Hluboké a temné lesy, jenž šumí v dálce. V korunách stromů papoušci, pandy, ale i gorily vesele dovádí. Pastviny jsou neskutečně zelené a na nich se prohání sloni, bizoni či antilopy. Vypadá to jako idylka až do té chvíle, než se vynoří obávaná a hladová smečka tygrů, toužící po kořisti. Rozléhá se tu i poušť plná nebezpečných štírů a hadů. Pustá to krajina. Ovšem v dálce se něco leskne, něco zajímavého. Fata morgána, oáza nebo moře? Najednou se země otřásá a z nedaleké sopky se začínají chrlit oblaka prachu a proudy lávy. Utíkejte!....
Úvod do hry a role hráčů
Hra se skládá ze 136 karet povrchů (les, poušť, apod.), čtyřech oboustranných hracích desek, různých bodovacích karet a žetonů, zapisovacího bloku a minutky (stopky). Karty povrchů jsou zpestřeny exotickými zvířaty a buď vyhaslými, nebo aktivními sopkami.
Každý hráč se stává stavitelem svého světa pomocí kartiček povrchů, které se snaží, co nejlépe umístit do své hrací desky v časovém limitu.
Příprava hry
Hra nabízí 3 úrovně obtížnosti. V úrovních pokročilý a expert se používají, dříve zmíněné bodovací karty. Úroveň začátečník tyto karty nepoužívá. Doporučený počet hráčů je 1‑4.
Na začátku dostane každý hráč svou hrací desku. Doprostřed stolu se rozsypou kartičky s povrchy a zamíchají se. Nachystají se bonusové žetony a podle zvolené obtížnosti se vylosují bodovací karty, které přináší jejich splněním body navíc. Hra je přichystána a může se začít.
Hrubý průběh hry
Samotná hra je tříkolová. V každém kole musí hráč do připravené hrací plochy, složit z kartiček svůj svět, svoji rezervaci a to, co nejrychleji, protože na minutce ubíhá hrací čas. Všichni hráči hrají současně, takže žádné okounění, vhodné kartičky pomalu, ale jistě docházejí.
Hráč se především snaží umístit kartičky se zvířátky a mít uzavřené oblasti se stejným povrchem, tímto získává body navíc. Naopak umisťováním karet s aktivními sopkami body ztrácí. Za neaktivní sopky nejsou žádné výhody ani ztráty. Pokud je hráč hotov před zazněním minutky, bere si bonusový žeton za rychlost. Může si také vzít bodovací kartu, kterou splnil (podle úrovně obtížnosti).
Konec hry a určení vítěze
Po „zacinkání“ minutky se vyhodnotí body v daném kole (počet zvířátek, uzavřené plochy, sopky atd.). Vítěz daného kola, dostane žeton, který v následujícím kole mění vyhaslé sopky na aktivní, aby se v dalším klání více snažil. Do bloku se zapíšou výsledky a hurá znova do skládání. Na konci se sečtou výsledné body a hráč, který jich získal nejvíc může být pasován na vítěze.