C'mon Barbie, let´s go party!
Párty Alias je hra, ve které hráči vysvětlují ostatním spoluhráčům význam slov pomocí jiných výrazů, takže používají například synonyma, protiklady a nápovědy. Na prémiových polích jsou i jiné úkoly: předvádění zvířat či povolání, hledání vhodných rýmů, popisování slavných osobností nebo hledání co největšího počtu slov od jednoho písmene.
Párty Alias je vylepšenou verzí hry Alias z r. 1995. Originální Party Alias obsahuje na rozdíl od české lokalizace odlišné aktivity na prémiových polích.
Hraje se v týmech o minimálním počtu dvou hráčů. Hráči se v týmech snaží uhodnout co nejvíce popsaných či předvedených slov a dostat se tak do cílového (resp. počátečního) pole jako první.
Figurky týmů se pohybují vpřed díky správným tipům jednotlivých členů. Díky prémiové ruletě lze navíc popojít o další pole. Soutěží se v pěti kategoriích:
- Prvním a nejběžnějším způsobem vpřed je hádání slov. Tato aktivita je stejná jako v originální hře Party Alias. Jeden hráč z týmu popisuje slova na kartách, další se je snaží uhodnout. Hádá v časovém limitu z osmi karet. Za každé uhodnuté slovo postupuje figurka týmu vpřed - maximálně lze tedy postoupit o osm polí.
- Figurka může skončit na poli s ikonou knihy. V české verzi musí předčítající hráč použít slovo tak, aby mohli spoluhráči vytvořit verš. Pokud hráči do konce časového limitu vytvoří rýmy na všech pět nabídek, mohou si zatočit prémiovou ruletou a popojít tak o víc polí.
- Pantomima se bude předvádět skončí-li figurka na poli s ikonou panáčka. Předvádějí se pouze dvě karty, ale pantomimicky. Pokud je spoluhráči uhodnou v časovém limitu, je opět možno zatočit prémiovou ruletou a popojít tak o víc polí.
- Známé osobnosti (ikona fotoaparátu): stejné jako ad 1, ale místo obecných podstatných jmen se popisují a hádají slavné světové i české osobnosti. Hádá se z pěti karet, pokud tým opět uhodne všech pět v časovém limitu, může použít bonusovou ruletu.
- Abeceda (symbol ABC). Všichni hráči musí po dobu časového limitu vyjmenovat alespoň 20 podstatných jmen začínajících na dané písmeno, které se určí pomocí pozice figurky a referenční karty. Pokud tým 20 slov vymyslí, postupuje o dvojnásobek hodnoty dané ruletou.
Hra končí v okamžiku, kdy figurka některého z týmů oběhne herní plán a vrátí se na startovní pole. Tento tým se stává vítězem.