Kdo by nechtěl žít na Měsíci? Rakety jsou naložené kolonisty a zásobami, roboti jsou naprogramovaní, aby nám sloužili, všechno je připraveno. Každý detail byl našimi vědci předem promyšlený. Neexistuje nejmenší možnost neúspěchu. Zahajte odpočet, odlétáme!
V nové hře od tvůrce Dominionu si hráči vyzkouší roli vědců, kteří rozhodují o osudech nové měsíční kolonie ve stylu sci-fi filmů z 50. let minulého století. Kromě toho, že každý vykládáním karet rozvíjí svou vlastní kolonii a láká do ní nové kolonisty, hráči také postupně utvářejí společný balíček událostí, které mají vliv na všechny, a znamenají především překážky a katastrofy, které musí kolonie překonávat. Často je tedy nutné se rozhodovat i o tom, které části kolonie jsou nejméně potřeba a je možné je obětovat.
Příprava hry:
Každý hráč si zvolí vědce, za kterého bude hrát (liší se pouze tematicky), a dostane jeho desku, sadu jeho 5 karet Perků, počáteční suroviny, 4 akční žetony a 4 náhodné karty budov.
Do balíčku Pokroku (Progress) se vloží 2 náhodné karty Zvratů (Twist), které vytváří variabilitu mezi jednotlivými hrami, 4x karta Práce (Work) a 2x karta Potíže (Trouble). Balíček Událostí (Event) se seřadí podle čísel. Ostatní balíčky karet se zamíchají a připraví na stůl společně s hromádkami surovin (kolonisté, peníze, jídlo, krabice).
Průběh hry:
Na začátku kola se otočí a vyhodnotí další karta z balíčku Pokroku, která určí, jak bude kolo probíhat. Pokud je balíček prázdný, zamíchá se odhazovací hromádka a pokračuje se s novým balíčkem.
V balíčku se vyskytují následující typy karet:
- Práce (Work): Každý hráč umístí svůj akční žeton na některou z 5 akcí na své desce. Akci vyhodnotí a pak žeton přesunou na jedno z políček ve středu desky. Stejnou akci je možné opakovat ve více kolech za sebou bez omezení.
- Akce:
- Doplnění zásob (Restock) – získej 2 krabice a umísti je na své budovy.
- Stavění (Build) – zaplať peníze a vylož kartu
- Těžba (Mine) – získej 4 peníze
- Pěstování (Farm) – získej 4 jídla
- Výzkum (Research) – lízni si 2 karty budov
- Perk: Karty, které hráč může v některých situacích přidat do balíčku Pokroku a poskytují pouze jemu nějakou výhodu.
- Vývoj (Development): Karty, které hráč může v některých situacích přidat do balíčku Pokroku a ovlivňují všechny hráče.
- Potíže (Trouble): Kdykoli se objeví Potíže, na vršek balíčku Pokroku se vloží nová Událost (Event).
- Událost (Event): Obvykle negativní karty, které ovlivňují všechny hráče a někdy způsobují ztrátu kolonistů, díky čemuž může být nezbytné zbavit se nějaké budovy.
- Zvrat (Twist): Karty, které ovlivňují všechny hráče. Dvě jsou v balíčku od začátku hry, v každé hře jsou jiné.
- Robot: Karty, které se v některých situacích přidají do balíčku Pokroku a ovlivňují všechny hráče. Vždy kromě jiných efektů způsobují i ztrátu kolonistů.
Konec hry:
Hra končí, pokud některý z hráčů přijde o všechny kolonisty i budovy, nebo pokud hráči otočí událost Návod k použití (Instruction manual). Vítězí hráč s nejvíce zbývajícími kolonisty (počítají se i kolonisté na budovách).