Je konec Doby ledové. Globální oteplování zaplavuje města neanderthalců a tvoří Severní a Černé moře. Zakrslí hominidé objevili Austrálii a naučili se využívat obří vombaty k orbě. Na východě se člověk pekingský uchýlil ke kanibalistickému požírání svých nejslabších novorozenců, aby ti silnější mohli přežít. Nejsou však připraven na invazi snědých kromaňonců, kteří vyjíždějí z egypta na jejich válečných zebrách...
Desková hra Origins: How We Became Human (Prameny: Jak jsme se stali lidmi) pokrývá svým dějem období od 120 000 let př. n. l. až po současnost. Hráči v ní ovládají jeden z původních lidských kmenů a snaží se jej dovézt k zářivé budoucnosti.
Hra je rozdělena do tří věků (čtyř, pokud hrajete s rozšířením):
- Era I: Jednotlivé lidské druhy spějí k vývoji komplexního jazyka
- Era II: Cesta k vývoji vědomí
- Era III: Věk víry a osvícení
- Era IV: Věk rozumu a ideologií (rozšíření)
Každý hráč začíná s jednou tlupou lovců a sběračů a nejprve se snaží zvětšit mozkovou kapacitu a rozšířit své území. Jak hra postupuje, hráči procházejí obdobími úpadku a pokroku, pomocí získávají karty informací, kultury a státního zřízení, které jsou nutné k dalšímu vývoji. Pomocí těžby surovin, pěstování zemědělských plodin a domestikace zvířat hráči vyvíjejí svůj kmen, rozšiřují území a vymýšlí vynálezy usnadňující život jejich kmene. Ale nové technologie mají i negativní důsledky – např. objev nových léků vede k regulaci populace pomocí antikoncepce, ruku v ruce však přichází i zneužívání léčivých látek jako drog. Kromě ostatních hráčů se musíte vypořádat také s přírodními katastrofami, změnami klimatu, nemocemi, kriminalitou a vnitřními nepokoji.
Hra končí ve chvíli, kdy jeden z hráčů postoupí z poslední éry.
Měřítko hry
1 kolo = 1000 let
1 hex = 1000 mil
1 jednotka = 4 miliony jedinců
1 město = 4 miliony jedinců x footprint (životní prostor jedince, závisí na způsobu obživy)
Hru lze kombinovat s hrou American Megafauna.