Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 7 let |
Herní doba: | 30 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, dětská hra |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Matúš Kotry |
Rok vydání: | 2024 |
Dostupnost: | 12 obchodů (cca 1049–1125 CZK) |
Sdílej: |
Tento popis ještě nebyl definitivně schválen. Pokud chcete, můžete zkusit navrhnout vhodnější verzi, která by lépe odpovídala ideálnímu popisu.
Do trošky žabího slizu přidám kuří nohu, a .... A je z toho kuří noha v žabím slizu. Zatroleně, jak mám namíchat ten lektvar štěstí? Tak že by mandragora s kapradinou? Heuréka... Jen škoda, že je to lektvar létání, který zrovna nikdo nechce.
V Malých alchymistech se 2 až 4 hráči chopí svých kotlíků, křivulí a jiného alchymistického vybavení s cílem zjistit, jaké kombinace přísad vedou k vzniku lektvarů. A ty pak úspěšně směnit se zákazníky za zlatáky. Kdo bude na konci hry nejbohatší se stává největším malým alchymistou a vítězem herní partie.
Do středu stolu se umístí malý herní plán, který slouží pouze jako místo na ukádání důležitějších herních komponent.
Na určené pole plánu se umístí žeton zavřeného trhu (jeho odkrytí ukončí hru). Na něj v náhodném pořadí tři destičky zákazníků, které zobrazují, jaký druh lektvaru ten který zákazník chce a kolik zlaťáků za něj zaplatí. Lektvary jsou tři: létání, štěstí a ohně.
Hráči zamíchají dílky přísad, kterých je 6 druhů (žáby, štíři, pírka, kuří nohy, kapradiny a mandragory). Vytvoří z nich dobírací balíček, který umístí na destičky zákazníků tak, aby byly dílky přísad obrácený lícem dolů. Následně vezmou pět vrchních dílků, otočí je a vyloží na určená pole na herním plánu a tím vytvoří společnou nabídku přísad.
Pak si každý hráč vezme zástěnu a na za ní si položí své záznamové trojúhelníky. Do nich si budou při hře zaznamenávat, které kombinace přísad vedou k jakému výsledku (výsledkem je buď jeden z lektvarů nebo nic). K tomu si každý vezme 3 přísady z jejich balíčku a schovají si je také za zástěnu. Dále 2 zlaťáky, které drží veřejně a na závěr ještě malou lahvičku své barvy.
Na mobilním zařízení zbývá spustit herní aplikaci, která pro danou partii vygeneruje tajné recepty lektvarů (= které kombinace 2 přísad vedou k vytvoření kterého lektvaru). A hra může vypuknout.
Při hře se malí alchymisté (= hráči) střídají v tazích, přičemž hlavní akcí hráče je smíchání dvou přísad, které má k dispozici. To provede tak, že je tajně umístí do políček ve své zástěně, následně na ně namíří fotoaparát mobilu s běžící herní aplikací. Ta vyhodnotí výsledek sloučení těchto dvou přísad. Výsledek oznámí i ostatním hráčům, ale přísady, kterém k němu vedly nikoli. Výsledek si zaznamená do svého záznamového trojúhelníku, aby i příště znal výsledek kombinace daných přísad.
Kdykoli v průběhu svého tahu může hráč za 1 zlaťák koupit přísadu ze společné nabídky (může udělat i vícekrát v jednom tahu).
Na konci svého tahu hráč odhodí použíté přísady lícem dolů na odhazovací balíček těchto dílků, dobere si do své zásoby 2 přísady z vrchu dobíracího balíčky a případně doplní společnou nabídku přísad (také z dobíracího balíčku).
Příchod zákazníka
Pokud dobírací balíček dojde a odhalí destičku zákazníka, přesune se tento vrchní zákazník na určené pole na herním plánu. Současně se z odhazovacího balíčku přísad udělá dobírací a umístí se zbývající 2 zákazníky v pořadí.
Od tohoto okamžiku je ve hře vždy jeden zákazník a úkolem hráčů je ve svém tahu namíchat zákazníkem požadovaný lektvar a prodat mu ho. Když se to hráči povede, získá odměnu v podobě zlaťáků, ale další lektvar už od něj tento zákazník nekoupí (k tomu složí malá lahvička, kterou hráč při prodeji lektvaru umístí na zákazníka). A až další zákazník (až dojdou opět dílky přísad) opět umožní prodej lektvaru (ale jiného druhu).
Partie Malých alchymistů končí, když dojde k odhalení destičky zavřeného trhu (= dobrání 4. balíčku dílků přísad). Hráči si spočítají zlaťáky utržené za lektvary a kdo jich má nejvíc, je povýšen z malého alchymisty na velkého (a vítěze herní partie).
V krabici hry je 6 tajemných krabiček (úrovně 2–7), které se hraním hry budou odemykat a přidávat do hry nové prvky. Tím hra získává i na variabilitě a komplexitě. Přičemž před jakoukoli partií hry je možné se rozhodnout, jakou úroveň hry si chtějí hráči zahrát. A mohou si zahrát i úplně první úroveň bez odemčeného obsahu.
Autor: Zeus
Ostrov dinosaurů
Akt. cena: 464 Kč
Končí za: 8 dnů