Rozšíření pro hru: |
Nemesis Nemesis: Lockdown |
Počet hráčů: | 1–5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min (reálná data) |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Adam Kwapiński |
Rok vydání: | 2019 |
Dostupnost: | 12 obchodů (cca 1699–1789 CZK) |
Sdílej: |
Nicotou vesmíru tiše a potmě pluje Nemesis – loď s nejasným osudem, opředená tajemstvím. Pro objasnění toho, co se na ní událo, je poslána malá jednotka vyšetřovatelů. Všichni mají své osobní cíle, ale nejdůležitější je střet s neznámem přežít a v bezpečí se vrátit raketoplánem na základnu.
Rozšíření Nemesis: Den poté se odehrává po událostech základní hry Nemesis, ke kterým došlo před blíže neupřesněnou dobou. Na lodi bez známek života přistává nová posádka s vědomím, že se tu stalo něco záhadného a nejspíše i děsivého. Každý z členů nové posádky příchází s vlastní osobním úkolem na jehož splnění má přesně 5 herních kol, po kterých se od opuštěné lodi odpojí raketoplán mířící zpět do bezpečí. A přesně do rolí těchto vyšetřovatelů se vtělí hráči s cílem přežít a dosáhnout svých cílů.
Hlavní herním režimem je tzv. Epilog, který si hráči zahrají ihned poté, co dle běžných pravidel odehrají partii základní hry Nemesis (klidně s rozšířeními). Díky tomu se loď Nemesis může nacházet v různých stavech s tím, že dle pravidel Epilogu je potřeba například uhasit veškeré požáry (vyhaslé díky uplynulému času do přistání výsadku vyšetřovatelů), odstranit vetřelce a také předměty z lodi. Na druhou stranu poruchy, dveře a únikové moduly hráči ponechají přesně ve stavu, v jakém skončila partie základní Nemesis. A spousta dalších drobností.
V rámci přípravy si každý hráč vybere novou (!!!) postavu, přičemž hráči mohou různě kombinovat postavy z tohoto rozšíření a ze základní sady. Jen při hře Epilogu logicky nemohou hrát postavy, které hráli partii základní hry. A také nesmí ve stejném okamžiku hrát postavy stejné barvy (postavy mají různé barvy a postavy rozšíření mají stejné barvy jako postavy ze základu – například modrou barvu sdílí Kapitán ze základu a Ředitelka z Dne poté).
Kromě toho ještě provedou další přípravy a pak již může jejich raketoplán zakotvit u lodi Nemesis přesně na 5 herních kol. Po nich se raketoplán odpoutá. O vítězství se podělí hráči, kteří se do něj dokázali vrátit a splnit současně své osobní cíle (tzv. požadavky). Stejně jako v základní hře musí vítěz(ové) projít kontrolou infekce.
Všichni hráči prohrají, když nezvládnou vyřešit jeden ze dvou poplachů, které se při jejich výsadku spustí. A samozřejmě každý hráč může „soukromě“ prohrát, pokud ho zabije jakékoli nebezpečí, které se na lodi skrývá.
Tento režim je určen hráčům, kteří si chtějí novinek z Dne poté užít již při běžném průběhu hry Nemesis. Jedná se tak o samostatnou partii hry a nikoli následnou jako v případě režimu Epilog.
Příprava hry probíhá obdobně jako u základní hry Nemesis (zdůrazňuji slovo obdobně :-). S tím, že hráči si musí pro hru vždy vybrat exkluzivně jednu postavu od každé barvy (ve hře se tedy nesmí nacházet 2 postavy stejné barvy souběžně).
Autor: Zeus
Scythe: The Rise of Fenris EN + sada pro počeštění
Akt. cena: 1500 Kč
Končí za: 5 dnů