„Muchomůrka. To je jasná muchomůrka!“
Pexetrio: Houby je zábavná výuková hra inspirovaná pexesem. Děti i dospělí se při hře naučí poznávat různé druhy hub našich lesů. Hra také nezapomíná rozvíjet logické myšlení a trénovat paměť hledáním trojic kartiček s houbami.
Příprava hry:
Před první hrou si karty pořádně prohlédněte. Každá karta má uprostřed velký obrázek houby a v pravém horním rohu grafický symbol houby. Tyto symboly jsou pro každou trojici stejné a slouží pro ujištění, že máte správnou trojici karet. Dále tyto symboly pomáhají rozlišit, zda se jedná o jedlou (zelený symbol) či jedovatou houbu (černý symbol). Pexekarty důkladně promíchejte a rozložte na stůl rubovou stranou nahoru. Hra probíhá ve směru hodinových ručiček a začíná nejmladší hráč.
Průběh hry:
První hráč postupně otáčí tři libovolné kartičky, na které se následně podívá:
- Mají-li tři otočené kartičky rozdílné symboly, pak měl hráč smůlu, karty se otočí zpět a pokračuje další hráč. V případě, že si hráč není jistý, může použít buď symbol vpravo nahoře, nebo nahlédnout do miniencyklopedie (součást hry), kde jsou zobrazeny trojice včetně barevného provedení.
- Mají-li tyto tři karty stejný symbol, hráč si tyto karty bere a odloží si je k sobě na stůl. Následně otáčí další tři karty. Takto činí tak dlouho, dokud se mu daří nacházet stejné trojice.
Konec hry:
Hra končí ve chvíli, kdy byly všechny karty ze stolu rozebrány jednotlivými hráči do trojic. Hru vyhrává hráč s nejvyšším počtem trojic.
Další varianty hry Pexetrio:
- Začátečníci: Karty jsou rozděleny na hrací ploše lícem nahoru. Tato varianta hry slouží především pro mladší hráče k seznámení s hrou a jednotlivými houbami. Hráči sestavují kartičky před sebe do správných trojic, přičemž jim opět pomáhají symboly vpravo nahoře. Po složení trojic se hráči učí správně pojmenovávat houby, které našli.
- Mírně pokročilí: Před začátkem hry si udělejte z kartiček dvojice. Kartičky se otáčejí rubem nahoru, a při hře se otáčí dvě kartičky a hledají dvě dvojice. Tato varianta stojí na principu klasického pexesa, s tím rozdílem, že karty nemají stejné obrázky.
- Mistři: Při úspěšném nalezení trojice musí hráč zakončit svůj tah správným pojmenováním dané trojice. V opačném případě je jeho tah neplatný, karty vrací na původní místa a pokračuje další hráč.