Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–2 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 90 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra, kooperativní, sběratelská |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Asmodee Czech Republic Edge Entertainment Fantasy Flight Games Galakta Heidelberger Spieleverlag Stratelibri |
Autoři: | Nate French |
Rok vydání: | 2010 |
Sdílej: |
Pravidla
Pravidla jsou online!Lapcis
Neplati minimum 50 kariet v balicku pre turnaje?
Lapcis, Miri
Jo, díval jsem se do pravidel a platí to jen pro turnaje. Stejně je to hra pro zábavu a moc nechápu smysl turnajů.
Turnaj by teď probíhal podle mě asi tak, že vyhraje ten, kdo bude mít víc hráčů, kterým dojdou tři Gandalfové a tři Sneak Attacky a sníží si threat (možná i pomocí Galadrim's Greeting nebo jak se to jmenuje) na minimum. Ale to je OT x)
Večerní dotázky
Tak tu máme zas něco na vyjasnění:
1. Hill Troll - předpokládám že jeho schopnost je, že damage která přesahuje obráncovu obranu se připočítává do threatu místo aby uděloval poškození. Nebo že by uděloval poškození a ještě se to připočítávalo do threatu?
2. Dunhere - má schopnost útočit sám s útokem o velikosti 3 na enemy v staging arei. Tuto schopnost může předpokládám použít jen ve fázi, kdy postavy mohou útočit na enemy, tedy ne kdykoli.
3. Stalo se nám dneska, že jsme v pokročilé hře měli spoustu postav na questy a běžně přesahovaly threat ve staging arei o 6-10. Pokud do questové lokace (jedné ze tří) nechci nebo nemůžu přidávat progress tokeny, stávalo se nám že do lokace do které jsme měli travel z minulého kola jsme dali všechny tokeny co šly a ještě některé zbyly. V tom samém kole je nemůžu použít pro jiné lokace, které jsou ve stage arei, že? (Stále platí to, že do quest lokace nechci nebo nemůžu dávat další progress tokeny).
Sinuhet
1) Počítá se damage přesahující obranu a životy, pak teprve dává threat. Tzn. když útočí silou 6 a ty bráníš nějakým no-name alíkem s obranou 1 a jedním životem, tak alík umře a ty si přidáš 4 na threat.
2) Hrajeme to tak.
3) Quest vyhodnotíš a pak dáváš stopičky prvně na aktivní lokaci. Když přetečeš, tak zbytek jde na quest. Když přeteče quest, tak zbytek stopiček zahodíš. Teprve potom můžeš cestovat do nové lokace a tedy na tu žádné stopičky dát nemůžeš (pokud nějaká karta neuvádí jinak).
Quick Strike
díky tehle eventě můžeš útočit i mimo combat fázi? Takže Dunhere může útočit do staging area mnohem dříve?
Aldarann
Hill Troll - dle tvého popisu - takže ne že dává svůj útok přesahující obranu do threatu, ale od jeho útoku se odečte obrana obránce, udělí poškození a pokud obránce zabije tak to co přesahuje životy jde ještě do threatu. No to je síla. To pokud nepřijde nějaká adekvátní karta hned do ruky co ho zastaí/zpomalí, tak troll udělá na začátku hry pěknej mazec, protože ho zabít není až tak jednoduchý.
Ještě prosím tě mi raději trochu popiš ten začátek 2 scénáře. Při setupu dám normálně 2 encounter karty do staging arei, pak kartu quest lokace otočím a ještě tam vložím (pokud už tam není) Hill Trolla. Takže před začátkem hry tam mám 3 encounter karty z nichž jedna je troll. To je docela těžkej začátek ....
L,S
Lumirius - Jo, tak to jde udělat.
Sinuhet - Je to tak. Za každého hráče přidáš jednu kartu a pak ještě trolla, pokud tam ještě není. Imo je lehčí hrát nightmare mód – prostě pokračuješ z prvního questu hned tím dalším. Pak ten troll není tak hrozný... A pořád je druhý quest lehčí než ten třetí :)
Díky
sice nic potěšitelného ale i tak děkuji za výklad :-)
Lokace
Jak řešit situaci, když máš ve staging area třeba 4 lokace, který pokaždý když je taplí allik dostanou progress token a třeba během 3 kol mají všichni dost tokenů na splnění. Můžu je vyřadit všechny najednou nebo pořád platí, že musím volit jako aktivní jen jednu za kolo a mít jí tedy splněnou, ještě než jsem do ní vešel a ostatní čekají ve staging arei na další kolo?
sinuhet
Jakmile lokace ve staging aréně má dostatečný počet průzkumnických žetonů (třeba díky alíkům ze spirit balíku) jde okamžitě ze hry ven. Takhle se dá zbavit i více lokací najednou.
FAQ k Northern Tracker (Spirit):This Response occurs immediately after committing to the quest, before additional Encounter cards are drawn. If any Locations have progress tokens equal to their quest value, they are immediately defeated and removed. (rulebook p15)
Odulin
děkuji ....
neofiko scénáře
někdo tu někam postoval odkaz na neoficiálně udělané scénáře ... nemůžete to sem někdo dát znovu? Prolejzám diskuze a nemůžu tu to nikd najít ..... dík.
scenare
http://ratdorg.blogspot.com/p/lord-of-rings.html
Nemáš zač;)
čtení
Ten borec tam má pěkný články, pěkný počteníčko. Potvrzuje spoustu mojich dojmů ze hry o obtížnosti a pod. Jeho scénáře v pondělí vytisknu a zahraju ... nice.
blog
Jj souhlasím. Na ty scénáře se taky chystám.
