Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–2 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 75 min |
Herní svět: | Současnost |
Herní kategorie: | karetní hra |
Čeština: | vydání ohlášeno |
Vydavatelé: | Fox in the Box Rock Manor Games |
Autoři: | Mike Gnade Samuel Bailey |
Rok vydání: | 2021 |
Sdílej: |
Námitka! (v originále Lawyer Up!) je asymetrická karetní hra pro dva hráče ze soudní síně, kdy jeden z hráčů je žalobcem a ten druhý obhájcem. Každá hra začíná fází Zjišťování, kdy si hráči hráči draftují karty ze společného balíčku případu. Hra pak pokračuje hlavní fází Přelíčení, kdy jsou po jednom povoláváni svědci a oba hráči využívají pádné argumenty, klíčové důkazy a záludné soudní procedury v průběhu výslechu. Zvítězí ta strana, které se podařilo přesvědčit většinu porotců.
Hráči si vyberou stranu, kterou budou zastupovat – žalobce (červený) a obhájce (modrý). Každý z hráčů si vezme balíček 26 karet své strany, 3 žetony námitek a 1 žeton porady. Doprostřed stolu se položí karta vybraného soudce otočená na stranu přízně k žalobci. Vybere se jeden z dostupných případů (pro úvodní hru je doporučován Případ 00 – Padělatelé obrazů). Pro zvolený případ se zvolí jedna z karet strategií. Dle této karty se vyloží uvedení klíčoví svědkové a z balíčku karet daného případu se vyberou požadované karty. Do dvou řad se vyloží vždy šest karet porotců, v každé s hodnotami 1 až 6. Náhodně se losují žetony předpojatosti (6 různých symbolů) a položí se na druhou pozici (ze čtyř) na každého soudce v první řadě (tedy favorizující žalobce) a do druhé řady na třetí pozici (favorizující advokáta).
V druhém případu 01 se využívají karty porotců se symbolem zámku. Navíc obžaloba dostane Zakrvácený nůž a obhajoba svědka Jessicu Fairmont.
Fáze Zjišťování:
Ze společného balíčku případu (30 karet v úvodní hře) si oba hráči střídavě dobírají 3 karty, jednu si nechají, druhou dají soupeři a třetí odhodí balíčku pohřbených důkazů. Takto získané karty zamíchají se svým základním balíčkem a doberou si 5 karet.
Fáze Přelíčení:
Hráč, který má přízeň soudce, předvolá jednoho klíčového svědka. Získá případný bonus za jeho předvolání a na počitadle vlivu si přičte primární hodnotu tohoto svědka. Soupeř si přičte sekundární hodnotu tohoto svědka.
Hráči se nyní střídají v zahrání akcí:
Jednou za svědka může hráč využít svůj žeton námitky a odhodit právě zahranou kartu argumentu protihráče bez spuštění efektu.
Vyřešení svědka nastane, když oba hráči ukončí výslech. Zvítězí ten, který při výslechu svědka získat vyšší celkový vliv na svém počitadle. Při remíze vítězí ten, který má přízeň soudce. Hráč, který prohrál, vyřeší případné efekty prohry na své poslední kartě ve výslechu a na svědkovi. Pak hráč, který vyhrál, vyřeší případné efekty výhry na své poslední kartě ve výslechu a na svědkovi. Rozdíl mezi výslednými hodnotami vlivu může vítěz využít k ovlivnění jednoho nebo více porotců na svou stranu. K posunu o jednu pozici k sobě je třeba použít vliv odpovídající hodnotě daného porotce ( 1 – 6). Vítěz získá kartu tohoto svědka, odhodí se karty z výslechu a počitadla vlivu se vynulují. Vítěz získá přízeň soudce a obnoví si žeton porady. Hráči mohou odhodit libovolný počet zbylých karet ze své ruky a pak si doberou do pěti. Hráč, který právě prohrál, povolá dalšího svědka.
V případu 01 lze uzamknout žeton předpojatosti na straně obžaloby efektem uzamčení nebo vlivem za svědka. Obhajoba ho může přesunout jen efektem odemčení.
Hra končí, když nelze povolat dalšího klíčového svědka.
V Případu 00 zvítězí hráč, který má na své straně většinu z 12 porotců. Při shodě vítězí ten s více získanými svědky.
V Případu 01 na konci získá každý hráč 3 body vlivu za každý odpovídající symbol z karty strategiena svých získaných svědcích. Obžaloba k vítězství potřebuje získat všechny na svou stranu, jinak vítězí obhajoba.
Dostupné případy a varianty:
Součástí českého vydání jsou čtyři případy: Případ 00 (Padělatelé obrazů) z Holandska v současnosti, Případ 01 (Vražda) z USA v současnosti, Případ 02 (Kmotr) z dob prohibice v USA v roce 1920 a Případ 03 (Čarodějnický proces) inspirovaný Salemem v roce 1692. V původním anglickém vydání byly poslední dva případy jako samostatná rozšíření.
K dispozici je také sólo mód.
Autor: Pizin
Bude těžké dostat toho kmotra do vězení... Lawyer Up: Godfather je rozšířením karetní hry Lawyer Up, která pojednává o souboji žalobce a advokáta v soudní síni. Godfather se odehrává v roce 1920 v Atlantic city, kde je ...
rozšíření 2 - 2 hráči
Celkové hodnocení: (hodnoceno 0x)
Lawyer Up: Witch trial (Čarodějnický proces) je samostatně nehratelným rozšířením karetní hry Lawyer Up, která pojednává o souboji žalobce a advokáta v soudní síni. Witch trial se odehrává v letech 1692 a 1693 při ...
rozšíření 2 - 2 hráči
Celkové hodnocení: (hodnoceno 0x)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Origin - Počátek lidstva - dobročinná aukce
Akt. cena: 1300
Končí za: 5 dnů
Heckmeck + Heckmeck Extrawurm
Akt. cena: 50 Kč
Končí za: 2 dny