Počet hráčů: | 1–4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 150 min (reálná data) |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | strategická, ekonomická |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | Ion Game Design Sierra Madre Games |
Autoři: | Matt Eklund |
Rok vydání: | 2019 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Co když budoucnost neskončí dystopií? Co když nepřijde žádná pandemie, zombie nebo nukleární válka? Místo toho si představ svět, kde lidstvo prozkoumává hranice možného. Svět, ve kterém vědci a technokrati přepíší lidské možnosti expanzí do nových oblastí – rozvojových zemí, vesmíru a počítačového cloudu. Vyhraj řešením humanitárních problémů, ničením sociálních a technologických bariér a ukaž lidskému pokroku směr dle tvé vlastní volby.
Pax Transhumanity je strategická hra o budoucnosti lidstva v blízké budoucnosti. Hráči se ujímají rolí občana, bloggera, doktora nebo plukovníka, kteří zkoumají nové lidské myšlenky, uvádějí je do praxe, získávají patenty, najímají nové vědce nebo dělníky nebo si zlepšují svou finanční situaci.
Příprava hry:
Vytvoří se oblast obchodu vyložením čtyř karet sfér (zemí prvního světa, zemí rozvojového světa, cloudu a vesmíru) a pod ně se umístí žetony ceny. Z balíčku 38 karet nápadů se vyloží 6 pod karty prvního a rozvojového světa a 1 pod ostatní. Do spodní poloviny zbylých karet se zamíchají 4 karty bodů zvratu a na konec se umístí karta plurality. Dále se vyloží karta režimu globalizace. Na stůl se rozloží žetony problémů.
Každý hráč dostane svou finanční desku s oblastmi kapitál, majetek a dluh a na ni si položí vyznačený počet kostiček finančních agentů své barvy. Další kostku položí jako patent na desku lidského pokroku. Dále si vezme zbylé kostky a disky své barvy. Každý hráč si vybere ze dvou karet jednu barvu jako svou skrytou sféru.
Průběh hry:
Hráči se střídají v tazích. V každém tahu hráč provede dvě akce. Dostupné akce:
Peníze a práce: Některé akce vyžadují zaplacení a/nebo vykonání práce. Nejdříve je třeba zaplatit, poté vykonat práci. Peníze lze zaplatit pomocí finančních agentů (mezi kapitálem, majetkem a dluhem), prodejem patentů (odstraněním agenta z patentu) nebo obojím. Před provedením náročné akce musí hráč vykonat práci posunem jednoho zaměstnance o pozici níže dle šipky. Pro provedení výzkumu je třeba využít vědce (symbol žárovky), pro komercializaci dělníka (symbol ruky).
Režimy: Ve hře existuje šest různých režimů, které se mění dle převahy barev ve špičce vývoje (posledních třech karet ve frontě). Jednotlivé režimy mohou snížit cenu některých akcí, zvýšit hodnotu odpovídajících patentů nebo poskytovat další výhody. Daný režim také určuje, co se boduje na konci hry.
Konec hry:
Hra může skončit jedním ze čtyř způsobů: je komercializován bod zvratu / ve frontě se nachází 5+ karet stejné barvy za sebou / karta plurality je výzkumem vyřazena ze hry / hráč vytvoří pátou firmu (a tím okamžitě vyhrává). Bodování na konci hry závisí na podmínkách jejího ukončení (hodnotí se problémy, firmy v dominantní a skryté sféře a budoucí šoky).
Hra obsahuje také sólovou variantu „Exoglobální aréna“ a kratší variantu hry pro 2-3 hráče s méně kartami a menším počtem řádků obchodu.
Autor: Pizin
Malta Besieged: 1940-1942
Akt. cena: 890 Kč
Končí za: 6 dnů