Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 45 min (reálná data) |
Herní svět: | Dávnověk |
Herní kategorie: | neuvedeno |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Amigo Spiele Piatnik |
Autoři: | Reiner Knizia |
Rok vydání: | 2010 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
"Ne, na mamuta půjdou jen silní muži. Ty půjdeš sbírat bylinky. A ty malej, půjdeš pro vodu." Čas se dá v pravěku trávit všelijak. Házíte kamenem žabky na klidnou hladinu jezera, sbíráte bylinky, vyrábíte zbraně nebo raději nádherné ozdoby z paroží pro sousední vesnici. No a sem tam si ulovíte mamuta.
Příprava hry
Před hrou se rozdělí kartonové žetony na dvě hromádky - podle rubové strany je rozdělíme na letní a zimní. V první části hry se hraje s letními, druhá část se hraje se zimními. Na herním plánu (desce) jsou znázorněny 4 letní a 4 zimní osady pradávných obyvatel. Na ostatní políčka (hexy) se umisťují právě rozdělené žetony (kolečka). Jak bylo uvedeno, nejdříve se použijí žetony s letním pozadím. Na herní plán se pokládají náhodně rubovou stranou nahoru. Až po rozmístění všech se otáčejí lícovou stranou nahoru. Hráči postaví své 4 pračlověky každého do jedné letní osady. V tomto momentu začíná samotná hra.
Samotná hra
LÉTO: V každém tahu může hráč posunout své pračlovíčky o dvě pole. Tento pohyb může udělat jedním pračlověkem (pohyb o 2 pole) nebo jej rozdělit mezi dva pračlovíčky (každý o 1 pole). Ve hře jsou různé typy žetonů - bylinky, hlízy, zbraně, džbánky, ozdoby, mamuti... Každý žeton, přes který hráč při svém tahu projde, si bere k sobě.
Hráči se v tahu postupně střídají. Své putování pravěkou krajinou musí však řádně plánovat, neboť tím, jak hráči posouvají své pračlovíčky z jednoho pole na druhé, mizí ze hry postupně žetony volné k cestování. Na prázdné místo, uvolněné po odebraném žetonu, se již nesmí vstoupit. Výjimku tvoří jeskyně a stezky, které se z herního plánu neodebírají.
V letním období je důležité též navštívit zimní osady a umístit do nich své bedny se zásobami (MDK - malé dřevěné kostičky). Do každé osady jednu - tedy max. 4. Počet umístěných beden určuje počet pračlověků, které bude mít hráč k dispozici v zimním období.
Jakmile jsou všechny žetony z plánu vysbírány, popř. pokud se již žádný pračlovíček na plánu nemůže pohnout, končí letní fáze a nastává zimní období. Stezky a jeskyně na hracím plánu zůstávají. Pokud tam zbyly nějaké nevybrané žetony z letního období, odstraní se. Pak se stejným způsobem jako v létě umístí na herní plán zimní žetony - rubem nahoru a po umístění všech se otočí lícem k hráčům. Zimní kolo začíná hráč, který ulovil mamuta s nejvyšší bodovou hodnotou.
ZIMA: Zimní období se hraje stejně jako letní. Jen s tím rozdílem, že bedny se zásobami se umisťují do letních osad.
Vítězné body
Každý žeton má svou bodovou hodnotu znázorněnou buď přímo na žetonu (bylinky - 1 bod, hlízy - 2 body, mamut 1-6b.) nebo jsou na konci hry bodově ohodnoceny žetony dle získaného počtu (bžbánky, kožešiny, paroží, náhrdelníky...). Žeton zbraní nemá žádnou bodovou hodnotu, ale je důležitý pro lov mamuta. Bez zbraní žádného mamuta neulovíte - nesmíte na žeton s mamutem ani vstoupit.
Vítězí samozřejmě hráč s nejvyšším celkovým počtem bodů - sčítají se bodové hodnoty z obou období (léto, zima).
Autor: Mysak
Maps of Misterra
Akt. cena: 290 Kč
Končí za: 7 dnů