Počet hráčů: | 1–5 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 90 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra, strategická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Connie Vogelmann David J. Studley |
Rok vydání: | 2024 |
Dostupnost: | 12 obchodů (cca 1479–1514 CZK) |
Sdílej: |
Ve hře Na křídlech draků se hráči stávají amatérskými drakology ve světě Wyrmspan, obývaném draky různých forem. Hra je pokračováním hry Na křídlech, s níž sdílí část mechanik. I zde se tak hráči snaží přilákat zvířata do tří různých habitatů (zde jsou to tři jeskyně ‒ Karmínová kaverna, Sluneční sluj a Purpurová průrva), tj. získávat karty draků, umísťovat je do jeskynních komor a na konci hry získat co nejvíce bodů; ty se opět získávají za samotné draky, za pod ně zasunuté karty, za jimi snesená vejce a naskladněné zdroje, za plnění úkolů a za splnění podmínek některých draků pro konec hry. Naproti tomu některé prvky jsou oproti původní hře odlišné či zcela nové.
Hráči rozmístí na dosah všech hráčů desku drakologie, na niž umístí desku jednoho ze čtyř Dračích bratrstev, dále desku nabídky karet, na niž vyloží po třech kartách draků a jeskyní (oba balíčky položí vedle), počítadlo kol, na něž nalosují pro každé kolo destičku s úkolem, a ostatní komponenty (mince, vejce, suroviny). Každý hráč si poté vezme desku hráče a dřevěné komponenty své barvy, 6 mincí, 1 vejce, 3 karty draka a 3 karty komory (z nichž si ponechají libovolnou kombinaci 4 karet) a 3 suroviny dle vlastní volby.
Hra trvá po čtyři kola, v každém z nich se hráči střídají v tazích, během nichž se snaží přilákat draky do jeskyní; jednotlivé komory (s výjimkou první komory každé jeskyně, dostupné od začátku hry) však musejí nejprve vyhloubit. Do jeskyní lze rovněž vyslat dobrodruha na průzkum (podrobnosti k jednotlivým akcím viz níže). Na každé kartě draka jsou uvedené:
Hráči mohou v každém kole zahrát neomezený počet tahů, pokud mu k provedení tahu zbývají prostředky. Ve chvíli, kdy nemohou či nechtějí pokračovat v zahrávání akcí, pasují. Během svého tahu mohou hráči provést některou z následujících akcí:
Některé efekty hráčům umožňují pohyb kamenem Dračího bratrstva po desce drakologie, na níž je znázorněno 12 polí seřazených do kruhu kolem desky Dračího bratrstva: deset běžných polí poskytuje hráči při vstupu zisk karty, zdroje apod., dvě pole určená pro Dračí bratrstvo umožňují hráči až čtyřikrát během hry získat některý z dostupných bonusů poskytovaných bratrstvem.
Kolo končí ve chvíli, kdy mají všichni hráči odpasováno; poté se vyhodnotí efekty na konci kola a úkol pro dané kolo, obnoví se nabídka karet draků a jeskyní a každý hráč obdrží 6 mincí a 1 vejce.
Hra končí na konci čtvrtého kola: rozdělí se body a je určen vítěz. Hráči obdrží body za draky v jeskyních, splnění jejich efektů pro konec hry, nasklasněné zdroje, vejce, zasunuté karty, splnění veřejných úkolů a v neposlední řadě od dračího bratrstva.
Autor: Ondřej Podavka
Descent
Akt. cena: 1200 Kč
Končí za: 16 hodin