Resistance, The: Avalon

xxxxxxxxoo hodnoceno 47x (Seznam vlastníků)

Resistance, The: Avalon - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 5–10
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 30 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra, párty hra
Čeština: undefined
Vydavatelé: Indie Boards & Cards
Autoři: Don Eskridge
Rok vydání: 2012
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Resistance: Avalon je tématická úprava deduktivní / blufovací společenské hry Resistance. Hráči se náhodně rozdělí do dvou týmů. Většina je na straně dobra, tedy oddaní služebníci krále Artuše a Kamelotu. Zbylí jsou přisluhovači Mordred, kteří se potají snaží sabotovat výpravy.


Příprava hry:

Doprostřed stolu se umístí herní deska s počítadlem výprav (podle počtu hráčů) a na něj potřebné žetony. Výprav je pět a liší se podle počtu rytířů, kteří se je postupně pokusí splnit - při hře pěti hráčů je to např. 2/3/2/3/3, při hře deseti 3/4/4/5/5. Každý hráč dostane kartu loajality (tu musí držet před všemi v tajnosti) a sadu hlasovacích žetonů. Náhodně se rozhodne, kdo bude první hráč a vedle herní desky se umístí dva balíčky úspěšných a sabotovaných úkolů.  Jeden z hráčů (nejlépe nejzkušenější) se ujme role vypravěče a všichni zavřou oči a položí ruce na stůl. Nejdříve se na sebe podívají přisluhovači Mordred a opět zavřou oči, ale zvednou palce na rukou. Merlin se podívá, kdo má zvednuté palce. Záporáci dají palce dolů, Merlin zavře oči, všichni otevřou oči a hra může začít.


Průběh hry:

Jedna hra trvá až pět kol, jak je znázorněno na počítadle výprav. Začínající hráč nominuje rytíře, kteří se vydají na výpravu. Na počítadle je vždy znázorněno, kolik lidí se na daný úkol vydá. Všichni poté hlasují, zda s nominací souhlasí. Pokud je více záporných hlasů, na počítadle se zaznamená neúspěšná nominace a žeton začínajícího hráče je předán po směru hodinových ručiček. Jestliže se hráči pětkrát nedokážou shodnout na nominaci, výprava je automaticky neúspěšná. A přechází se na výpravu další. Většinou ale nominace projde a každý z vybraných hráčů dostane kartu úspěchu a neúspěchu úkolu. Služebníci Kamelotu musí zahrát úspěch, přisluhovači Mordred si mohou vybrat, zda úkol sabotují, nebo ho nechají projít. Zvolené karty se hrají tajně a před odhalením se promíchají. Stačí jediná karta neúspěchu a výprava se nepovedla. Výjimkou je čtvrtá výprava, kde při hře sedmi a více hráčů jsou zapotřebí dvě karty neúspěchu.


Konec hry:

Pokud jsou na počítadle výprav tři neúspěšné úkoly, služebníci Kamelotu prohráli. Pokud je tomu naopak, přisluhovači Mordred mají stále naději na výhru. Mezi nimi je totiž vrah, který v tuto chvíli jednoho z protihráčů zabije. Zabije-li Merlina, Kamelot je rovněž poražen.


Varianty hry:

Další role:

  • Percival stojí na straně dobra a zná identitu Merlina.
  • Mordred bojuje proti Kamelotu, ale je skrytá před Merlinem.
  • Oberon je také záporný charakter, ale nezná přisluhovače Mordred a ti zase neznají jeho.
  • Morgana je přisluhovač Mordred a do hry se přidává v kombinaci s Percivalem, protože se mu odhaluje stejně jako Merlin.

Výběr úkolu:

Hráči se mohou rozhodnout, že nebudou následovat plnění úkolů chronologicky (zleva doprava). Ale během nominace první hráč zvolí jak hráče, tak úkol, který se bude plnit. Všichni poté o této kombinaci hlasují. Jedinou výjimkou je, že pátý úkol lze vybrat až po absolvování dvou jiných.

Jezerní paní:

V této variantě hry dostane při přípravě hry první hráč také žeton Jezerní paní. Po druhé výpravě si tento hráč vybere hráče jiného a ten mu musí ukázat, za jakou stranu hraje – ne však svou přesnou roli! K tomuto účelu slouží speciální karty, kde je vyznačena pouze příslušnost ke Kamelotu nebo Mordred. Kartu nesmí ukázat nikomu jinému, ale může o ní mluvit – pravdivě i lhát. Konfrontovaný hráč, dostává žeton Jezerní paní a po příští výpravě může taktéž zjistit loajalitu jiného hráče (kromě toho, který mu žeton předal).

Autor: Yedle

Offcanvas