Living Planet - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 60 min (reálná data)
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: ekonomická
Čeština: undefined
Vydavatelé: Lumberjacks Studio
Autoři: Christophe Boelinger
Rok vydání: 2018
Dostupnost: 2 obchody (cca 1337–1349 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Lidstvo na planetě Zemi spotřebovalo všechny nerostné suroviny a je nyní na pokraji vyhynutí. Jedinou možností, jak se zachránit, je objevit planetu novou, takovou, která poskytne nejen dostatek nerostných surovin, ale zároveň i suroviny nové, na Zemi neznámé. Právě takovou planetou je i planeta Myceliandre, která dostala své pojmenování podle hub, které na ní rostou v hojných počtech. Planeta je to ovšem nehostinná, plná pohrom - sužována gejzíry kyseliny, tornády a zemětřeseními. Naštěstí se lidé dokáží přizpůsobit všem prostředím, a tak i zde vystavěli ochranné budovy a stejně jako na Zemi, i zde brzy začal tvrdý boj o každou surovinu, o peníze a celkovou moc nad planetou Myceliandre.

Hráči ve hře Living Planet představují korporace, které osidlují planetu Myceliandre, prozkoumávají její povrch, těží suroviny z postavených továren a obchodují na burze. Každé kolo je řízeno Vůdcem, který určuje pořadí a během svého tahu má i určité výhody. Základní částí kola je plánování, kde hráči vyloží jednu kartu planety, která zobrazuje kostku hráčské barvy a určité hodnoty. Barva a hodnota kostky pak určuje, které budovy produkují suroviny, ale také mnoho dalších akcí vychází z této hodnoty. Hráči plánují své tahy skrytě, za zástěnou mají skryté peníze i natěžené suroviny, neboť volbou karty planety dokáží manipulovat s cenou surovin na Burze, spouštět Pohromy na postupně se odkrývající mapě planety a ztěžovat tím hru ostatním hráčům. Hra se hraje na 12 kol, vítězem se stává hráč s nejvyšším počtem vítězných bodů - ty se získávají nejen za postavené budovy, které hráč kontroluje, ale i za natěžené suroviny a získané peníze.

Zajímavou možností je využití automatického generování scénářů (SAGS), kde hráči pomocí hodů 4 kostkami na přiložených 4 diagramech tvoří jiné startovní a ukončující podmínky hry. Možností je také sólo hra a několik přiložených kampaní s možností získání úspěchů.

Příprava hry:

Do středu hrací plochy se vyloží startovní mapový díl, který reprezentuje Přistávací zónu. Každý hráč obdrží 20 MC herní měny, zástěnu ve své barvě, žetony automatizace a jednotky Vědce či Motorizovaného Vědce. Náhodně se určí první hráč, který získá také desku Vůdce a 4 kostky v hráčských barvách. Poblíž všech hráčů se rovněž připraví Deska Burzy s kartami Burzy a zásoba zdrojů a budov. Na startovním dílu pak postupně všichni hráči umístí svůj Kosmodrom s žetonem Automatizace a jednotkou Vědce. Na Desce Burzy se nastaví počáteční hodnota všech zdrojů ve hře na hodnotu 5 MC. Poté již může hra začít.

Průběh hry:

Hra se hraje na 12 kol, přičemž na konci každého kola dojde k vyčerpání jednoho neobnovitelného zdroje planety (železo, Vibrium či Ropa), pokud dojde k vyčerpání 12. zdroje, pak dochází ke zničení planety a hra končí.

Herní kolo se dělí na 3 fáze.

  • V 1. fázi hráči vybírají 1 kartu planety, kterou poté vyloží před svou zástěnu lícem vzhůru. Vůdce nastaví hodnoty kostek na hodnotu a barvu danou kartami hráčů a tyto kostky dle svého uvážení seřadí na Desku Vůdce. Během této fáze je možno s vůdcem vyjednávat, dokonce ho i podplácet, aby hráčovu kostku umístil na požadované pořadí.
  • V 2. fázi Vůdce posune první kostku na Desce Vůdce o jedno pole níže, čímž spustí Produkci. Všechny budovy s příslušnou hodnotou dané kostky produkují suroviny. Po Produkci přichází na řadu fáze Akcí. Pouze aktivní hráč, jehož kostka je nyní na poli fáze Akcí, může vykonat až 2 akce a libovolný počet volných akcí. V této fázi je vše řízeno hodnotou kostky. Hráč tedy může pokládat nový mapový díl, posouvat své jednotky Vědců a Motorizovaných vědců, regulovat cenu na trhu, nakupovat či prodávat suroviny, stavět továrny či ochranné budovy. Pokud je aktivním hráčem Vůdce, může pak ještě vykonat i akci na své vyložené kartě Planety.
  • Ve 3. fázi dochází ke spuštění pohrom (kataklyzmat) na planetě. Ovlivněné jednotky se mohou zranit či být zcela zničeny, budovy mohou přestat fungovat či přijít o své žetony automatizace, pokud nejsou pod ochranou jiných budov.

Během těchto fází může hráč použít svůj žeton kontroly osudu a změnit hodnotu své kostky na jinou hodnotu. Po odehrání těchto tří fází se postup opakuje i pro ostatní kostky tak, aby v každém kole byl každý hráč jednou hráčem Aktivním. Poté dochází k vyčerpání jednoho zdroje planety a dosavadní Vůdce předá Desku Vůdce dalšímu hráči.

Konec hry:

Po 12 kolech dojde ke zničení planety a hráči obodují svůj dosavadní postup hrou. Vítězné body se přidělují za postavené budovy továren, ochranné budovy a obchodní budovy, dále pak za všechny Vědce a Motorizované Vědce na planetě. Vítěznými body také ohodnotí stav svého konta megacreditů (MC).

Vítězem se stává hráč s nejvíce vítěznými body, v případě shody pak hráč s nejvíce penězi.

Autor: Ahedov

Rozšíření hry (3)

Living Planet: Aquarius (2019)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 2 - 4 hráči

Celkové hodnocení: oooooooooo (hodnoceno 0x)

Living Planet: Arboria (2018)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 2 - 4 hráči

Celkové hodnocení: oooooooooo (hodnoceno 0x)

Living Planet: Industria (2018)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 2 - 4 hráči

Celkové hodnocení: oooooooooo (hodnoceno 0x)

Offcanvas