Celá rodina se sešla ve starém rodinném sídle, aby prodiskutovala urgentní záležitosti. Něco však není v pořádku. Napětí by se dalo krájet. Někteří členové rodiny se chovají podivně. Je tu někdo – nebo něco – co sem nepatří. Tajemná postava. Tichá, šeptající, manipulující. Bude rodina držet při sobě, nebo tajemství ze stínů zvítězí a obrátí nás proti sobě?
Raven Manor je rychlá karetní hra se skrytými rolemi a prvky sociální dedukce pro 4-10 hráčů. Každý hráč se ujme role jednoho člena rodiny, až na jednoho. Tento jeden náhodně vybraný hráč se ujímá role Havrana, tajemné entity, manipulátora, který má za cíl celou rodinu zničit. Havran se snaží členy rodiny posednout, a tím je přetáhnout na svou stranu, nebo zabít. Havran vítězí ve chvíli, kdy už není naživu ani jeden člen rodiny, který není posedlý. Hráči, kteří hrají za členy rodiny zvítězí, pokud se jim podaří Havrana zabít.
Příprava hry
Hra obsahuje tyto typy karet:
- Karty postav (bílý rub)
- Akční karty (červený rub)
- Běžné – vyhodnoť efekt a odhoď
- Reakční – zahraj jako reakci na jinou zahranou kartu
- Místnosti a lokace – po zahrání a vyhodnocení efektu zůstávají na stole
- Pírko - hlavní zbraň Havrana
Rozdělte karty podle rubu na karty postav a balíček akčních karet. Hráči si následně tajně vylosují jednu z postav. Vždy jeden hráč tedy bude Havran. Poté si každý hráč lízne 4 karty. V případě, že si hráč, který není Havran, lízne kartu představující havraní pírko („feather“), odhodí ji a lízne si náhradní. Havran tuto kartu také může zahodit, aby zmátl ostatní hráče. Pozor! ve hře hraje roli i rozmístění hráčů u stolu.
Průběh hry
- Každý hráč ve svém tahu může provést jednu z následujících akcí:
- Zahraje kartu z ruky a okamžitě vyhodnotí její efekt
- Zahraje kartu místnosti nebo lokace, která je již umístěna na stole
- Odhodí dvě karty a jednu si lízne
- Nemůže zahrát nic z výše uvedeného a proto nehraje. Musí ale ukázat své karty v ruce dalšímu hráči v pořadí.
2. Následně si vymění kartu s následujícím hráčem v pořadí. Toto se provádí tajně a je to způsob, jakým lze hráči pomoct, ublížit nebo se zbavit nepotřebné karty. Havran tímto způsobem může předávat pírko a posednout tak členy rodiny, kteří nyní hrají s Havranem.
3. Dobere si (nebo zahodí) karty tak, aby tah končil se čtyřmi kartami v ruce.
4. Na tahu je další hráč.
Konec hry
Konec hry nastává ve dvou případech:
- Havran byl zabit – vyhrávají hráči rodiny, kteří nejsou posedlí.
- Zůstal ve hře pouze Havran a posedlí členové Rodiny – vyhrál Havran se všemi těmito hráči.
Ve vzácném případě remízy vyhrává rodina.
Shrnutí: Blafovací, rychlá a pravidlově nenáročná karetní hra, kterou můžete pohodlně sbalit do batůžku a zahrát prakticky s kýmkoliv. Vysvětlení pravidel zabere maximálně pár minut a průměrná hra trvá okolo půl hodiny (podle počtu hráčů).