Prequel k hře Fresco. Jako samostatná hra vypráví příběh o tom, jak barvy přišly na trhy ligurských měst, aby malovaly krásné fresky.
Hráči ve hře Liguria v rolích obchodníků přepravují barevný náklad přes Ligurské moře, obchodují s jinými kupci, kolonizují ostrovy a získávají diplomatické kontakty. Při tom všem je nesmírně důležité nakoupit vhodné barvy, aby byli schopni splnit kontrakty uzavřené s biskupem. Ten, kdo přiveze nejkrásnější barvy na domovský trh a komu nejvíce záleží na nádherně vymalovaném stropě katedrály, se stane vítězem.
Příprava hry:
Každý hráč si vezme zástěnu, přístav, kupce, ministry, loď, startovací dilky a stříbrnou minci. Rozmístí komponenty před sebe a ministry, kupce a minci za zástěnu. 2 libovolné barevné kostky umístí na svou loď. Následně se po zamíchání žetony ostrovů (6) rozloží spolu s přístavy do kruhu kolem hlavního herního plánu.
Dílky palety se vhodí do pytle, karty se zamíchají, utvoří se z nich dobírací balíček a po určení prvního hráče si každý položí svého kupce na ukazatel pořadí hráčů.
Průběh hry:
Příprava kola je jednoduchá: z pytle se vytáhne 15 dílků palety a rozmístní se na herní plán. Za každého hráče se vytáne jedna karta lodě a položí se na herní plán. Následně hráči od konce pořadí umístí kupce na volná políčka trhu a vykonají akce. Ty se vykonávají na trhu, a to zleva doprava:
Získání dílků a mincí:
Dle pozice na trhu si hráč vybere počet dílků palety a mince. Když bere sousední dílky, neplatí nic; když přeskočí posloupnost na paletě dílků, platí za každý přeskočený dílek palety minci./p>
- Dílky s rytíři, diplomaty a biskupové s kontrakty jdou za zástěnu.
- Dílky lodí, obchodníků, budov, mnichů jdou do přístavu.
Po svém výběru posune hráč všechny dílky palet doleva a zaplní mezery.
Získání karty a vylepšení dílků:
Dle ukazatele pořadí si každý hráč vezme jednu kartu a položí ji vedle zástěny, následně vykoná:
- Hráč si musi vzít ze společné zásoby barevné kostky dle karty a umístí je na molo svého přístavu.
- Hráč si může vylepšit(otočit) jeden dílek palety ve svém přístavu za každou hnědou šipku z karty. Otočením dílku získá hráč více bodů přestiže, ale ztratí schopnost dílku z lícové strany.
Pohyb lodě:
Na začátku hry má každý hráč svou loď ve svém přistavu. Ve svém tahu pohne hráč lodí minimálně o 1 a maximálně o počet symbolů na kartě + dílky palety v přístavu. Loď může změnit svůj směr jenom v případě, že začíná v nějakém přístavu.
Konec hry:
Hra končí po 8 kolech (9 kol pro 3 hráče). Před závěrečným bodováním je ještě pohybové kolo lodě, a když to pozice dovolí, vyložení nákladu ve svém přístavu. Následně se herní plán otočí na bodovací stranu a každý hráč položí svého kupce na 0. Hráči získavají body za:
- kontrolované ostrovy
- body prestiže ze svého přístavu
- součet bodů na kartách + mniši + poražení rytíři. V případě záporného výsledku je ztráta 5 bodů za každý záporný bod
- barevné kombinace kostek spolu s biskupovými kostkami
- každá trikolora nepoužitých kostek
- každý dílek palety v přístavu ve stejném řádku, jako má ministr
Hráč s nejvyšší hodnotou prestiže vyhrává.