Počet hráčů: | 1–4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 120 min (reálná data) |
Herní svět: | Novověk |
Herní kategorie: | desková hra |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | Devir |
Autoři: | Ferran Renalias Gerard Ascensi |
Rok vydání: | 2022 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Lacrimosa dies illa,
qua resurget ex favilla
iudicandus homo reus.
Huic ergo parce, Deus.
Pie Jesu Domine,
dona eis requiem. Amen.
Žalostný den bude ten,
kdy povstane hříšník z hrobu,
aby před Tvým soudem stanul.
Budiž, Bože, ušetřen.
Dobrý Pane Ježíši,
dej jim, prosím, věčný klid. Amen.
Dies Irae (Den hněvu) 18‒19
Lacrimosa je jedna ze 14 skladeb tvořících Requiem Wolfganga Amadea Mozarta, dokončené po jeho smrti několika skladateli, a jedná se o zhudebnění posledních dvou slok středověkého hymnu Dies irae (Den hněvu). Ve hře Lacrimosa, jíž dala tato skladba jméno, se hráči stávají Mozartovými mecenáši, na něž se obrátila jeho vdova Constanze, aby pomohli zafinancovat dokončení Requiem a vyprávěli jí své vzpomínky na Mozarta. Mechanicky se jedná o euro, v němž hráči zahrávají vždy dvojici karet vzpomínek, které využijí na provedení akce ‒ platba Mozartovi za složení díla, jeho následné uvedení na scéně či prodej apod. ‒ a k zisku zdrojů. Tyto mecenášské aktivity hráčům přinesou vítězné body a hráč, který jich získá nejvíce, se stane vítězem hry.
Hráči rozloží herní plán; do jeho horní části s nabídkou karet připraví balíček karet skladeb a vzpomínek spolu s vylosovanými destičkami bonusů pro jednotlivá herní kola; pro první kolo umístí příslušnou destičku na vyznačené místo a vyloží nabídku sedmi karet z balíčku. Do prostřední části s mapou umístí figurku Mozarta do Salzburku a rozmístí destičky měst a královských dvorů; do dolní části herního plánu s nedokončenou Lacrimosou hráči nejprve rozmístí záslepky (tj. žetony s pomlkami) podle jednoho ze schémat (tj. karet Constanze). Poté vyberou dva ze čtyř skladatelů a jim náležející sady destiček a rozmístí je na vyznačená místa pod notovými osnovami. Každý hráč si vezme hráčskou desku, sadu startovních karet (9 karet vzpomínek, z nichž si vezmou na ruku 4, a 1 karta skladby) a žetony not své barvy a další komponenty, které rozmístí na vyznačená místa na desce; svůj žeton štítu umístí na počátek stupnice vítězných bodů na herním plánu.
Nakonec hráči připraví zdroje (body příběhů), které ve hře existují ve dvou formách – jednak jako stupnice na desce hráče, které si hráči do začátku nastaví na hodnotu 2; jednak jako dřevěné disky, jejichž zásobu připraví poblíž herního plánu, stejně jako zásobu dukátů.
Hra probíhá po pět kol (odpovídajících různým obdobím skladatelova života), z nichž každé má hlavní fázi a fázi úklidu.
Během hlavní fáze přijdou hráči čtyřikrát na tah; v každém tahu zahrají dvě karty vzpomínek, přičemž jednu z nich využijí pro provedení akce uvedené v horní části karty a druhou pro příjem uvedený v dolní části karty (viz fázi úklidu). Takto v kažédm kole zahrají osm z devíti karet; poslední kartu si ponechají do dalšího kola na ruce. Ve hře jsou dostupné následující akce:
Během fáze úklidu si hráči doberou nové dvě karty (po třetím tahu jedinou zbývající). Poté, co všichni odehrají své čtyři tahy, nastává fáze úklidu, během níž si hráči vynulují všechny stupnice bodů příběhu a znovu nastaví jejich hodnoty podle příjmů uvedených v dolní části zahraných karet; další příjmy získají za svůj postup na ukazateli financí na své hráčské desce. Dále zamíchají karty využité v uplynulém kole a doberou si na ruku 3 karty. Na herním plánu se připraví bonusová karta pro nové kolo, obnoví se nabídka karet a doplní se destičky na mapě.
Hra končí po odehrání pěti kol. K bodům získaným během hry hráči získají další za splněné podmínky na destičkách dvorů, za podíl na dokončení Requiem (tj. za noty umístěné do osnov) a za nevyužité dukáty a body příběhu. Hráč s nejvíce body se stává vítězem.
Autor: Ondřej Podavka
INESRT: Great Western Trail: New Zealand
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 7 dnů