Nebula (tj. Mlhovina) je abstraktní hra zasazená do hlubokého vesmíru. Hráči v ní z hvězdokup získávají hvězdy a ty poté umisťují do své galaxie, kde z nich sestavují souhvězdí. Přitom se snaží splnit osobní a veřejné úkoly, případně též bodování pro pokročilé. Hru lze hrát ve zjednodušené variantě, která oproti úplné neobsahuje některé prvky, např. možnost upravit počet bodů udělovaných za jednotlivé hvězdy a souhvězdí. Prvky navíc pro úplnou hru jsou níže uvedeny v kurzívě.
Příprava hry a popis hlavních komponent:
Hru tvoří především hvězdy v šesti barvách a černé díry, umístěné do látkového pytlíku, dále deska hvězdokup, tj. herní plán se třemi hvězdokupami, představujícími společnou nabídku hvězd, se supernovou mezi nimi a s ukazatelem černých děr, a desky galaxií, tj. hráčské desky, na nichž jsou znázorněny lišta černých děr a oblast galaxie se čtyřmi souhvězdími. Políčka hvězd se nacházejí na jedné z pěti orbit a jsou navzájem propojena spojnicemi.
Hráči připraví látkový pytlík s hvězdami a určitým počtem černých děr, umístí na dosah všech desku hvězdokup a vylosují z pytlíku nabídku hvězd (ke každé hvězdokupě umístí také figurku Času) a supernovu; ukazatel černých děr nastaví na začátek. Dále vyberou čtyři veřejné úkoly, které rozloží poblíž, a čtyři karty bodování pro pokročilé. Na dosah všech umístí desku počítadel, tvořenou třemi stupnicemi: na začátek každé z nich umístí hodnotové ukazatele barev hvězd, souhvězdí a bodování pro pokročilé. Každý hráč si vezme desku své galaxie, označovací hvězdičky své barvy a 0‒3 hvězdy (podle pořadí hráčů), které si připraví do své zásoby v Observatoři, a vybere si jednu kartu osobního úkolu.
.
Průběh hry:
Hráči se střídají v tazích, z nichž každý má čtyři fáze:
- Dobrání hvězd: hráč získá hvězdy jedním z následujících způsobů:
• Investice času: hráč přemístí různé figurky Času při jednotlivých hvězdokupách o celkem pět kroků a z míst, kde ukazatele skončí, si mohou vzít po jedné hvězdě.
• Podlehnutí chaosu: hráč odstraní jednu hvězdu ze své Observatoře, vezme si z pytlíku pět hvězd, dvě z nich si vybere a zbylé tři taktéž odstraní.
V obou případech si vybrané hvězdy prozatím ponechá vedle své galaxie. - Umístění hvězd: hráč umístí do své galaxie až dvě své hvězdy různých barev, resp. tři, pokud si v aktuálním kole vzali alespoň jednu hvězdu téže barvy, jakou má supernova. Hvězdy se umisťují do souhvězdí v hráčově galaxii, a to na políčko propojené s již umístěnou hvězdou (obě tyto hvězdy musejí mít různé barvy). Černé díry postupně zaplňují pole na liště černých děr; po jejich umístění hráč posune ukazatel černých hvězd na desce hvězdokup, případně také libovolný ukazatel na desce počítadel.
- Kontrola splnění veřejných úkolů: pokud hráč splnil některý z veřejných úkolů, umístí na příslušnou kartu svou označovací hvězdičku.
- Doplnění nabídky hvězdokup.
Konec hry:
Konec hry je spuštěn, nastane-li některá z následujících situací.
- ukazatel černých hvězd dojde až na konec;
- některý z hráčů dokončí tři ze čtyř souhvězdí ve své galaxii;
- v látkovém pytlíku dojdou hvězdy;
- na kartách veřejných úkolů se nachází určitý počet označovacích hvězdiček v závislosti na počtu hráčů.
Hráči poté obdrží vítězné body za splněné osobní a veřejné úkoly, za černé díry a za dokončená souhvězdí, případně též za barvy hvězd a za bodování pro pokročilé a body navíc za dokončená souhvězdí (podle toho, jak daleko postoupily jednotlivé ukazatele hodnot). Hráč s největším celkovým počtem bodů se stane vítězem.