Nastavili jsme kurz, zažehli motory a odebrali se zalehnout do našich kryokomor v přesvědčení, že nás Nemesis bezpečně dostane domů. Ale Nemesis nás domů nedostala. Možná to způsobil průlet nějakou vesmírnou anomálií, možná šlo o něco úplně jinýho. Nemesis se dostala do volnýho prostoru a probudila nás měsíc cesty před dosažením Marsu. Nešlo změnit kurz, ani vyslat volání o pomoc. Museli jsme jen čekat. Avšak to už jsme nebyli na palubě sami. Snažili jsme se bojovat, snažili jsme se utíkat a někdy se nám to dokonce dařilo. Ale taky došlo na porážky. Vyhejbání, skrejvání a přežívání bylo asi tak všechno, co jsme mohli dělat. A jak dny ubíhaly, začínali jsme v tom bejt už celkem dobrý. Akorát že nás to stálo hodně. Když jsme konečně vstoupili na orbitu Marsu, naše zachránkyně i naše věznitelka Nemesis z kolabujících systémů vyždímala maximum, aby přistála v celku. A povedlo se. Víceméně. Bylo ironií osudu, že jsme navzdory tomu děsivýmu peklu dopadli tak blízko útočiště.
Co vám neřeknou #3 (Untold Stories #3) je rozšíření obsahující kampaň o šesti misích pro 1 až 5 hráčů, která zasazuje partie plně kooperativního režimu hry Nemesis: Lockdown do rámce napínavého příběhu. Obsahem rozšíření je stostránková kniha příběhů ve formě komiksu spolu s dodatečnou sadou žetonů misí, díky čemuž si opět užijete své v boji s hordami krvelačných xenomorfů a dalších agresivních forem života, tentokrát však v prostředí stanice Requiem na planetě Mars. Rozšíření je ultimátní výzvou především pro sólo režim hry.
Příprava hry
- Připraví se základní hra Nemesis: Lockdown dle obvyklých pravidel.
- Provedou se dodatečné úpravy hry dle pokynů předcházejících každé misi v komiksové knize příběhů a nevyužité pomocné žetony se prozatím umístí do speciální zásoby příběhu poblíž herního plánu.
- Každý hráč si vybere svou herní postavu buď ze hry Nemesis: Lockdown (doporučeno v začátcích), nebo původní Nemesis či jejího rozšíření Den Poté. Postavy ze všech tří her lze také kombinovat, a to i v průběhu misí (nedoporučeno v začátcích).
Průběh hry
U všech misí tohoto rozšíření platí obvyklá pravidla pro plně kooperativní režim základní hry Nemesis: Lockdown s několika výjimkami:
- Speciální pravidla v komiksové knize příběhů mají vždy přednost před obvyklými pravidly základní hry, přičemž pokyny ve žlutých rámečcích na takové změny či úpravy pravidel hry upozorňují.
- Každá mise má svůj vlastní cíl a podmínky vítězství se řídí dle pokynů dané mise v komiksové knize příběhů, přičemž karty úkolů a kurzu se zde nepoužívají.
- Pokyny v průběhu misí často vyžadují umístění pomocných žetonů událostí na různá místa herního plánu. Tyto žetony pak slouží jako připomínky, že v daném místě či okamžiku nastane určitá událost s dopadem na další vývoj příběhu. Po spuštění a vyhodnocení takových událostí se odpovídající pomocné žetony odstraňují z herního plánu (pokud není uvedeno jinak).
- Ostatní pomocné žetony se přidávají k žetonům událostí, aby připomínaly, jak přesně se daná událost aktivuje buď na základě jejího vyhodnocení v komiksové knize příběhů, nebo když libovolná postava vstoupí do místnosti označené odpovídajícím pomocným žetonem, anebo pokud libovolná postava provádí akci dané místnosti označené odpovídajícím pomocným žetonem.
- V některých fázích kampaně se bude nutné rozhodovat mezi více možnostmi (popř. akce hráčů povedou k zisku žetonu volby), což ovlivní, jak bude příběh dále pokračovat. Tato rozhodnutí znázorňují žetony volby. Všechny získané žetony volby a další sdílené věci se ukládají do speciální zásoby příběhu poblíž herního plánu.
- Jestliže v průběhu kterékoli mise některá postava umírá, dle pravidel základní hry ji lze stále přenést na Operační sál a resuscitovat. Pokud k resuscitaci nedojde před koncem rozehrané mise, společníci takovou postavu zachrání mezi misemi.
- Mise této kampaně se hrají v plně kooperativním režimu a karta přerušení z balíčku akčních karet každé postavy se tedy ignoruje.
Konec hry
Herní mise končí úspěšně, pokud její poslední událost nebude znamenat konec a prohru všech hráčů, ani nedojde k úmrtí všech herních postav před jejím koncem.
A naopak, herní mise končí neúspěšně, pokud její poslední událost bude znamenat konec a prohru všech hráčů, anebo dojde k úmrtí všech herních postav před jejím koncem. Do prohrané mise se lze pustit znovu po odstranění všech žetonů volby získaných během jejího předchozího neúspěšného plnění. A nebo se lze vrhnout znovu od začátku na celou kampaň, aby herní prožitek nabral větší autentičnost.