Proč dělat pokroky, když se můžu vyvinout v nějakou lepší verzi svého já?
Za hranice evoluce rozširuje hru Mozkožrout o trojici nových mechanismů. Prvním z nich jsou akce. Vámi ovládané příšery tak ve svém tahu nemusí nutně jen útočit, ale používat i svoje alternativní schopnosti. Další novinkou jsou efekty, jež jsou aktivní tehdy, pokud je některá z karet umístěna do odkládacího balíčku. Poslední úpravou je schopnost „evolve“. Karty s touto dovedností mají vícero kopií a kazdá z nich zachycuje danou příšeru v určité části jejího vývoje. To se odráží na její bojové síle, stejně jako schopnostech, jakými vládne. Ty se mohou navzájem velmi lišit. V celkovém součtu nové rozšíření přináší na padesát nových karet příšer a lze je libovolně kombinovat se základní hrou, či hrát samostatně nebo s dalším rozšířením Za hranice věčnosti.