Frodo stále ještě nese břemeno Prstenu, které ho pomalu pohlcuje. Aragorn bude čelit svému osudu a musí se rozhodnout, zda se stane králem, kterého Středozemě potřebuje. A Gandalf? Ten bude čelit rozhodnutí, jakou roli sehraje v osudovém okamžiku boje se zlem.
Návrat krále je třetím tzv. ságovým rozšířením karetní hry Pán prstenů: Karetní hra. A společně s předchozími dvěmi (Společenstvo prstenu a Dvě věže) hráčům umožní prožít příběhy z knižní trilogie na „vlastní kůži“. Není náhodou, že jednotlivá ságová rozšíření nesou názvy jednotlivých knih z trilogie, a pokud tedy knihy znáte, tušíte, jakým událostem se scénáře budou věnovat.
Obsah Návratu krále
Rozšíření Návrat krále obsahuje celkem 330 karet (většina z nich v podobě karet setkání), které mohou hráči, až na vzácné výjimky, využít i pro hru ostatních ne-ságových scénářů. Nicméně největším lákadlem rozšíření je určitě možnost zahrát si 6 scénářů úzce souvisejících z poslední knihy trilogie:
- Pouť Šedé družiny
- Obléhání Gondoru
- Bitva na Pelennorských polích
- Věž v Cirith Ungolu
- Černá brána se otevírá
- Hora Osudu
Kromě toho některé karty obsahují i nová klíčová slova s různými efekty na hru. Například „Přízrak“ jako typ nepřítele nezpůsobuje přímé zranění, ale místo toho zvyšuje ohrožení hrdiny, na kterého nepřítel svůj útok vedl.
Kampaňové hraní
Celý příběh z knižní trilogie Pána prstenů (resp. scénáře, které pokrývají ságová rozšíření) je možné odehrát v souvislé kampani, ve které například hrdinové mohou umřít a již se do dalších scénářů nesmí zapojit.
Revidované vs. původní vydání
Rozšíření Návrat krále, které patří do redivovaného znovuvydání této herní série, pokrývá obsah, který v původním vydání byl vydán ve dvou samostatných rozšířeních The Flame of the West a The Mountain of Fire (ta ale nevyšla v češtine – stejně jako cokoliv z původního vydání).