V roce 1995, kdy se Česká republika teprve vzpamatovává z rozdělení Československa, se ocitáte uprostřed policejního vyšetřování. Poručík Matěj Sláma, nadějný vyšetřovatel pražské kriminální policie, je nalezen mrtvý na Smíchově, zastřelen jediným výstřelem. Bylo to náhodné? Nebo šlo o promyšlenou vraždu spojenou s nebezpečnými silami v pozadí?
Úkolem hráče v Labyrintu zločinu: Devadesátky je rozplést tento spletitý případ a odhalit pravdu. Záhadná vražda policisty se stává symbolem boje mezi právem a bezprávím, přičemž na pozadí se rozvíjí síť organizovaného zločinu. Hráč se stává detektivem v jednom z nejnostalgištějších období naší historie – 90. let. Hráči obdrží složku s důkazy, přičemž jejich úkolem je pomocí těchto materiálů odhalit vraha poručíka Matěje Slámy, zjistit jeho motivaci a rozkrýt, proč Matěje zabil. Ponoří se do spletitého příběhu devadesátých let a s každým dalším důkazem se přibližují pravdě.
Příprava hry:
Pro hraní hry je třeba zařízení s připojením k internetu a mobilní telefon. Hráči mohou interagovat s fyzickými důkazy, které obsahují například úvodní „VHS“ navozující atmosféru a uvádějící případ, či 8 „magnetofonových kazet“ nahrávek výslechů. Tyto důkazy pouze designem simulují dobové nosiče, k přehrání hráč využívá zařízení s přístupem k internetu. Některé stopy odkazují na webové stránky s dobovým zpracováním, které rozšiřují herní zážitek. Hru není nutné dlouze připravovat – hráči pouze otevřou doručenou složku a mohou se ihned ponořit do případu. Pro navození atmosféry si navíc mohou přehrát i tématický soundtrack. Odkaz na něj naleznou u instrukcí.
Průběh hry:
Hra obsahuje 32 fyzických důkazů, které hráči postupně analyzují (profily svědků/podezřelých s fotografiemi, jejich výslechy, noviny, pitevní zprávu, fotografie, záznam z rádia, letáky, lístek na představení, účtenky ale i klíče od auta, kulku a další). Tyto materiály jsou vytvořené s ohledem na autenticitu policejního vyšetřování a dobové zpracování inspirováno devadesátými lety. Důkazy propojují fyzické prvky s online obsahem, což umožňuje hráčům postupně odpovídat na otázky hry. Cílem je najít vraha, odhalit jeho motiv a zjistit, proč poručík Sláma musel zemřít.
Konec hry:
Hra končí videoepilogem, který se odemkne po správném vyplnění odpovědí na otázky do online rozhraní. Tento závěrečný moment uzavírá příběh a poskytuje hráčům finální rozuzlení.
Pro koho je hra vhodná
Hra je určena jak pro sólo hráče, tak pro skupiny hráčů. Jedná se o jednorázový zážitek, podobný čtení detektivní knihy – po vyřešení případu už hráči znají všechna tajemství a příběh. Při správném seřazení důkazů ji hráč může darovat někomu dalšímu. Hra je ideální pro milovníky detektivních příběhů, kteří ocení kombinaci fyzických důkazů, interaktivního online prostředí a chtějí se vžít do role detektiva.