Stop nelicencované zlodějině!
Master Thieves je zvláštní hrou/hlavolamem. Jsou zde čtyři druhy herních kamenů - drahokamů; hlavní komponentou je však zvláštní dřevěný sekretář s dvanácti zásuvkami (čtyři strany po třech patrech). Zásuvky mají dvojité dno a některé i další tajný oddíl. Všechna patra zásuvek se dají otáčet o 360° a celý sekretář se dá obrátit vzhůru nohama, aniž by to na něm bylo poznat (je zcela symetrický) - otočením mohou některé kameny spadnout do druhého dna další zásuvky.
Příprava hry: Před hrou se zaplní tajné oddíly nejdražšími kameny/rubíny. Každý z hráčů dostane sadu karet postav, přehledovou kartu a dva polštářky: bílý a černý. Na bílém polštářku jsou umístěny falzifikáty; na černém pravé drahokamy. Každý z hráčů začíná cca s deseti drahokamy/falzifikáty na bílém polštářku. Stranou se umístí zvláštní červený polštářek (prázdný).
Průběh hry: Hraje se na tahy. Všichni hráči nejprve tajně zvolí svoji roli zahráním karty rubem vzhůru. Poté se karty otočí a vyhodnotí. Pak následuje vlastní akce: hráč otevře libovolnou zásuvku. Pokud z falešného dna vypadnou nějaké drahokamy na stůl, umístí se na zvláštní červený polštářek a tah hráče končí (nemůže použít speciální dovednost postavy). Pokud nic nevypadne, může hráč provést otočení libovolného patra zásuvek a/nebo celého sekretáře. Pak se vyhodnotí efekty postav:
- pašerák - obsah otevřené zásuvky přemístí na červený polštářek. Pokud je ve hře více pašeráků než detektivů, rozdělí si na konci kola drahokamy z červeného polštářku.
- zlatník - může do zásuvky umístit jeden ze svých falzifikátů (drahokamů z bílého polštářku). Jestliže zásuvka neobsahuje žádný žeton, může do něj umístit žeton poplachu. Pokud v průběhu hry žeton poplachu vypadne na stůl, získává majitel žetonu obsah zásuvky.
- zbožíznalec - může umístit do otevřené zásuvky jeden ze svých falzifikátů (i v případě, že při otevření zásuvky došlo k pádu kamenu na stůl). Za každého detektiva ve hře může umístit další falzifikát.
- zloděj - získá všechny drahokamy z otevřené zásuvky a umístí je na svůj černý polštářek.
- zlodějský mistr - jako jediný může prozkoumávat tajné oddíly zásuvek a získat tak nejdražší drahokamy v nich uložené. Všechny nalezené drahokamy putují na jeho černý polštářek.
- detektiv - jako jediný neotevírá zásuvku, ani jinak nemanipuluje se sekretářem. Získává všechny drahokamy z červeného polštářku (pokud není přečíslen pašeráky). V případě více detektivů se zisk dělí.
Konec hry: Hra končí v okamžiku, kdy se některý z hráčů zbaví všech svých falzifikátů. Za drahokamy/falzifikáty na bílém polštářku se body odečítají; za drahokamy na černém polštářku se body přičítají. Vítězí hráč s nejvíce body.
Shrnutí: Hlavolam/puzzle/hra - jde zde o paměť, taktiku a blafování.