Hra Moving Day svým tématem odkazuje na situaci, která v kanadském Québecu nastává každého 1. července: spoustě lidí skončila k 30. červnu nájemní smlouva a všichni se stěhují do nového bydlení. Sehnat stěhováky je takřka nemožné, a tak se všichni obracejí na své přátele a příbuzné. Ve hře se tak hráči snaží co nejrozumněji naskládat bedny s movitým majetkem do vozů a využít pomocníky tak, aby pokud možno nic nerozbili. Za to, jak se hráči s nastalou situací vypořádají, obdrží na konci hry body, a kdo jich obdrží nejvíce, stane se vítězem hry.
Příprava hry:
Hru tvoří desky představujícími tři různé typy vozidel, která uvezou čtyři nebo šest beden, jež na ně mohou skládat tři, šest nebo devět pomocníků; každý hráč si vezme po jednom od každého vozidla. Poté hráči připraví lícem dolů zásobu žetonů beden a balíček karet pomocníků ‒ bedny mají na sobě uvedený tvar krabice, hmotnost a počet bodů a mohou nést symbol křehké; na kartách je uveden počet pomocníků (1‒3), jejich síla a případně též symbol nešika. Z nich hráči vyloží nabídku tvořenou skupinami dvou beden a jedné karty pomocníka; těchto skupin připraví o 1 více, než je počet hráčů. Nakonec hráči připraví zásobu žetonů svačin.
Průběh hry:
Hra trvá po osm kol, v nichž se hráči střídají v tazích. Tah hráče vždy tvoří dva kroky:
- Hráč si vybere z nabídky jednu skupinu (tj. dvojici beden a kartu pomocníků) spolu s případnými žetony svačiny. Poté libovolně rozmístí bedny a kartu pomocníků ke svým vozům: bedny mohou umisťovat ve voze pouze zdola nahoru a u pomocníků musejí dodržet limit počtu pomocníků u daného vozu (pokud jej překročí, musejí některé pomocníky přemístit k jinému vozidlu nebo vyřadit kartu ze hry).
- Hráč umístí žeton svačiny ke skupinám sousedícím v nabídce s prázdným místem po vybrané skupině. Poté doplní nabídku.
Konec hry:
Hra končí po odehrání 8. kola hry. Hráči si nejprve zkontrolují, zda některé bedny nebyly poškozeny: k tomu může dojít, pokud je nad bednou ve voze umístěna bedna s větší hmotností, jestliže nešikovnému pomocníkovi přišla do rukou bedna s křehkými věcmi nebo pokud je hmotnost bedny vyšší než síla pomocníků u příslušného vozu. Každou poškozenou bednu hráči otočí lícem dolů.
Za nepoškozené bedny poté hráči získají vítězné body uvedené na bednách, dále za sousedící bedny stejné barvy nebo stejného typu ve vozech a za žetony svačiny. Hráč s nejvíce body se stává vítězem hry.