Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–2 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 90 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra, kooperativní, sběratelská |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Asmodee Czech Republic Edge Entertainment Fantasy Flight Games Galakta Heidelberger Spieleverlag Stratelibri |
Autoři: | Nate French |
Rok vydání: | 2010 |
Sdílej: |
Pravidla
Pravidla jsou online!Sinuhet
Pokud ti příjde do začátku, tak jakmile budeš mít threat 32, tak k tobě půjde automaticky.
Victory - je to klíčové slovo, které je na určitých kartách. Poté, co zabiješ nepřítele s Victory X (třeba 4 nebo 5), popřípadě splníš lokaci s Victory X, tak tu kartu dáš stranou a nedáváš jí do balíčku odhozených karet (discard pile) encounter balíčku. Na konci hry od svého skore odečteš právě těch X bodů, kolik máš na kartách s klíčovým slovem Victory. Tudíž ti tyto karty zmenšují celkové skóre , což je dobře. Čím míň bodů na konci tím lépe.
Ranged přesně tak, jak psal Eyron. Tento charakter může být deklarovaný v útoku jiného hráče proti jeho nepřátelům, ale nesmí být exhausted (taplý). Musí být ready.
Dobrovolně si volíš jednoho nepřítele na začátku encounter fáze. Poté jsou tzv. engagement checks, které ti automaticky přiřadí nepřítele pokud je tvůj threat stejný, nebo vyšší než je engagement cost nepřítele (to je například číslo 32 u karty Ungoliath Spawn)
Vasekre
jo, přesně tak jsem to myslel ..... vítězné body z karet na konci odečítáš od skore ....
Sinuhet
Samozřejmě odečítá,díky za opravu
.
kdyz mam nejaky karty co na mne zautocili, probehl souboj tak potvory zustavaj u mne a uz se nevraci do staging areny spravne? tzn ani nezvedaj obtiznost v quest fazi spravne?
a jeste dotaz.. ted nevim jak se ta karta jmenuje. ale efekt je ze kdyz se da na hrdinu tak hrdina se nemuze odtapnout pokud nezaplati 2 resource. po tom co je zaplatim jde karta ze hry nebo tam zustava na tom hrdinovi dokud ju nevyrusim jinak?
mugvaj
Ano, enemy karty u tebe zůstavají a nevrací se (pokud to ovšem na sobě nemá nějaká karta vyloženěn napsané).
Je to encounter karta, která se dává k hrdinovy jako condition vybavení. Ty 2 zdroje budeš muset platit každou refresh fázi pokud budeš chtít hrdinu odtapnout. To znamená, že zůstává na tom hrdinovy dokud jí nezrušíš třeba kartou Miner of the Iron Hills. A ty 2 zdroje musí být z resource poolu toho hrdiny u kterého tak karta je.
vasekre
1. kolo
(Planning) Zahraná karta Steward of Gondor a Snowbourn Scout , který umístil progress žeton na Old forest Road
(Quest) Na výpravu se vydali Aragorn, Theodred a Gloin ale do cesty jim skočil Dol Guldur Beastmaster. Celkový threat cost byl 6 a já měl pouze 5 willpower, tudíž jsem si musel zvýšit threat o 1, na 30.
(Travel) Skupina poté odbočila z hlavní stezky na starou lesní cestu (Old forest road), která jim zvedla sebevědomí a Gloin se hned cítil lépe (ready).
(Encounter) Poté na družinu zaútočil lesní pavouk (Forest spider).
(Combat) Bohužel, aby ochránil družinu, tak položil život Snowbourn scout. Pro hrdiny to byla celkem rána a tak se do jejich myslí začala vkrádat nervozita a strach (zvýšení threatu shadow efektem Ungoliath Spawn na 34). Hrdinové se ale vzchopili a Aragorn společně s Gloinem pavouka udolal.
(Refresh) Jak ale hrdinové šli dále do hvozdu, tak nebezpečí rostlo (threat 35).
precetl jsem si prni kolo co pises do hrani a cumim na to jako blazen a par veci nechapu
hned tu prvni pises ze mas willpower 5 a souper 6(nechapu pac dol guldul beastmastr ma 2 forest spider 2 a lokace old forest road ma 1 tedy podle me 5 ne 6....to je jedna vec..
druha vec pises ze souperi prisel Ungoliath Spawn a ze ho aragorn s gloinem udolali??nechapu opet dyt si sel za 1prve na quest tedy nemuzes utocit v tomhle kole a za 2 ten pavouk ma 9 zivotu a obranu 2 takze ani nahodou ho ty dva prdolove nemohli udolat...
