Ve hře Moře draků hráči vedou klan mořských draků chránících moře před čím dál opovážlivějšími mořeplavci, kteří si troufají i do zapovězeného Moře draků, a narušují tak klid této podmořské říše a jejích obyvatel.
Po mechanické stránce se jedná o area control: hráči zahrávají karty draků s vyobrazeným tetrisovým tvarem, který určuje, do kterých políček na herním plánu umístí svého draka. Takto hráči postupně navyšují svoji přítomnost ve čtyřech mořských královstvích, za niž na konci hry mohou získat vítězné body; další obdrží za splněné úkoly. Hráč, který získá nejvíce bodů, se stane vítězem hry.
Příprava hry:
Nejprve hráči sestaví ze čtyř oboustranných dílů mapy čtvercový herní plán, který představuje čtyři mořská království. Herní plán je rozdělen na čtvercovou síť políček, přičemž některá z nich mohou na sobě mít různé symboly s vlivem na hru.
Na pole označená symbolem pirátské vlajky hráči rozmístí žetony lodí, kterou jsou ve 4 různých barvách.
Dále zamíchají karty draků a vytvoří 3 dobírací balíčky dle velikosti draků (malý, střední, velký drak). Tyto karty vyobrazují různé tvary draků (podobné například tetrisovým dílkům) o různé délce. Tyto karty při hře hráči určují přesný tvar draka, kterého na plán mohou umístit. Z každého balíčku vytvoří známou nabídku o dvou kartách.
Ještě připraví balíček karet úkolů a otočením 4 karet vytvoří společnou nabídku. Tyto karty ukazují určité kombinace žetonů lodí, za které může hráč získat efekt této karty (obvykle body navíc na konci hry).
Posledním typem karet ve hře jsou karty korálů, které hráči umožní odehráním získat různé bonusy. Ať již v průběhu hry (např. okamžitý zisk zlaťáků) nebo na jejím konci (např. možnost zvýšit kartou počet draků ve zvoleném mořském království). I z těchto karet hráči vytvoří dobírací balíček.
Závěrem přípravy si každý hráč vezme zásobu dílků draků (dračí hlavy a dračí trupy), 4 zlaťáky a 2 karty středních draků.
Průběh hry:
Hráči se střídají v tazích, přičemž hráč na tahu postupně provede následující 3 akce a předá tah dalšímu hráči v pořadí.
1. Zahrání karty draka
Hráč zahraje jednu z karet draků na ruce a rozmístí na herní plán dílky dračí hlavy a trupy, a to do tvaru odpovídajícího tvaru vyobrazenému na kartě a musí při tom dodržet několik pravidel:
- Ani jeden dílek draka nesmí umístit na pole, kde se již jakýkoli kdra nachází.
- Nový drak nesmí jediným dílkem sousedit s ostatními draky stejného hráče.
- Když umístí svého draka na pole sousedící s drakem jiného hráče, získá tento hráč zlaťák ze společné zásoby.
- Za každé pole s vodním vírem nebo mořským proudem, na které hráč umístí dílek svého draka, musí zaplatit dva zlaťáky.
- Za každé obsazené pole se symbolem lodě, zlaťáku či korálu získá odpovídající odměnu.
2. Splnění úkolu (nepovinné)
Pokud má hráč žetony lodí v počtu a barvě odpovídající požadavku na některé vyložené kartě úkolu, může tyto žetony odhodit a tuto kartu si vzít. A tím získat odměnu, kterou karta úkolu uvádí.
3. Dobrání nové karty draka
Hráč si dobere kartu draka, ale musí si vzít draka jiné velikosti než jakého zahrál v rámci první akce tohoto tahu.
Konec hry:
Partie hry Moře draků končí poté, co všichni hráči využili všechny své dílky dračích hlav.
Hráči obdrží vítězné body za převahu v jednotlivých sektorech herního plánu (v tuto chvíli lze využít karty korálů s ponořeným drakem), dále za splněné úkoly (plus 5 bodů pro hráče, který jich splnil nejvíce) a za získané zlaťáky a zbylé žetony lodí, popř. nevyužité karty korálů poskytující lodě.
Hráč s nejvíce body se stává novým vládcem mořského království a vítězem hry.