Rakety i raketky,
pro kluky i pro dědky.
V kapesní karetní hře Pocket Rockets se hráči stávají projektanty vesmírných raketek. Cílem hry je vypustit do vesmíru ty největší a nejrychlejší raketky.
Příprava hry
Doprostřed stolu se do kruhu rozloží speciální hrací karty:
Karty mají následující funkce (popisováno zleva doprava a zhora dolů):
- Žlutá výrobní linka - montáž žlutých raket (umožňuje z ruky zahrát žluté karty)
- Přepravník - udává směr pohybu po kartách (směr lze měnit za akci otočením karty)
- Recyklátor - umožňuje zahodit kartu z ruky do dobíracího balíčku a vzít si kartu z jiného dobíracího balíčku
- Základna - umožňuje čerpání paliva do hotových raket (zisk palivového žetonu)
- Červená výrobní linka - montáž červených raket (umožňuje z ruky zahrát červené karty)
- Stříbrná výrobní linka - montáž stříbrných raket (umožňuje z ruky zahrát stříbrné karty)
Vedle výrobních linek a přepravníku se do 4 balíčku rovnoměrně rozdělí hrací karty averzem vzhůru. Každý hráč si zvolí figurku jedné barvy a obdrží dle počtu hrajících jeden raketový motor (základ rakety).
Průběh hry
Hráči se střídají v tazích. Každý hráč má ve svém tahu právě 4 akce. Každou akci může které může využít následovně:
- posun figurky o jednu kartu ve směru udávaném kartou přepravník
- zisk horní karty z dobíracího balíčku vedle karty, na které stojí hráčova figurka, a to až do celkového počtu nejvýše tří karet na ruce
- použití speciální karty, na které stojí hráčova figurka (tj. stavba rakety, recyklace karty, přesměrování přepravníku či natankování paliva)
Při stavbě raket je třeba vycházet z pravidel, že každá raketa musí mít svůj základ, libovolný počet středových částí a právě jednu hlavici. Hlavice rakety často přináší různé bonusy: možnost mít nejvýše čtyři karty na ruce, možnost mít v každém kole pět akcí, možnost ignorovat směr přepravníku, atd. Raketa se považuje za dokončenou právě osazením hlavice. Do dokončené rakety je možno načerpat palivo.
Konec hry a určení vítěze
Hra končí v okamžiku, kdy je spotřebován poslední palivový žeton. Dochází k závěrečnému obodování: každý prostřední díl rakety přináší dva body, palivový žeton přináší jeden až čtyři body a body může přinášet též speciální raketová hlavice. Vítězí hráč s nejvyšším počtem bodů.
Shrnutí: Velmi skladná, rychlá a nenáročná hra, která však nabízí určitý prostor pro taktizování.