Piepmatz - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 40 min (reálná data)
Herní svět: Zvířátka
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: není
Vydavatelé: ASS Altenburger Spielkarten
Funforge
Lookout Games
Autoři: Ben Pinchback
Matt Riddle
Rok vydání: 2018
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Piepmatz (Pískle) je malá karetní hra, v níž se hráči snaží přilákat k sobě ptáky od krmítka a nasbírat pro ně co nejvíce krmiva.

Příprava hry:

Hráči umístí na herní plochu kartu s krmítkem, ke každé šipce na ní položí lícem vzhůru kartu ptáka a nad krmítko vyloží řadu čtyř karet zrní. Zbylé karty zrní zamíchají spolu s kartami vran a veverek a položí na konec řady. Poblíž umístí zamíchaný balíček karet ptáků, z nějž utvoří nabídku tří karet a rozdají každému hráči čtyři karty.

Průběh hry:

Hráči se střídají v tazích, z nichž každý má následující tři fáze:

  • 1) Hráči ve svém tahu vyloží jednu kartu ptáka a umístí ji za jednoho z vyložených ptáků; takto se postupně vytváří řada ptáků ve frontě za ptákem u krmítka. Další postup se odvíjí od součtu hodnot na kartách ptáků ve frontě a jeho porovnání s hodnotou karty ptáka u krmítka:
    • 2a) Je-li tento součet vyšší, vezme si hráč jednu z karet zrní; pozice karty, kterou si vezme, je určena tím, o kolik je vyšší tento součet. (Např. je-li tak u krmítka pták s hodnotou 3 a ptáci ve frontě mají celkem 5, vezme si hráč kartu na druhé pozici.) Jestliže si hráč bere kartu z pozice, u níž leží veverka či vrána, provede její negativní efekt: veverka hráči ukradne dvě kartu zrní, vrána mu vyplaší jednoho ptáka. Rovněž si položí před sebe kartu ptáka od krmítka, na jehož místo se přesune pták z fronty s nejvyšší hodnotou. Pokud je opět součet hodnot ptáků ve frontě vyšší, celý postup se opakuje.
    • 2b) Je-li tento součet stejný či nižší, hráč vyloží před sebe jednu z karet v ruce, ovšem v hodnotě nepřevyšující hodnotu zahrané karty.
  • 3) Nakonec si hráč dobere na ruku z nabídky ptáků kartu či karty do počtu čtyř a doplní se řada karet zrní. Pokud je přitom odhalena karta veverky či vrány, jsou pokládány do druhé řady vedle zrní, a to postupně od krmítka dále. 

Konec hry:

Konec hry je spuštěn ve chvíli, kdy je třeba doplnit kartu zrní, ale žádná již nezbývá. Dohraje se aktuální kolo a poté si hráči vyloží před sebe dvě karty z ruky. Následuje závěrečné skórování, v němž se udělují body za každý pár ptáků (samec + samice) stejného druhu a hodnoty, za získané zrní a za skupinu ptáků stejného druhu: od každého druhu však získá body pouze hráč, který má od daného druhu ptáků nejvíce.

Autor: Ondřej Podavka

Další názvy této společenské hry

  • Piafs
Offcanvas