Mysthea - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: není
Vydavatelé: Galakta
Tabula Games
Autoři: Marta Ciaccasassi
Martino Chiacchiera
Rok vydání: 2018
Dostupnost: 3 obchody (cca 1725–2749 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Před tisíciletími dopadl na planetu Icaion obrovský krystal, později nazývaný Henakor, a po srážce zůstal uvězněný v jejím těle. Hmota z bezprostředního okolí krystalu byla vymrštěna do oblak, ale zachytila ji gravitace krystalu a vznikla tak země nad oblaky – Mysthea. Vláda nad tímto územím je převážně v rukou Cechů. Ty vytvořily artefakty, pomocí nichž mohou lidé zesílit svou přirozenou schopnost využívání úlomků Henakoru, které jsou rozesety po celém Icaionu. S Artefakty v rukou Cechy obrátily svou pozornost k pěti tajemným, dosud neprozkoumaným ostrovům, které se vznášejí bezprostředně kolem samotného Henakoru.

Ve hře Mysthea se hráči stanou hrdiny jednotlivých cechů a s pomocí vojáků a golemů budou objevovat a dobývat neznámé končiny pěti vznášejících se ostrovů. Hra využívá mechanismus převahy na plánu („area control“) a postupné budování balíčku karet na ruce a postupného hraní těchto karet („hand management“/„handbuilding“).


Příprava hry:

Nachystejte hrací plán (včetně pěti desek ostrovů) a desku událostí, na kterou umístěte příslušné zamíchané balíčky karet (rozkazy a události). Nalosujte monstra pro danou partii a každému hráči přidělte jeho herní materiál (kartu a figurku hrdiny, figurky vojáků a golemů, hráčskou desku a ukazatele, žeton střetnutí, počáteční karty rozkazů). Nalosujte pořadí hráčů náhodným rozdáním žetonů artefaktů.


Průběh hry:

Hra se skládá ze tří epoch, každá epocha má proměnlivý počet kol v závislosti na nalosovaných kartách událostí. Epocha se skládá z těchto tří fází:

  1. Příprava: Je určeno nové pořadí hráčů, hráči získají zpět karty zahrané v dřívějších epochách, jsou vyléčení zranění hrdinové, do hry přichází nová sada karet rozkazů a nové monstrum, míchá se balíček karet událostí. (V první epoše se některé kroky neprovádějí.)

  2. Akční fáze: Hráči se střídají v tazích podle určeného pořadí. V tahu hráč provádí jednu povinnou akci (vyložení karty rozkazu / nákup karet rozkazů / meditace). Kromě toho smí provést nejvýše jednu volitelnou akci (vyvolání bitvy / vysvěcení ostrova / použití vybavení / střetnutí).

  3. Závěr epochy: Na začátku každého kola akční fáze epochy se vždy otáčí karta události (region / bouře / monstrum). Karta v tu chvíli nemá efekt (všechny události se vyhodnotí právě až v této závěrečné fázi), ale pokud je otočena pátá karta regionu, je dané kolo posledním v epoše. Poté nastává průběžné bodování:
    Hráči společně vyhodnotí všechny vyložené karty v pořadí, v jakém jak byly vyloženy. Pořadí karet regionů určuje, kolik bodů za ně získají hráči, kteří mají daný typ regionu pod kontrolou (tj. mají v něm figurky s nejvyšší silou; ve hře existuje celkem pět druhů regionů), karta monstra spouští boj s monstrem, proti kterému hráči bojují kolektivně a za jeho poražení dostávají odměnu podle toho, jak moc přispěli svou silou k vítězství. Karta bouře pohybuje monstry po plánu.


Jádrem hry jsou karty rozkazů – jsou čtyř druhů (taktika, cíl, vylepšení a vybavení) a při vyložení mají dva efekty:

  • Poskytují hráči body rozkazů, které smí hráč využít na pohyb svými jednotkami, verbování nových jednotek ze zásoby, umísťování jednotek na plán a zisk energie, a

  • umožňují (za body energie) spustit schopnost karty, která je jednorázová (taktika = manipulace jednotkami na plánu; cíl = zisk vítězných bodů za splnění konkrétní podmínky), nebo kartu umísťuje na hráčskou desku, kde má trvalý efekt (vylepšení = posílení jednotek; vybavení = je možnost jej aktivovat a využít tak jeho schopnost).

Kromě toho mají karty význam také v bitvě – v té každý hráč sčítá svou celkovou sílu (danou počtem a typem jednotek v regionu) a může skrytě zahrát jednu kartu. Podle barvy karty a její hodnoty v bodech rozkazů (a příp. počtu jednotek v regionu) pak získá bonus k síle / body slávy / body energie / možnost ústupu jednotek.

Nové karty mohou hráči nakupovat za body energie ze společné nabídky, která se po nákupu doplňuje.

Meditace pak umožní získat hráči energii a zdroje podle druhu terénu, na kterém se nacházejí jeho jednotky.


Volitelné akce
umožňují hráčům utratit dříve získané body zkušenosti při setkání (dobrání karty a vyhodnocení jejího efektu – zdroj vítězných bodů a výhod na mapě), nebo aktivovat svůj artefakt (který se reaktivuje zpravidla 1-2× za éru) pro vyvolání bitvy (viz výše), nebo vysvěcení ostrova (při tom hráč získá bodovací kartu ostrova, kde se právě nachází jeho hrdina, a okamžitě ji vyhodnotí). Poslední možností je aktivace schopnosti vybavení jedné dříve vyložené karty hráče tohoto typu.


Konec hry:

Jakmile skončí třetí epocha (včetně vyhodnocení závěru), hráč s nejvíce body slávy se stává vítězem hry.

Autor: Kew

Offcanvas