolenek"

30.4.2018 19:01:04

Abe

je to indivindi
Pokud budeš mít člověka, který hru zná a nezištně tě "provede" alespoň prvním obdobím, ukáže ti možnosti, které se ti nabízejí, může to být klidně na první dobrou. Pokud se sejdete s partou lidí, kde první hodinu budete louskat pravidla (přestože nejsou nijak náročná), nasekáte řadu chyb (což jde docela lehce, protože lehce se zamění můžeš a musíš), lehce se může dostavit frustrace a určitě ti jedno zahrání nepostačí. Navíc rozdíl mezi Gameplay videi a samotnou hrou je propastný. Ano, uvidíš jak vypadají komponenty, ale to je všechno. Pocit ze samotného hraní, kdy si domlouváš aliance, kdy neustále přemýšlíš jak svůj tah zahrát co nejlépe, ale zároveň tak, aby jsi nenahrál soupeřům je k nezaplacení.


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

30.4.2018 19:13:19

Počet hraní nutný k napsání recenze
Takže jestli tomu správně rozumím, pokud se ti hra líbila hned napoprvé, můžeš napsat ihned oslavnou recenzi, ačkoliv jsi za jedno zahrání nestihl proniknout do všech tajů hry. Pokud se ti ovšem napoprvé nelíbila, měl bys jí hrát tak dlouho, než pronikneš do již zmíněných tajů hry, a pak můžeš napsat oslavnou recenzi.

Tato hra totiž nabízí něco, co dosud žádná hra ještě nikdy nenabídla. Musíš totiž neustále přemýšlet, jak zahrát svůj tah co nejlépe a nenahrát přitom svým soupeřům. Tomu říkám pravá herní revoluce.

30.4.2018 20:14:35

Vítku, už se na to vyser:)
Víš jak se to říká o tom hovně, co se rozmazává...
Recenze Deskofobie byla nasdílena ihned po zveřejnění na našem facebooku = akceptována. Jestli je nebo není mimo, ukáže dalších X českých recenzí.
Za mě je RS naprosto dokonalá hra, kterou letos těžko něco v rámci žánru překoná. Tento názor mám po 2 kompletních hrách ve 3 hráčích. Nevím, ale, jestli sem s tak málo hrami způsobilý k hodnocení (ještě sem to teda překládal, tak pravidla odvykládám i o půlnoci). Ostatní si můžou udělat názor sami. Kdo nechce kupovat na slepo, bude mít dost šancí si jí vyzkoušet.
Howg.
Michal Ekrt | Board Games Brand Manager
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

1.5.2018 01:16:12

Abe

hazím bobíka :)
hele fakt jsi mě jen předběhl. K té hře jsem napsal víc, než jsem plánoval. Jakékoliv další komentáře už jsou z mé strany zbytečné, všechny už zazněly, jenom bych se už opakoval


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

1.5.2018 08:22:18


Díky Michal BF
Abe ber to ode mě jako nezávislý pohled. Celou diskuzi pročítám až dnes. Z mnoha tvých komentářů čiší averze na DF a opravdu to ubírá na váze tvým argumentům. Je opravdu těžké odhadnout, co jsou opodstatněné argumenty a co tvé zaujetí proti DF. Buď víc profík, jestli můžu poprosit. V okamžiku, kdy máš pod svým komentářem podpis, který máš, asi nejen já tvé příspěvky vnímám jinak, než od někoho, kdo tam takový podpis nemá. Tímhle přístupem můžeš ublížit víc než Petr, nejenom RS. Nemyslím to vůči tobě nijak zle, spíš naopak.

2.5.2018 08:07:15

komentár vyššie
S posledným komentárom musím súhlasiť. Akého reakcia nemusí uškodiť len RS, ale do budúcna BF ako značke. Tým ale nechcem obhajovať stanovisko DF (preto mám asi najradšej videá od Kubrta, aj keď mu padajú komponenty, má zle zaostrené a podobne, ale ja by som dopadol rovnako

3.5.2018 13:40:44

oprava
Nie Akého ale Abého (ako neznášam písanie na mobile)

3.5.2018 13:44:33

to snad není pravda...
Tohle snad ani Abe nemůže myslet vážně... až to tady vezme Tomio s Hrabišem pevně do rukou, tak se může přihlásit na funkci vrchního cenzora!
Snad je právem každého recenzenta říct svůj názor. Snad se recenzent nemusí řídit raitingem na BBG. Snad recenze slouží k tomu, aby si člověk mohl udělat lepší obrázek z více názorů.
Přirovnání se spáčilovou je úplně mimo nebo snad Abe chodí jen na filmy, kterým ona dá víc jak 80%, to by nebyl v kině pěkně dlouho, přece i ona má právo na názor.
Díky alespoň za přístup Michala a za to, že i tuto recenzi sdílel. Díky DF, že ta recenze vznikla a že se nebáli říct svůj názor. Myslím, že tahle recenze od koupě neodradila od koupi hry víc lidí, než špatně odvedená práce BF v minulosti na některých hrách nebo třeba i to, že BF jako jediná firma u nás nepublikuje pdf verze pravidel na internetu a zaměstnává takého Abého.
Největší rozdíl mezi Blood Rage (Rexhry) a Rising Sun (BF) není ve známce od Petra, ale u přístupu lidí k propagaci a komunitě, tam jsou nůžky nejvíc otevřené. Když Aneken s Euronem představují hry, tak klidně doporučí hru od BF, ale Abe se tady může zvencnout, že se najde člověk, kterému se hra od BF nelíbí...
Nehrál jsem ani jednu z těch her, tak budu hodnotit něco jiného:
Rexhry 5/5 – těžko by to dělali lépe
Deskofobie 4,5/5 – dobrá práce, ale nepřechválit, ať se dál snaží
Blackfire 2,5/5 – právě za takové excesy, protože lidi jako Abe je táhnou do žumpy
Michal BF 5/5 – vypracoval se ze ta léta z původních průměrných BF 2,5/5 až sem a nyní odvádí pro deskovky a BF skvělou práci
Abe -5/5 – také díky němu je BF v hodnocení tam, kde je... neberu mu právo na názor, ale ta forma a styl... neumím si představit, že by dokázal své firmě škodit ještě víc, ale kdo jsem já, abych to soudil :)

4.5.2018 15:05:43

Vybíráme z Bazaru

Aliens: AGDITC (revised ed.) komplet
Akt. cena: 3500 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas