Počet hráčů: | 2–6 |
Doporučený věk: | od 9 let |
Herní doba: | 60 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | neuvedeno |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Dino Toys |
Autoři: | Jan Vodička |
Rok vydání: | 2008 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
"Již přes dva tisíce let existuje říše Hexan. Posledních dvě sta padesát let žije, spravovaná moudrou radou mágů, v míru se všemi okolními zeměmi. Mágové z Hexanu jsou ve všech částech naší polokoule vítanými hosty a mají tu nejlepší pověst.
Bohužel, na druhé polokouli existuje mocná říše Ankor, které vládne Temný mág. V tuto chvíli jeho vojska v okolních říších pustoší, co bylo ve spolupráci s Hexanem vybudováno. Je jasné, že dříve či později dojde i na Hexan samotný. Zbývá poslední naděje. Šesti magickým artefaktům zůstala jejich síla a pomocí jednoho z nich se podařilo vytvořit bránu do Vašeho světa. Věříme, že zde najdeme odvážné bojovníky ochotné přijít Hexanu na pomoc… Pokud tahle naděje selže, Hexanu již zřejmě nebude pomoci…"
Mágové z Hexanu jsou hrou, která v sobě mixuje špetku strategie, pytel náhody a decentní porci zábavy obestřenou lehounkou fantasy atmosférou. Hráči se ujímají rolí magických učedníků a jejich cílem je jednak získat místo v Radě Hexanu, což je nejvyšší pocta, a zároveň pomoci ubránit Hexan před Temným mágem.
Hráč na hracím plánu sestaveném z 37 hexových polí pohybuje třemi figurkami a snaží se sesbírat 6 různých žetonů magie (ty se získávají po dosažení políčka s příslušnou Magickou školou) dříve, než protihráči.
Jeden z 37 hexů je takzvaný středový. Okolo něj se staví celá herní plocha. Středový je proto, že u každé jeho hrany je znázorněna hrací kostka s odlišným počtem teček (číslem). Pohyb po ploše je dán hodem kostky a odečtením směru ze středového pole. Tzn. třeba středový hex leží tak, že šestka ukazuje dolů a logicky tak jednička ukazuje nahoru. Je jedno, kde se svou figurkou stojíte, vždycky se pohybujete směrem, který určí středový hex (takže pokud stojíte se všemi svými figurkami na horních hexech a padne vám jednička, tak ztrácíte tah, protože se nemáte kam pohnout). Pro každou hru si ale můžete středový hex otočit jak chcete. Když jste na tahu, hodíte kostkou a jednu ze svých figurek posunete ve odečteném směru a hraje další hráč.
Hru oživuje 36 karet kouzel - na začátku dostanete 3 karty kouzel. Kouzla se dělí do šesti kategorií. Jakmile získáte žeton magie v určité Magické škole, můžete používat kouzla, která patří do dané kategorie. Kouzla jsou různá - přemísťovací, škodicí atp. Právě tato kouzla jsou tou špetkou strategie.
Ve hře dochází i k soubojům mezi hráči. Vítěz získává soupeřovu kartu kouzla nebo žeton magie.
Hra končí v okamžiku, kdy jeden z hráčů sesbírá všech 6 unikátních žetonů magie. V tom okamžiku se všichni hráči přesunou zpět na středové pole, ze kterého se začínalo. Pokud ostatní hráči uznají vítězství hráče se šesti magickými žetony, hra končí. Pokud ale kdokoli odmítne uznat vítězství, dochází k soubojům mezi hráči. Zde nejdou používat karty magie a hráč který prohraje neztrácí tyto karty, ani žetony magie, ale jednu ze svých figurek. Souboje probíhají tak dlouho, až na plánu zbyde jen jedna figurka. Komu patří - vyhrává.
- 37 karet herního plánu
- 36 karet kouzel
- 24 žetonů magie
- 18 plastových figurek
- 6 karet hráče
- 1 herní kostka
- 1 návod ke hře
Autor: ipetrk
Poklad v muzeu
Akt. cena: 120 Kč
Končí za: 3 hodiny