Nebuďte slepí! Nevěřte v jedinou tvář světa, kterou vidíte za slunného dne... Po soumraku ožívá druhá, temná tvář. Pod rouškou tmy ožívají noční predátoři, o kterých se vám nesnilo ani v těch nejtemnějších snech. V noci ožívají prastaří lovci, snad starší než tento svět. Čiré zlo a bytosti z něj zrozené. Upíři a vlkodlaci. Nevěříte? Já taky nevěřil, než jsem potkal Zachariáše Sandse... Od té doby jsem jedním z Nich.
V deckbuildingové horrorové karetní hře Nighfall se hráči snaží porazit soupeře pomocí temných služebníků: upírů a vlkodlaků. Hra používá osvědčené principy nesběratelských deckbuildingových her, tedy přidávat k základním kartám další a tvořit tak efektivnější balíček než soupeři.
Nightfall nicméně přináší několik nových principů, kterými jsou především:
- Konflikt: Hráč útočí na soupeře pomocí vyložených služebníků s cílem způsobit co největší zranění.
- Samočištění balíčku: Startovní karty se kterými hráč začíná hru se po zahrání odstraňují ze hry
- Princip řetězení karet: Každá karta má svoji barvu a zároveň barvy, které na ni mohou navazovat. Hráč tak dobrým sestavením balíčku může zahrát množství karet v řadě. Neméně důležité je i to, že na vámi zahraný řetězec mohou reagovat postupně všichni protihráči. Navíc je v na většině karet silnější efekt "Kicker" který se uplatní v případě, že je karta zahrána na některou konkrétní barvu
- Soukromý archiv: Hráči mohou získávat nové karty nejen z veřejné nabídky (osmi různých) karet, ale i ze své vlastní nabídky dvou karet, ze které nesmějí nakupovat ostatní
Karty jsou tří druhů:
- Služebník - má určitý počet životů (1-4) a útočnou sílu, po zahrání v řetězci zůstává na stole a při dalším tahu hráče zaútočí
- Příkaz - karta, která po zahrání v řetězci odchází na odhazovací balíček
- Zranění - karta, která "překáží" v balíčku,dá se ale využít na nákup nebo vyměnit za nové karty ve fázi "úklidu"
Průběh hry
Kolo hráče se skládá z těchto fází:
- Útok - všichni vyložení služebníci MUSÍ zaútočit na ostatní hráče (dle výběru vlastníka), poté odcházejí na odhazovací balík. Obránce může svými vyloženými služeníky útoky blokovat.
- Řetězení - Hráč zahraje libovolně dlouhý řetězec karet, na něj pak postupně mohou reagovat všichni soupeři. Řetězec se vyhodnotí od konce.
- Nákup - Hráč získává karty z věřejné nebo vlastní soukromé nabídky. Automaticky má nákup v ceně 2, za každou kartu odhozenou z ruky se zvyšuje o 1. Počet nákupů není omezen.
- Dobrání karet - Hráč si dobírá do pěti karet
- "Úklid" - hráč může využít efekt jedné z karet zranění (v základu to znamená z ruky odhodit libovolný počet karet zranění a za každou získá dvě karty z dobíracího balíčku, v rozšířeních přibudou karty zranění s jinými efekty)
Konec hry a určení vítěze
Hra končí v okamžiku, kdy dojdou karty zranění. Hráč, který má na konci hry nejméně zranění vítězí.