Počet hráčů: | 2–5 |
Doporučený věk: | od 8 let |
Herní doba: | 30 min (reálná data) |
Herní svět: | Dávnověk |
Herní kategorie: | logická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Alexandre Emerit Thomas Weber (III) |
Rok vydání: | 2020 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Otec vyprávěl a celý kmen bedlivě poslouchal. Pod jeho rukou vznikaly na stěně jeskyně pomocí popela a vody různorodé obrazce zvířat a přírody. Otec mluvil o našem posledním velkém lovu, o zvířatech, které kmen skolil, aby se všichni nasytili. Také říkal, že přírodě je třeba vrátit, co jsem jí vzali, a vtisknout duchy zvěře navždy do kamene.
Ve hře Prehistories se hráči stávají šamany svých kmenů. Budete vysílat lovce na výpravy do údolí a po jejich návratu vymalujete jeskyně malbami oslavujícími úspěšný lov. Šaman, který svými malbami nejlepé vystihne požadavky starších svého kmene, zajistí svému kmenu dlouhověký věhlas. Pokud chcete tohoto věhlasu dosáhnout, musíte jako první postavit všech svých 8 totemů. Hráč, který jako první postaví všechny své totemy tím, že splnil jednotlivé požadavky maleb v jeskyni, vyhrává hru.
Herní plán umístěte dle počtu hráču na stranu pro 2-3 nebo 4-5 hráčů. Destičky zvířat se roztřídí podle tvarů na hromádky či sloupce, pak se jeden každý dílek daného tvaru umístí na jednotlivá loviště na herním plánu. Tvary se v průběhu hry budou doplňovat na místa daného typu. Následně vyberte čtyři karty požadavků starších vašeho kmene - pro první hru se doporučuje zvolit denní stranu, v pozdějších fázích ji ale můžete kombinovat i s noční stranou.
Každý hráč obdrží jednu desku jeskyně libovolné barvy. K této jeskyni si pak ve stejné barvě vezme i 12 karet lovců a 8 žetonů kmenových totemů. Tento balíček lovců si zamíchá a následně dobere 3 karty, které bude mít do začátku hry. Karty nikdy neukazujte protihráčům.
Hráči se rozhodují každé kolo, kolik svých lovců vyšlou na lov. Každý lovec má číselnou hodnotu od 1 do 6 v levém horním rohu a také číslo iniciativy v pravém horním rohu. Podle toho, na jaká loviště chce hráč dosáhnout, volí karty s číselnou hodnotou odpovídající těmto místům na herním plánu. Poté nastává odhalení karet všech hráčů najednou (hráči případně mohou vynechat a nevyslat žádného lovce - v takovém případě jim všechny karty na ruce zůstanou. Oproti tomu karty lovců vyslaných na lov musí být po vyhodnocení odhozeny na odhazovací balíček).
Vyhodnocení karet probíhá následovně: hráči přicházejí na řadu podle toho, kolik je součet hodnot jejich karet lovců. V případě shody začíná hráč, jehož lovec s nejnižším číslem má nejvyšší hodnotu iniciativy. Hráč se pak rozhodne, na jaké loviště vstoupí - zcela bezpečně může bez rizika zranění lovit na místech, jejichž hodnot dosahuje. Nad rámec toho může lovit i tam, kde obdrží zranění: tímto postihem se myslí, že by si do dalšího kola dobral ze svého balíčku jen jednu kartu, v případě dvou a víc zranění by si karty nedobíral vůbec. Loviště se doplňují vždy po konci kola, takže je třeba pečlivě vybírat, kam se lovec vydá a jak rychle. Je totiž téměř jisté, že se hráči budou vzájemně snažit předbíhat.
Po získání zvířete - daného tetrisového dílku - ho umístíte do své jeskyně. Pravidlo pro tuto akci je jednoduché, zvířata se vždy začínají umísťovat od levé stěny jeskyně a musí být všechna ve stejném směru, jako vaše totemové zvíře v jeskyni. Za každý vyplněný sloupec nebo řádek můžete odhodit svůj žeton totemu, to samé platí pro každé legendární zvíře umístěné do jeskyně.
Takto probíhá jedno herní kolo. Po vyhodnocení všech karet lovců, umístění zvířat do jeskyní a dobrání karet dle pravidel, se doplní herní plán o další dílky zvířat.
Hráč, který se jako první zbaví všech svých totemů, vyhrává hru. Hra končí okamžitě, probíhající kolo se nedohrává. Remíza nastat nemůže, protože přednost v umístění totemů je určena pomocí iniciativy stejně jako v případě vysílání lovců.
Autor: Chewie
Popis ještě nebyl vložen.
rozšíření 2 - 5 hráčů
Celkové hodnocení: (hodnoceno 7x)
Scythe s rozšírením Invaze z dálek
Akt. cena: 65 €
Končí za: 3 dny