Nekojima - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–5
Doporučený věk: od 7 let
Herní doba: 30 min (reálná data)
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: párty hra, postřehová
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Asmodee Czech Republic - logo
Autoři: David Carmona
Karen Nguyen
Rok vydání: 2023
Dostupnost: 11 obchodů (cca 899–1015 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Nekojima – japonský ostrov, na kterém žije spousta přítulných koček. Pro jejich milovníky ráj na zemi. Pro elektrikáře velká výzva. Jak rozvést elektřinu po ostrově tak, aby zvědavé kočky nezpůsobily zkrat při procházení se po elektrickém vedení?

Nekojima je dovednostní hra pro 1 až 5 hráčů, kteří budou na sebe skládat dřevené dílky (= stožáry) spojené provázky (= elektrické vedení). V kooperativní (tedy i sólo hře) jde o to, vystavět co nejvíce pater předtím, než se stavba zhroutí. V kompetitivní hře jde o to, nebýt ten, kdo přiložením dřevěných dílků způsobí pád konstrukce.

Příprava hry

Nejprve hráči umístí kruhový herní plán rozdělený na 4 barevné čtvrtkruhy, který představuje ostrov Nekojima s jeho čtvrtěmi.

Privátní: nekojima.game.webpDále vsypou různobarevné kostky, které budou určovat barvu použitých dílků, do sáčku, ze kterého je budou při hře losovat. Dvě kostky s různobarevnými stranami (v barvách čtvrtí ostrova) ponechají u herního plánu.

Dále si připraví 21 tzv. denchuu. To jsou vždy 2 dřevěné válečky různých délek spojené provázkem opět různých délek. Provázky mohou být růžové (ty jsou nejkratší), bílé (středně dlouhé) a nebo modré (nejdelší).

Ještě si připraví figurky koček, které se budou při hře různě věšet na provázky na herní „ploše“.

Průběh hry

Při hře se pak hráči střídají v tazích, přičemž hráč na tahu začne hodem 2 kostkami. Výsledek určí, které 2 oblasti herního plánu musí propojit umístěním denchuu.

Následně si hráč ze sáčku s barevnými kostkami jednu vylosuje. Její barva určí barvu denchuu, kterou musí hráč umístit do oblastí určených v předchozím kroku. Když si hráč vylosuje černou kostku, tak si musí vzít figurku kočky a tuto na konci svého tahu zavěsit na eletrické vedení (= provázky) a pokračuje v losování.

Nyní již má vše pro to, aby si vzal určené denchuu a opatrně ho umístil na herní plán (nebo lépe řešeno do kostrukce). Může přitom dřevěné dílky umístit přímo na herní plán, a nebo i na již dříve umístěné denchuu. Musí při tom ctít několik pravidel. Nikdy se sám nesmí dotknout provázku (hrozí úraz elektrickým proudem), nikdy se nesmí dotknout 2 vodičů/provázky navzájem (eletrický zkrat), stejně tak se vodič nesmí dotýkat země, herního plánu a podobně.

Když hráč splní veškará pravidla pro umístění denchuu a případně i koček, tak si hráči umístí odpovídající barevné kostky do řady pro určení dosažené úrovně. Každé 4 tyto kostky znamenají 1 dosaženou úroveň/obtížnost.

Konec hry

Partie Nekojimy končí okamžikem, kdy některý z hráčů právě umístěným denchuu způsobí pád i jen části konstrukce (= spadne i jen jedno již dříve umístěné dechnuu). V případě kooperativní hry si hráči zapíší dosaženou úroveň a mohou se ji snažit překonávat (max. dosažitelná úroveň je 7). V případě kompetitivní hry je jediným poraženým hráč, který způsobil konec hry, ostatní vyhráli.

Varianty hry

Pro vyšší znovuhratelnost hra nabízí 4 herní varianty, které novými pravidly komplikují budování výsledné konstrukce. Například se ve variantě Městská džunge zakazuje umístit na sebe více než 2 dřevěné dílky. Varianta Mrakodrapy naopak zakazuje hráčům umístit přímo na herní plán více jak 2 dřevěné dílky a je tak nutné stavět více do výšky.

Autor: Zeus

Offcanvas