„Dobře, potřebuju najít zlatou trumpetku. To je dvakrát rovně, doleva, doprava a třikrát vpřed. Ale né!! Stupidní hroch – pořád se mi plete do cesty. Na, hledej dál…“
V této hře se vžíváte do role hledačů pokladů ve starověkém Egyptě. Zapomnětlivý farao Ramses II. totiž za svůj život získal spousty exotických cenností, o kterých ztratil přehled a není si zcela jist, kam svou sfingu, hrocha, trojramenný svícen... schoval před zloději.
Příprava hry
Do mřížky umístěné v herní krabici se rozmístí žetony s 12 vyobrazenými poklady a dalších 36 žetonů prázdných polí tak, aby se ke každému pokladu dalo dostat po těchto prázdných polích. Na vrch se pak vyskládá 47 plastových pyramid (6 x 8 -1) , díky čemuž zůstane odkryté pouze jedno herní pole (žeton).
Průběh hry
Celá hra je rozdělena do tří obtížnostních fází, které probíhají po sobě:
- První fáze je pro beztrestné zjišťování míst pokladů.
- V druhé fázi narazíme i na speciální úkoly, založené na interakci s ostatními hráči.
- Třetí fáze je opravdová zkouška ohněm. Žádné speciální úkoly, jen hledání pokladů – nicméně se zde za chybu platí životem. Hráč, který si splete počítač se zubama, nemilosrdně končí a ostatní hráči mohou hledat dál.
Kolo hráče vypadá tak, že si vytáhne kartu s pokladem (nebo speciálním úkolem) a musí se přesouváním pyramid na hením plánu dostat k pokladu (odhalit jeho pole). Pohyb po hracím plánu se uskutečňuje ppřesunem pyramid o jedno místo. Pokud tímto přesunem hráč odhalí prázdné místo, může pokračovat v přesunech dál.
Nepodaří-li se mu hledaný poklad nalézt (odhalí při přesunech pyramid poklad jiný), hraje tu samou kartu hráč po levici, dokud se úspěšně nenajde poklad. Jakmile se tak stane, hráč se vezme kartičku k sobě a stává se „vlastníkem“ pokladu.
Konec hry
Hra končí buď po dolíznutí poslední karty 3. fáze hry, nebo pokud hledač pokladů lízne speciální kartu „KONEC“ ve třetí fázi hry. V tento moment si hráči spočítají body na svých nalezených pokladech. Vyhrává samozřejmě nejúspěšnější hledač.