Náš kmen má vodu. A oni ji chtějí. Tak udeříme první. Mysleli jsme, že když je sejmeme dost tvrdě, odtáhnou zpět domů. Ale v tomhle světě už není žádný domov…
Ve hře Radlands: Gangy pustiny se právě dva hráči postaví do čela gangu post-apokalyptických nájezdníků, jejichž cílem není nic menšího, než kompletní destrukce všech protivníkových táborů. Hlavní surovinou je voda, tou se bude platit za hraní karet lidí a událostí či schopností už vyložených karet.
Příprava hry:
Každý hráč si dobere šest karet táborů, z nich si vybere tři, a ty vyloží před sebe. Před každým táborem bude místo na dvě pomyslné karty. Karty Vodní silo a Nájezdníci umístí hráči do své herní oblasti. Na druhé straně herní oblasti hráči ponechají místo na tři karty událostí. Z dobíracího balíčku hráči dolíznou počet karet dle součtu hodnot v levém dolním rohu táborů a hra může začít.
Průběh hry:
Ve hře jsou tři základní typy karet:
- tábory – jejich schopnosti (aktivované) může hráč využít ve svém kole, případné vlastnosti mají pasivní efekt.
- lidé – na kartě vyobrazena cena na vyložení, schopnosti a vlastnosti (viz tábory).
- události – rovněž mají cenu na vyložení; symbol bomby určuje, po kolika kolech bude hráč schopen událost vyhodnotit.
Aby mohli hráči využít schopnosti karet táborů a lidí, tak musí být připravené (v daném kole nevyužité a v případě táborů nezničené, v případě lidí nepoškozené). Mimo to je možné kartu odhodit a využít její efekt recyklace.
Herní oblast je rozdělena do tří sloupců. Ve spodní řadě je místo na tábory, v horních dvou řádcích je místo na karty lidí, které chrání karty pod sebou (nechráněná, a tím pádem zacílitelná, je vždy pouze horní karta v daném sloupci).
Efekty (schopnosti táborů, lidí, recyklace):
- znič – zničení zacílené karty; karta tábora je otočena lícem dolů, karta člověka odložena
- poškoď – poškození karty člověka, nebo tábora (při prvním otočím o 90°, při druhém zničím)
- zraň – stejně jako poškození, ale pouze na lidi
- obnov – otočení poškozené karty zpět o 90°
- dober – dobrání jedné karty z balíčku
- přiveď pankáče – umístění vrchní karty z dobíracího balíčku lícem dolů na volné místo na herní ploše (pankáč – člověk bez schopností, zničen už při prvním poškození)
- bonusová voda – zisk jednoho žetonu vody navíc
- nájezd – aktivace (přesun do sloupce událostí), nebo posunutí karty Nájezdníci (událost, která je hráčům vždy k dispozici)
Ve svém tahu hráči nejprve posunou všechny aktivní karty událostí o jedno místo kupředu (případně vyhodnotí událost, kterou už není kam posunout), poté doberou jednu kartu, získají tři žetony vody a následně mohou zahrát libovolný počet akcí, jsou to:
- zahrání karty – vyložení karty člověka nebo události
- dobrání karty – kdykoli mohu vyměnit dva žetony vody za dobrání karty
- recyklace karty – využití efektu recyklace na kartě
- získání Vodního sila – odložím jeden žeton vody a získám kartu Vodní silo (prakticky uložím vodu do dalšího kola)
- použití schopnosti – připraveného člověka, nebo tábora
Konec hry:
Hra ihned končí, když se jednomu z hráčů podaří zničit třetí soupeřův tábor, případně hra končí remízou, pokud podruhé dojde dobírací balíček.