Popelka - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–4
Doporučený věk: od 4 let
Herní doba: 20 min (reálná data)
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: kooperativní, dětská hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Granna
Autoři: Meelis Looveer
Rok vydání: 2020
Dostupnost: 6 obchodů (cca 299–329 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Celé království žije neobyčejnou událostí. Princ dnes pořádá veliký bál! Pozvánku dostaly všechny dívky včetně Popelky. Jak má ale jít na ples bez šatů a střevíčků? A jak se na zámek dostane? Vždyť k tomu přece potřebuje kočár! Na hodinách odbíjí jedenáct a Popelka stále sedí doma. Už si ani nedělá naději, že by mohla ještě na ples dorazit, a dokonce třeba uvidět prince. Stihne to?

Popelka je kooperativní hra, v níž se malí hráči snaží pomoci Popelce nalézt šaty, střevíčky a kočár. Jedině tak se bude moci vydat na královský ples. Stihnout to však musí do půlnoci, neboť pak již kouzla přestávají fungovat. Hra je založena na hledání stejných dvojic karet. Avšak to, kolik karet a jakým způsobem je budou hráči odkrývat, si hráči neurčují zcela libovolně. Jednotlivé tahy totiž řídí kostka se speciálními symboly. Ta umožňuje odkrývat jednu či více karet, veřejně či neveřejně, a také nařizuje posouvat ručičku na hodinách. Pokud se hráčům nepodaří nasbírat potřebný počet dvojic do půlnoci, bohužel prohráli.

Hra umožňuje hned tři obtížnostní varianty. Obtížnější varianty přidávají další kartičky, které mají speciální efekty.

Příprava hry:

Doprostřed stolu se umístí krabička s hrací plochou s hodinami. Ručička hodin se nastaví na 12 hodin. Kartičky dvojic (6 párů) se zamíchají a obrázkem dolů rozmístí na stůl jako při přípravě na pexeso. Poté se určí začínající hráč, dle pravidel se jím stane „ten, kdo se jako poslední zůčastnil nějakého plesu nebo večírku.“ Začínající hráč si připraví ke hře kostku a figurku Popelky, která se pak postupně předává aktivnímu hráči.

Průběh hry:

Aktivní hráč háže kostkou a provádí akci, která mu na ní padla. Poté hra pokračuje ve směru hodinových ručiček. Výsledky hodu kostkou mohou být následující:

  • Kouzelná hůlka: Hráč otočí libovolnou jednu kartičku, aby všichni viděli, jaký obrázek skrývá. Pak ji otočí obrázkem dolů a vrátí na stejné místo.
  • Kotlík: Hráč si vybere libovolnou kartičku a podívá se na ni tak, aby ostatní neviděli, jaký je na ní obrázek a vrátí obrázkem dolů na původní místo.
  • Přesýpací hodiny: Hráč se snaží najít dvojici karet. Otočí jednu kartičku lícem nahoru (všichni vidí obrázek). Ostatní radí, kde je podle nich druhá do dvojice. Na druhou kartičku se již aktivní hráč koukne potají. Pokud našel opravdu dvojici, dá ji stranou, v opačném případě se kartičky vrátí na hrací pole obrázkem dolů. Po ukončení hledání dvojic, přesune ručičku hodin přesně o jednu hodinu.

Rozšíření:

  • Kouzelná varianta: Mezi základní kartičky se zamíchají ještě speciální kartičky (přesýpací hodiny, kouzelná hůlka, kotlík, zrcátko) s rošiřující kouzelnou vlastností, kterou můžete během hry uplatnit. Což zpravidla znamená, že v různých fácích hráč může otočit o jednu kartičku navíc, než dovolují pravidla. Kartička přesýpacích hodin „zamrazí“ na jeden tah hodiny.
  • Víc dvojic: Hledání 6 dvojic nemusí být výzva, tak můžete přidat mezi hledané i speciální kartičky, čímž se zvýší počet na 10 dvojic.
  • Pokročilá varianta: Hráči musí hledat dvojice v určitém pořadí z jednotlivých skupin. Nejprve myši a koně, pak střevíčky, šaty s rukavicemi a nakonec potkan s kočím a dýně s kočárem.

Konec hry:

Hra může skončit dvěma způsoby. Hráči našli všechny dvojice dříve, než hodiny odbily dvanáct, a tím hru vyhráli. Nebo hodiny už ukazují dvanáct, ale hráči ještě nenašli všechny dvojice. V takovém případě hráči prohrávají a Popelka zůstává na ocet v sociální deprivaci a bezútěšném rodinném prostředí.

Autor: chromanna

Offcanvas