Mangrovia - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 75 min (reálná data)
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: desková hra
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Zoch Verlag
Autoři: Eilif Svensson
Rok vydání: 2014
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Není to jen průzračná voda a bujná vegetace, díky nimž vypadá Mangrovia tak lákavě a neposkvrněně. Už od pradávných dob tu váš kmen žije v souladu s přírodou a následuje své zvyky a tradice. Ale všeho dočasu. Dny moudrého náčelníka se pomalu chýlí ke konci a je na čase vybrat dobrého následovníka. Abyste zachovali odkaz starého náčelníka, stavíte chýše podél božských stezek a přinášíte vzácné amulety na posvátná místa. Vaše prozíravost a umění přesvědčit vás možná brzy učiní novým náčelníkem. 

Ve hře Mangrovia se hráči snaží přesvědčit ostatní, že právě oni jsou těmi nejlepšími adepty na to, aby se stali náčelníkem kmene. Za tím účelem sbírají amulety a staví chýše na osmi božských stezkách, v kamenné oblasti a v oblasti pilířů.


Průběh hry:

Každé herní kolo má 2 fáze:

  1. Umisťování misek (výběr akcí): Hráči umisťují svoji misku na jedno ze šesti rituálních míst na souostroví, které ještě není obsazené. Od každé misky vedou 2 mola. Symboly na molech určují, jaké akce může hráč provést, jakmile loďka přijede na dané místo (např. dobírání karet, stavění chýší, sbírání amuletů).

  2. Pohyb loďky (spouštění akcí): V této fázi loďka objíždí mola - postupně jedno po druhém. Pokud na daném rituálním místě leží miska, lodka zde zastaví a hráč, kterému daná miska patří, provede akci zobrazenou na daném molu. 

Poté se připraví další kolo. Vše se opakuje, dokud jeden z hráčů nepostaví poslední chýši, v tu chvíli se kolo dohraje a hra končí. 

Na hrací desce jsou čtyři svislé a čtyři vodorovné božské stezky. Každá stezka začíná vedle nebo pod sochou bůžka a skládá se ze všech políček terénu v jednom sloupci nebo řadě. Zároveň se v nich nacházejí dvě speciální ohraničené oblasti - oblast pilířů a kamenná oblast. Amulety přinášejí body na konci hry. Kromě toho jsou potřeba při stavění chýší na určitých lokacích.

Bodování probíhá v půběhu hry (za stavění chýší), ale hlavně na konci hry, kdy se hodnotí, kdo postavil nejvíce chýší na které božské stezce, v kamenné oblasti či v oblasti pilířů a udílejí se body i za zbylé amulety. 


Konec hry:

Hráč, který má po závěrečném bodování nejvíce náčelníkových bodů, vyhrává a stává se novým náčelníkem. 

Autor: lekla_ryba

Offcanvas