Systém Ambourella leží ve vesmírném sektoru Jamondi. Ještě před několika lety byla tato část Mléčné dráhy prázdná, ale to se změnilo. První kolonisté dorazili a začali obchodovat s přírodními zdroji, technologiemi a dávnými artefakty na šesti planetách systému.
Téma a úvod
Ve hře Perry Rhodan: The Cosmic League se stanete kosmonauty obchodního ražení. Se svou lodí budete létat z planety na planetu, budete nakupovat zboží a prodávat ho jinde za body potřebné k vítězství. Budete také převážet pasažéry, krást zboží z lodí soupeřů. Budete si dokonce moci své lodě vylepšovat.
Lodím v pohybu brání/pomáhá gravitace Slunce, kostka (dolet) a karty (spousta věcí). Hra je symetrická, neboli mechanika funguje na obou stranách totožně. Při hře nebudete vůbec bojovat, ale škození protihráčům, které můžete provádět přes karty událostí, je ve hře spousta.
Stručný obsah krabice
Součástí hry je 6 planet, Slunce, které slouží jako počítadlo a zdroj gravitačního tahu, kartičky zboží, 2 lodi (tlustá a hubená) a karty technologií a událostí, které hru ženou vpřed. A samozřejmě kostka.
Příprava hry
Na stůl se rozloží do řady planety (ne, ve hře není herní deska), vedle planet se položí obří počítadlo ve tvaru Slunce. Pod planety se rovnoměrně vyloží karty zboží (= to, co je na planetě k dispozici), každý hráč si před sebe vyloží kartu, která říká, že má na lodi přepravní kontejner a může si na konci kola líznout kartu (technicky je to karta navíc, ale udržuje přehled a pořádek), pak si každý lízne 5 karet a začne se hrát.
Hrubý průběh hry
Nejprve předešlu něco o kartách (neplést s kartičkami zboží). Balíčky karet obou hráčů jsou naprosto symetrické, nicméně se liší ilustracemi, které dokreslují atmosféru hry. Tyto karty se dělí na
- karty událostí - pomáhají vám nebo sviní soupeři nebo oboje najednou, které se zahrají, vyhodnotí se jejich efekt a zahodí se.
- karty technologií - tyto karty se vykládají na stůl a fungují permanentně (vylepšují vaši loď a celkově vaše možnosti).
Samotná hra se hraje na kola. Na jeho začátku si hráč hodí kostkou, která určí dolet jeho lodi pro toto kolo.
Pak má 2 planetární akce a jeden let. Planetární akce jsou naložit/vyložit/vylepšit loď a let se skládá ze startu/letu a přistání. Při letu ke Slunci se do doletu počítají jen start/přistání a planety, při pohybu od Slunce i mezery mezi planetami.
Naložíte tedy zboží a letíte na planetu s totožným symbolem jako je na zboží, tam to vyklopíte a dostanete body. Vyložené kartičky zboží se obrátí a tím se ukáží jiné symboly.
Do toho hrajete karty, po kterých váš soupeř rudne, plácá se do čela, zuří a mluví na vás sprostě. V zápětí (tj. po ukončení svého tahu) si role vyměníte. Při zahrání karty události ji může protivník zrušit ještě předtím, než dojde k jejímu efektu. Musí ale odhodit tu samou kartu události (symetrie balíčků).
Konec hry a určení vítěze
Hru ukončí a vyhraje ten, kdo získá jako první 70 bodů.