Počet hráčů: | 2–5 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 120 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, strategická |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Galakta Tabula Games |
Autoři: | Marta Ciaccasassi Martino Chiacchiera |
Rok vydání: | 2018 |
Dostupnost: | 3 obchody (cca 1725–2749 CZK) |
Sdílej: |
Před tisíciletími dopadl na planetu Icaion obrovský krystal, později nazývaný Henakor, a po srážce zůstal uvězněný v jejím těle. Hmota z bezprostředního okolí krystalu byla vymrštěna do oblak, ale zachytila ji gravitace krystalu a vznikla tak země nad oblaky – Mysthea. Vláda nad tímto územím je převážně v rukou Cechů. Ty vytvořily artefakty, pomocí nichž mohou lidé zesílit svou přirozenou schopnost využívání úlomků Henakoru, které jsou rozesety po celém Icaionu. S Artefakty v rukou Cechy obrátily svou pozornost k pěti tajemným, dosud neprozkoumaným ostrovům, které se vznášejí bezprostředně kolem samotného Henakoru.
Ve hře Mysthea se hráči stanou hrdiny jednotlivých cechů a s pomocí vojáků a golemů budou objevovat a dobývat neznámé končiny pěti vznášejících se ostrovů. Hra využívá mechanismus převahy na plánu („area control“) a postupné budování balíčku karet na ruce a postupného hraní těchto karet („hand management“/„handbuilding“).
Příprava hry:
Nachystejte hrací plán (včetně pěti desek ostrovů) a desku událostí, na kterou umístěte příslušné zamíchané balíčky karet (rozkazy a události). Nalosujte monstra pro danou partii a každému hráči přidělte jeho herní materiál (kartu a figurku hrdiny, figurky vojáků a golemů, hráčskou desku a ukazatele, žeton střetnutí, počáteční karty rozkazů). Nalosujte pořadí hráčů náhodným rozdáním žetonů artefaktů.
Průběh hry:
Hra se skládá ze tří epoch, každá epocha má proměnlivý počet kol v závislosti na nalosovaných kartách událostí. Epocha se skládá z těchto tří fází:
Jádrem hry jsou karty rozkazů – jsou čtyř druhů (taktika, cíl, vylepšení a vybavení) a při vyložení mají dva efekty:
Kromě toho mají karty význam také v bitvě – v té každý hráč sčítá svou celkovou sílu (danou počtem a typem jednotek v regionu) a může skrytě zahrát jednu kartu. Podle barvy karty a její hodnoty v bodech rozkazů (a příp. počtu jednotek v regionu) pak získá bonus k síle / body slávy / body energie / možnost ústupu jednotek.
Nové karty mohou hráči nakupovat za body energie ze společné nabídky, která se po nákupu doplňuje.
Meditace pak umožní získat hráči energii a zdroje podle druhu terénu, na kterém se nacházejí jeho jednotky.
Volitelné akce umožňují hráčům utratit dříve získané body zkušenosti při setkání (dobrání karty a vyhodnocení jejího efektu – zdroj vítězných bodů a výhod na mapě), nebo aktivovat svůj artefakt (který se reaktivuje zpravidla 1-2× za éru) pro vyvolání bitvy (viz výše), nebo vysvěcení ostrova (při tom hráč získá bodovací kartu ostrova, kde se právě nachází jeho hrdina, a okamžitě ji vyhodnotí). Poslední možností je aktivace schopnosti vybavení jedné dříve vyložené karty hráče tohoto typu.
Konec hry:
Jakmile skončí třetí epocha (včetně vyhodnocení závěru), hráč s nejvíce body slávy se stává vítězem hry.
Autor: Kew
Kutná hora,vyprodaná,bezvadný stav,jako nová
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 5 dnů