Marvel Dice Throne je kostkovo-karetní hra s přímým konfliktem, v níž každý hráč hraje za jednu z postav: aktivuje schopnosti svého hrdiny, vylepšuje tyto schopnosti, útočí na soupeře nebo se naopak snaží bránit se před jeho útoky a v neposlední řadě navozuje sobě či soupeři zvýhodňující či naopak znevýhodňující stavy. Ve chvíli, kdy zdraví některé postavy klesne na nulu, je hráč poražen a poslední hráč, který zůstane ve hře, se stane vítězem.
Níže jsou popsána pravidla ve dvou hráčích, v závěru popisu jsou zmíněna některá specifika hry ve více hráčích a v týmové variantě hry.
V češtině hra vyšla ve dvou sadách se čtyřmi hrdiny: Sada 1 obsahuje Scarlet Witch, Thora, Lokiho a Spider-Mana, Sada 2 Kapitánku Marvel, Černého Pantera, Doctora Strange a Black Widow.
Příprava hry a přehled komponent:
Každý hráč si vybere svého hrdinu a vezme si příslušnou sadu komponentů, již tvoří:
- deska hrdiny, na níž jsou znázorněny hrdinovy útočné a obranné schopnosti a ultimátní schopnost, jež pro svoji aktivaci potřebují určitou kombinaci hodnot na kostkách, případně též stálá schopnost, která je trvale spuštěná nebo kdykoli spustitelná;
- přehled hrdiny, na němž jsou popsána pravidla pro stavy, které je hrdina schopen navodit, a pro případné hrdinovy spojence;
- žetony stavů a spojenců, které si hráči umístí na vyznačená místa na přehledu hrdiny;
- počítadlo zdraví, na němž hráč nastaví hodnotu 50, a počítadlo bojových bodů, které hráč utrácí při zahrávání karet (na tomto počítadle nastaví hodnotu 2);
- balíček karet, z nějž si dobere na ruku 4 karty (karet jsou dva typy, karty akce a karty vylepšení hrdiny);
- 5 kostek, které mají na každé stěně jednu z hodnot 1‒6 a jeden ze symbolů unikátních pro každého hrdinu; výsledek hodu, tj. kombinaci několika symbolů nebo postupku z číselných hodnot, hráč využívá pro aktivaci hrdinových schopností.
Někteří hrdinové vyžadují ještě dodatečnou přípravu, která je popsaná na přehledu jejich hrdiny.
Průběh hry:
Hráči se střídají v tazích, které probíhají v až 8 fázích; ve většině z nich hraje aktivní hráč, ve fázích č. 4 a 6 může cíl jeho útoku reagovat:
- Fáze údržby: hráč vyhodnotí stavy či schopnosti, které se aktivují v této fázi tahu.
- Fáze příjmu: hráč získá jeden bojový bod a dobere si jednu kartu z balíčku.
- Hlavní fáze (1): hráč může zahrávat karty akce (a provádět jejich efekty) nebo karty vylepšení (v tom případě ji umístí na desku hrdiny namísto schopnosti, kterou vylepšuje); rovněž hráč může své karty prodávat a za každou získat jeden bojový bod.
- Fáze hodu na útok: hráč nejprve hodí kostkami, případně může dvakrát přehodit libovolný počet kostek. Poté může oznámit útočnou schopnost a aktivovat ji. (Některé typy útoků lze blokovat, ovlivnit nebo se jim lze vyhnout.)
- Fáze hodu na zacílení ‒ pouze v týmové variantě: hráč hodí kostkami a výsledek hodu určí cíl jeho útoku.)
- Fáze hodu na obranu: cíl útoku aktivního hráče spustí svoji obrannou schopnost a provede hod uvedeným počtem kostek; na základě výsledku hodu vyhodnotí efekty schopnosti. Nakonec je vypočteno udělené zranění a případně je upravena hodnota zdraví hrdinů.
- Hlavní fáze (2): viz fázi č. 3.
- Odkládací fáze: má-li hráč na ruce více než 6 karet, musí přebytečné karty odložit; za každou takovou kartu získá jeden bojový bod.
Konec hry:
Partie hry Marvel Dice Throne končí ve chvíli, kdy některé postavě klesne zdraví na nulu; pokud se to stalo oběma hráčům najednou, končí hra jejich remízou. Hráč, jehož postava přežila, se stává vítězem hry.
Varianty hry:
Král na trůně (3‒6 hráčů): Hráči začínají s hodnotou zdraví 35; hráč (popř. hráči) s největší aktuální hodnotou zdraví se považuje za krále a hráč, jenž na něj zacílí svůj útok, si dobere kartu z balíčku.
Týmová varianta (4 či 6 hráčů): hru lze hrát ve dvou týmech po dvou či třech hráčích nebo ve třech týmech po dvou hráčích (pro každou z těchto možností pravidla upravují rozesazení hráčů a jejich střídání na tahu). Hráči téhož týmu mohou si navzájem nahlížet do karet a konzultovat své tahy; společně sdílejí počítadlo zdraví, avšak každý hráč má vlastní počítadlo bojových bodů. Cíl útoku určuje hod kostkou v rámci fáze č. 5.