SockaM
Co se týká threatu u těch potvor, tak tam jsem se o jedna spletl. Přičetl jsem nepřátelům 1 bod navíc. Tudíž jsem si neměl zvyšovat threat ale vyrovnal jsem ho.
Ungoliath´s Spawn tam byl ale jako shadow karta. Tudíž zvyšování threatu. Bojoval jsem s Forest Spiderem. Gloin se postavil díky travel akci na Old Forest Road, která dělá to, že si můžu odtapnout jeden taplý charakter (v tomto případě Gloin).
A pokud charakter dokážeš odtapnout, tak s ním můžeš jít na quest a později i útočit, to by poté neměla žádný význam karta Unexpected Courage. ;)
celebrian's Stone
Zajimalo by mne jak to funguje u tohoto attachmentu... rika ze kdyz ho priradim k aragornovi tak ze dostava take Spirit zdroj. Tzn dostava 2 zdroje za kolo nebo ze jeho zdroj je povazovan jak jako leadership tak spirit?
mugvaj
Bere stále jen jeden zdroj. Efekt je ten, že může platit jak za karty Spirit tak Leadership.
Guarded, Sentinel
Podařilo se mi za pomoci doposud zveřejněných videí prolouskat pravidla k této hře (ač neangličinář), ale co jsem nebyl schopný pochopit vůbec, jsou keywords: Guarded, Sentinel.
Prosím o alespoň strohé popsání účinků, děkuji.
Deth
Sentinel - charakter, s tímto klíčovým slovem, může být deklarovaný jako obránce proti nepřátelům, kteří jsou u jiných hráčů. Hráč může deklarovat charakter se sentinel, poté co druhý hráč nedeklaroval žádné obránce.
Guarded - toto klíčové slovo je na objective kartách. Jakmile objective karta s tímto klíčovým slovem vstoupí do staging area, tak se další karta z encounter balíčku připojí k této objective kartě. Objective kartu pak hráč nemůže získat dokud se nevypořádá s připojenou kartou. Reprezentuje to strážce, kteří tuto objective kartu hlídají (pokud je to enemy karta) nebo lokace, kde se objective karty nacházejí (pokud je to location karta). Pokud je to treachery karta, tak se okamžitě vyhodnotí a odhodí se do balíčku odhozených karet. Hráči si poté mohou vzít objective karty podle podmínek napsaných na dané kartě.
otázky
1) Když je splněna karta Guestu, „přetékají“ zbylé progress žetony na novou kartu (tak jako je tomu u prozkoumané lokace)?
2) Když zemře hrdina zůstávají k dispozici jeho nastřádané žetony zdrojů?
3) Jsou efekty těchto typů karet kumulativní? (Glorfindel: Pay 1 resource from G.´s pool to heal 1 damage on any character. (Limit once per turn.) nebo Protector of Lórien: Dicard a card from your hand to give attached hero +1 (q.) or +1 (def.) untit the end of the phase. – tzn. mohu zaplatit více žetonů zdrojů případně odhodit více karet k dosažení většího efektu?)
4) Sentinel - "hráč může deklarovat charakter se sentinel, poté co druhý hráč nedeklaroval žádné obránce" - míněno vůbec žádné obránce nebo stačí nechat jeden z útoků nekrytý?
Předem děkuju.
Olney
1) Z questu na další quest žetony nepřetékají.
2) Když zemře hrdina, tak se odstraní i žetony zdrojů daného hrdiny.
3) Na kartě Glorfindela je jasné napsané že Limit once per turn, takže můžeš zaplatit pouze jeden. Na kartě Protector of Lorien můžeš dokud máš karty. Nijak omezené to není.
4) Každý útok se vyhodnocuje zvlášť. Tudíž sentinel může být u každého útoku u kterého druhý hráč nedeklaruje obránce. Samozřejmě ten charakter se sentinel musí splňovat to, že je ready.
vasekre
Díky. Jen ještě k bodu 3 - "Limit once per turn" bych chápal, že to můžeš udělat jen jednou za kolo a ne že můžeš zaplatit právě jen jeden zdroj.
