Karetní hra s motivy postav a událostí oblíbeného komixu Opráski sčeskí historje opravdu zahýbá dějinami. Hráči bojují o události z české historie. V ruce mají postavy, které vykládají do svých týmů a nejsilnější z týmů vyhrává. Pozor, karty v ruce rychle dochází a je potřeba dobře zvážit, kdy jít do boje a kdy radši šetřit síly!
Ve hře najdete dva druhy karet - karty událostí a karty postav. Karty událostí jsou ty, o které hráči v herním kole bojují. Vždy je na stole vyložena pouze jedna. Ten, kdo získá tři události, vyhrává celou hru. Každá událost má schopnost, která platí pouze ve chvíli, kdy se o ni hraje. Kartami postav hráč v herním kole bojuje o kartu události. Drží je v ruce a vykládá na stůl. Hru vyhrává hráč, který jako první získá tři karty událostí (třeba Sametofku, Bíllou horu nebo Defeneztraci).
Příprava hry:
- Zamíchejte balíček karet událostí a balíček karet postav.
- Každý hráč si lízne 5 karet postav. Nikomu je neukazuje.
- Vyložte vrchní kartu události a vyhodnoťte její schopnost.
- Nejstarší hráč dostane žeton prvního hráče.
Průběh kola:
- Všichni hráči před sebe vyloží tajně (obrázkem dolů) kartu postavy.
- Otočte všechny tajné karty najednou - případné efekty karet se vyhodnocují od začínajícího hráče (označen žetonem) po směru hodinových ručiček.
- Na tahu je následně hráč s žetonem prvního hráče.
- Je-li hráč na tahu, musí vykonat jednu z následujících akcí:
- Vyložit jednu nebo více karet z ruky na stůl. Jejich schopnosti se vyhodnocují postupně - podle pořadí vyložení.
- Může čekat, pokud má silnější tým než všichni ostatní hráči. To samé platí, pokud již nemá karty v ruce, ale jeho tým má stejnou sílu jako nejsilnější tým.
- Zahodit jednu kartu z ruky na odhazovací balíček. Schopnost karty se nezahraje.
- Vzdát souboj o událost. Své vyložené karty zahodí na odhazovací balíček.
- Po skončení tahu pokračuje svým tahem další hráč po směru hodinových ručiček.
- Konec kola nastává ve chvíli, kdy zůstane ve hře pouze jeden hráč. Tento hráč vyhrává kartu události a dá ji k sobě. Všechny vyložené karty postav jdou na odhazovací balíček. Karty v ruce zůstávají.
- Žeton prvního hráče se posouvá po směru hodinových ručiček.
- Každý si lízne 2 karty postav. Hráči, kteří skončili poslední kolo bez karet, si vezmou jednu kartu navíc tak, aby měli všichni na začátku kola alespoň 3 karty.
- Z balíčku karet událostí se otočí nová karta a umístí se doprostřed stolu. Vyhodnotí se její případná schopnost.
- Začíná nové kolo.
Konec hry:
Hru vyhrává hráč, který jako první získá tři karty událostí.