Jak to hrajete?
Lokace Banks of the Anduin: když odchází ze hry tak se vrací na vrch encounter decku. Platí tohle pravidlo i když je karta jako Shadows?
Marsh Adder, Misty Mountain Goblins: oba nepřítelé zvyšují hrozbu když zaútočí. Co pokládáte za útok. Jde mi spíše o to jestli se mi hrozba zvedne, i když nepřítel zemře dříve než se vyřeší porovnání útoku a obrany, např. díky Gondorian Spearmen nebo eventu Swift Strike. Vím že podle časování stihnu sejmout, protože výběr obránce je před shadow efektem.
Lumirius
1) Banks of Anduin - ako shadow karta sa urcite nevracia navrch, pre shadow karty plati len text uvedeny pod shadow symbolom (co tato karta nema) - takze normalne do discard pile
2) No my to hrame, ze creatura sa povazuje utociacu vtedy (attacks) ked sa vyberie v podfazi "Choose an enemy". Tym padom by marsh adder pridal threat este pre "Declared defender" fazou. Napr. aj gondorian spearman udeluje 1 dmg do attacking enemy, takze predpokladam ze enemy uz musi v tom case utocit, inak by ta karta nemala vyznam.
Dalsie moje otazky:
1) Hranie "Actions" - V Pravidlach na strane 30 je presny Turn Sequence diagram, kde moze hrat hrac "Actions" efekty alebo karty (Event). Otazka znie ci moze tieto Actions zahrat aj v medzifazach Combat stepu (napr. pri utoku nepriatelia, "Choose Enemy", "Declare defender", "Resolve shadow Effect", "Determinate combat damage"). Z diagramu to nejak nevidno a pravidlach som to nenasiel (alebo prehliadol).
2) Chain effect - Pre tych ludi co hrali magic the gathering, warhammer invasion, WOW tcg (a ine) je jasne o com hovorim. Funguje tento pricip aj v LOTR TCG? nejak som to v pravidlach nenasiel, co by znamenalo ze kazdy effect sa musi najprv vyhodnotit cely a az potom moze byt zahraty dalsi.... Aky je vas nazor?
Kovko
1) My hrajeme, že můžeš zahrát akci i mezifázích.
2) Tuším, že jsem viděl, že zde chain nefunguje. Je to FIFO, protože pak je to samozřejmě těžší, že? x)
Aldarann
No my hrajem ze action i eventy muzes zahrat jen:
a) pokud je to umožněno v turn sequenci na konci pravidel
nebo
b) tehdy kdy to povoluje karta pokud to její text upravuje
Ano, je to takhle těžší :-)
Takže ne jako magic.
Kovko - myslím, že pokud by hraní efektů od zadu autoři zamýšleli umožnit, napsali by to do pravidel.
Sinuhet
No tak som znova studoval pravidla a je mozne hrat evet a actions aj v medzifazach combatu (aj pri utoku aj obrane) je to v pravidlach strany 18 a 20 pod nadpisom "Resolving enemy attacks"...
S tym chain efektom to mas pravdu, nefunguje to tu. Je to tym padom tahsie (co som iba rad :) )
Kovko
Hranie akcii. Tiez som si tym nebol isty ale pozrel som este raz pravidla a precital diskusie na bgg. Akcie mozes hrat "kedykolvek" (v jednotlivych krokoch faz), ktore su v diagrame na strane 30-31 zelenym. Akcie nemozes hrat v cervenych krokoch.
Je to napisane nad diagramom na strane 30
Red – Players cannot interrupt with actions. Responses can be played if their conditions are met.
Green – Any player can take actions generally, or between the game steps stated in the rules.
Takze v boji mozes hrat akcie kedykolvek okrem prveho kroku "Deal 1 shadow card to each enemy."
Je to aj v pravidlach pre boj:
strana 18: When resolving enemy attacks, the players follow these
4 steps, in order. Players may play event cards and take
actions at the end of each step.
strana 20: To resolve an attack against an enemy, a player follows
these 3 steps, in order. Players may play event cards
and take actions at the end of each step.
Casovanie efektov. Podla faq, poradie vzdy rozhodne prvy hrac.
Simultaneous Effect Timing
If two or more conflicting effects would occur
simultaneously, the first player decides the order in
which the effects resolve.
Players Action a Events
tyjo kluci to jste mi udělali radost, já si ty pravidla tak podrobně nepročítal. My hráli Efekty jen v té fazi podle diagramu vzadu, takže pokud někdo chtěl něco napumpovat tak musel uplně na začátku fáze hned po rozdělení Shadows karet. Response jsou samozřejmě vyjímka ty se odkazujou na nějakou událost. Takhle je to teda méně náhodné a mnohem lehčí.
Attachment
Muzu dat attachment i na spoluhracova hrdinu? A musim dodrzet frakci, komu to davam nebo ten predmet muzu dat komukoli (hrdinovi) nezavisle na frakci? :-)
Vojtech Musil
Attachment muzes dat jakemukoli hrdinovi nezavisla na frakci ci majiteli. Nektere kombinace jsou tak velmi zajimave. ;)
Threat
Pocujte mam taky malicky noob problem tento efect
Shadow: Attacking enemy gets +1[attack]. (If this attack is undefended, also raise your threat by 3.)
naco zvysuje threat potvore ked na konci boja efekt pominie?
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Válka o prsten: Králové Středozemě - dobročinná
Akt. cena: 3100
Končí za: 17 hodin
Doplňky ke hře HeroQuest a Talisman
Akt. cena: 170 Kč
Končí za: 1 den