Questing
Jak to vidíte s tím, když pošlu char na quest, pak ho zase nachystám nějakou akcí a pošlu na quest znovu. Počítáte jeho willpower dvakrát nebo jen jednou?
Olney
Limit once per turn ti omezuje celou akci. Abys mohl zaplatit víc žetonů a vyléčit víc zranění, tak by muselo být napsáno: Pay X resources to heal X damages. Jenže zde je napsáno Pay 1 resource to heal 1 damage. Tudíž můžeš zaplati pouze 1 zdroj a to celé udělat pouze jednou za kolo.
Na rozdíl od Protectora který má akci bez omezení, tudíž můžeš odhazovat karty dokud nějaké máš a za každou kartu přídáš buď +1 obranu nebo +1 willpower.
Aldarann
Willpower se počítá pouze jednou. Jelikož dáváš všechny charaktery na quest najednou a až poté vyhodnouceješ různé reakce.
vasekre
Myslel jsem si to. Díky.
tak mě napadlo
ještliže teda chystáš na Quest všechny charaktery najednou asi nestihneš v "oknu" zahrát event Sneak Attack (nevím teď přesně ten název, včera jsem to hral poprvé) a do hry dostal hrdinu, kterého pošleš do Questu, nevyjde to asi s časováním, což? Ale šlo by přes ten event dostat Faramira a za kleknutí využít jeho schopnost a naboostit tak své hrdiny v questu.
Lumirius
Stihneš. Můžeš to zahrát kdykoliv během quest fáze, jelikož je to Action a ty můžeš hrát kdykoliv je to zvýrazněné zeleně (v přehledu kola). O co tam jde, jsou response které se aktivují poté co se charakter přiřadil ke questu a ty jdou až po přiřazení charakterů ke questu.
Určitě pomůže tahle tabulka, kde je přehledně znázorněno jak jsou kde "okna". Ale není to oficiální, takže se může spousta věcí změnit. Zatím nezbývá než čekat na FAQ.
http://files.boardgamegeek.com/file/download/79n89otk48/LoTR_LCG_QuickRef.pdf?
Shadow Key
Ani náhodou si nedokáži přeložit smysluplně část textu akce karty Shadow Key.
Prosím o vysvětlení.
Action: Raise your threat by 2 (zvyš si hrozbu o 2) to claim this objective when it is free of encounters (NEROZUMÍM).
combat
ahoj, přečetl jsem si pravidla a jelikož nejsem moc zkušený v lgc hrách, tak bych měl pár otázek ohledně combatu:
1) smí jeden charakter (hero, ally) bránit více nepřátel najednou? pokud ano, jak se vyhodnotí? s každým nepřítelem zvlášť nebo dohromady?
2) pokud vyšlu více charakterů (hero, ally) na jeden cíl útočit jak se vyhodnocuje? každý charakter za sebe nebo se útok sčítá?
Děkuji za odpovědi
Deth
Shadow Key je Guarded. To znamená, že po vyložení na něj příjde jedna karta z Encounter decku, která ho chrání. Dokud se s tou kartou nevypořádáš (nezabiješ obludu, neprojdeš lokaci, nevyřešíš efekt treachery), tak si ten klíč nesmíš vzít. Až se tak stane, tak můžeš použít tu akci.
sirTurbis
1) Jednu obludu může bránit maximálně jeden charakter. Pak je zranění síla obludy + shadow efekt - obrana charakteru.
2) Útočit může více charakterů zároveň a pak se jejich síla sčítá.
další dotazy
Děkuji za rychlou odpověď.
V tom případě mě ještě napadá několik otázek:
1) Může na hráče útočit více jak jedna obluda? pokud ano, jak se to řeší pokud je méně obránců než oblud?
2) pokud mám tak malý threat, že si nemůžu vybrat žádnou obludu obluda zústává a neútočí? (jenom se v rámci Q zvyšuje threat ve staging area?)
3) pokud se při útoku na jednu obludu útoky sčítají kdo tedy zasadil finální ránu? (viz legolasova abilita)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Válka o prsten: Králové Středozemě - dobročinná
Akt. cena: 3100
Končí za: 19 hodin
ISS Vanguard: Lost Fleet
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 3 dny