Počet hráčů: | 3–6 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 120 min (reálná data) |
Herní svět: | Středověk |
Herní kategorie: | desková hra, logická |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Days of Wonder |
Autoři: | Bruno Faidutti Serge Laget |
Rok vydání: | 2003 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Bůh. To bylo na počátku u Boha a poslušný mnich by měl za úkol každý den v pokoře opakovat tento nezměnitelný fakt, jediný, jehož pravda je nevývratná. Jenže videmus nune per speculum et in aenigmate a pravda se nám předvádí napřed v úlomcích (běda jak málo čitelných!) omylného světa a my musíme sčítávat její věrné znaky i tehdy, zdají-li se nám temné a snad i protkané vůlí zcela upřenou k zlu.
U.Eco Jméno růže
Ocitáme se v temném středověku v mírumilovném opatství řádu Templářů, které je vítaným útočištěm pro unavené poutníky. Klid kláštera je však narušen nálezem mrtvého těla bratra Anselma na úbočí klášterních útesů. Spadl sám? Pomohl mu někdo? Právě na vás, poutníky, kteří se v opatství zastavili na odpočinek, požádal opat o prošetření celé záležitosti.
Ve hře Mystery of the Abbey představují hráči poutníky, jejichž cílem je zjistit, který z 24 mnichů stojí za vraždou bratra Anselma. Úkolem hráčů je odhalit specifické rysy vraha (řád, titul, kápě, vous a tloušťka) a jeho jméno.
Podezřelých je celkem 24 mnichů. Každý z nich má svoji charakteristiku tvořenou:
Na začátku hry, se náhodně vybere jedna karta podezřelého mnicha a umístí se skrytě pod herní plán. Tato karta představuje pachatele. Pět karet (respektive tři karty - podle počtu hráčů) se umístí na příslušné místo na herním plánu. Zbylé karty podezřelých se rozdají mezi hráče.
Ve hře se vyskytují následující typy karet:
Hráči se během hry pohybují po klášteře a snaží se zjistit, jaké karty mají jejich soupeři a na základě toho určit pachatele.
Hra se hraje na kola. V rámci kola provádí hráči své tahy. Tah hráče se skládá z následujících fází:
Přesunutí mešního zvonku: první hráč přesune mešní zvonek o jedna, směrem k další mši. Pokud zvonek dosáhne pozice 4, jsou všichni mniši svoláni do kaple ke mši.
Pohyb figurky: všichni hráči začínají hru v kapli. Ve svých tazích se mohou přesouvat po klášteře o jedno nebo dvě pole a díky tomu vstupovat do různých dalších místností.
Místnosti v klášteře:
Setkání: pokud figurka ukončí svůj pohyb v místnosti, ve které již je figurka jiného hráče, musí mu položit otázku ohledně karet podezření. Je na druhém hráči zda odpoví, či nikoli. Pokud ano může také položit otázku.
Akce: provedení akce spojené s místností.
Hra končí v okamžiku, kdy některý z hráčů obviní skutečného vraha.
Hráči obdrží:
Hráč s nejvíce body vítězí.
Autor: sasa
Hra o Trůny
Akt. cena: 20 €
Končí za: 4 dny