Počet hráčů: | 1–4 |
Doporučený věk: | od 4 let |
Herní doba: | 20 min (reálná data) |
Herní svět: | neuvedeno |
Herní kategorie: | kooperativní, dětská hra |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Granna |
Autoři: | Meelis Looveer |
Rok vydání: | 2020 |
Dostupnost: | 6 obchodů (cca 299–329 CZK) |
Sdílej: |
Celé království žije neobyčejnou událostí. Princ dnes pořádá veliký bál! Pozvánku dostaly všechny dívky včetně Popelky. Jak má ale jít na ples bez šatů a střevíčků? A jak se na zámek dostane? Vždyť k tomu přece potřebuje kočár! Na hodinách odbíjí jedenáct a Popelka stále sedí doma. Už si ani nedělá naději, že by mohla ještě na ples dorazit, a dokonce třeba uvidět prince. Stihne to?
Popelka je kooperativní hra, v níž se malí hráči snaží pomoci Popelce nalézt šaty, střevíčky a kočár. Jedině tak se bude moci vydat na královský ples. Stihnout to však musí do půlnoci, neboť pak již kouzla přestávají fungovat. Hra je založena na hledání stejných dvojic karet. Avšak to, kolik karet a jakým způsobem je budou hráči odkrývat, si hráči neurčují zcela libovolně. Jednotlivé tahy totiž řídí kostka se speciálními symboly. Ta umožňuje odkrývat jednu či více karet, veřejně či neveřejně, a také nařizuje posouvat ručičku na hodinách. Pokud se hráčům nepodaří nasbírat potřebný počet dvojic do půlnoci, bohužel prohráli.
Hra umožňuje hned tři obtížnostní varianty. Obtížnější varianty přidávají další kartičky, které mají speciální efekty.
Doprostřed stolu se umístí krabička s hrací plochou s hodinami. Ručička hodin se nastaví na 12 hodin. Kartičky dvojic (6 párů) se zamíchají a obrázkem dolů rozmístí na stůl jako při přípravě na pexeso. Poté se určí začínající hráč, dle pravidel se jím stane „ten, kdo se jako poslední zůčastnil nějakého plesu nebo večírku.“ Začínající hráč si připraví ke hře kostku a figurku Popelky, která se pak postupně předává aktivnímu hráči.
Aktivní hráč háže kostkou a provádí akci, která mu na ní padla. Poté hra pokračuje ve směru hodinových ručiček. Výsledky hodu kostkou mohou být následující:
Rozšíření:
Hra může skončit dvěma způsoby. Hráči našli všechny dvojice dříve, než hodiny odbily dvanáct, a tím hru vyhráli. Nebo hodiny už ukazují dvanáct, ale hráči ještě nenašli všechny dvojice. V takovém případě hráči prohrávají a Popelka zůstává na ocet v sociální deprivaci a bezútěšném rodinném prostředí.
Autor: chromanna
Divukraj 3D doplnky
Akt. cena: 8 €
Končí za: 10 dnů