Počet hráčů: | 1–5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 90 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | budovatelská, ekonomická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Travis Jones |
Rok vydání: | 2020 |
Dostupnost: | 8 obchodů (cca 1049–1149 CZK) |
Sdílej: |
Věčný král zmizel. Nikdo neví kam a Kyvadlo času se zastavilo. Draze vykoupený mír je v troskách. Proto povstali mocní šlechtici, kteří spolu svedou poslední lítý boj. Vítěz usedne na volný (prázdný?) trůn a stane se novým Věčným králem. Ať žije král! Zkouška je nachystána. Zapojí se jednotlivec, nebo více dvořanů?
Kyvadlo je beztahová hra, ve které hráči soupeří o získání co největšího vlivu ve třech hlavních kategoriích: moci, věhlasu a popularitě. A navíc ještě v jedné speciální - legendárním úspěchu. Jejich cílem je ve čtyřech kolech získat co nejvíce bodů v každé z výše uvedených kategorií. Vítěz se stane novým Věčným králem. Stačí jen mít co nejvíc bodů a ukázat lidu, že on je tím správným hrdinou - splnit legendární úkol.
Podle počtu hráčů se vybere odpovídající strana herní desky, na kterou se položí troje přesýpací hodiny. Každé hodiny mají svou barvu a ta určuje oblast, kam budou umístěny (zelenou, černou a fialovou). Na desku se položí náhodně vybrané karty provincií. Dále se do horní části hlavní desky přidají karty úspěchů (legendárních úkolů), které je možné plnit v průběhu jednotlivých kol. Nyní si každý hráč náhodně vylosuje jednu z postav a nachystá si její desku spolu s dalšími navazujícími úkony: na počáteční stupnici bodování si dá ukazatele vítězných bodů v odpovídající barvě a nachystá si zdroje, které bude mít v průběhu hry k dispozici (10 zdrojů od každé barvy, tedy armáda, kultura a zlato. Na desku si položí mocného a obyčejného služebníka a zároveň si nachystá 10 hlasů. Vedle desky pak přijdou zbylí tři služebníci, ke kterým se hráč může dostat později v průběhu hry. Na stůl se dále položí menší deska rady, na kterou se vyloží karty odměn rady. Nyní si do ruky si každý hráč vezme svých 5 karet lstí. Ty se pro každou postavu mírně liší v tom, jakými surovinami daný hráč platí při jejich využití. Principem jsou všechny karty stejné, a hráči tím pádem hrají stejné akce, pouze za rozdílnou cenu.
V prvních třech kolech se karty odměn vybírají náhodně. V posledním kole jsou odměny vždy stejné - poznají se podle červeného rubu karet. Nakonec se náhodně určí pořadí na stupnici Královského privilegia - to je důležité zejména ve fázi rady.
Hra započne otočením všech hodin. Hodiny symbolizují houpající se kyvadla, kdy každé z nich měří čas jinou rychlostí (a tudíž se každé hodiny přesýpají rozdílně dlouhou dobu). Jakmile se některé hodiny přesypou, je možné je přetočit a umístit do druhé řady. Nejdéle se přesýpají fialové, pak zelené a nejkratší dobu černé.
Hra samotná obsahuje pouze pár základních akcí, které můžete dělat. V podstatě jde o přemístění svých služebníků dle daných pravidel. Pravidla pro umísťování služebníků jsou poměrně jednoduchá. Mocného služebníka můžete umístit na kterékoli pole ve hře, a to i na to pole, kde již stojí jiný služebník. Obyčejného služebníka můžete umístit jen na to pole, které je prázdné. Výjimkou je černá oblast, tam může být více obyčejných služebníků v jednom zlatém poli. V každé barevné oblasti se nachází dvě řady, ve kterých se mohou nacházet hodiny. Každá z těchto řad má ve vrchní části políčka se zlatým rámečkem a ve spodní políčka odměn. V průběhu hry může nastat několik situací:
Zisk odměn: Za vykonanou akci služebníka lze získat některou z následujících typů odměn:
Produkce: Při spuštění produkce získává hráč všechny suroviny uvedené pod daným symbolem produkce na jeho hráčské desce. Navíc dostává suroviny za provincie, které pod daný typ produkce přiřadil.
Provincie: Jedna z akcí služebníků umožňuje dobýt provincii. Ta je pak přiřazena pod jakýkoliv symbol produkce. Hráč si při dobývání vybere jednu ze čtyř provincií v nabídce. Otočí ji tak, aby zapadla pod jeho zvolený typ produkce, a zasune ji pod desku tak, aby vyčnívala pouze její bodovací část. V průběhu hry může hráč dobít kolik chce provincií a zařadit je pod daný typ produkce. Ve fázi rady mu však zůstávají jen dvě provincie pod každou produkcí.
Karty lsti: Kdykoliv v průběhu real-timové části hry je možné zahrát karty lsti. Zahrané karty se pokládají na desku hráče. Ten si může všechny zahrané karty lsti vzít zpět, pokud za to zaplatí 5 zdrojů kultury.
Legendární úspěch: V každém kole je možné získat legendární úspěch a to tak, že hráč nashromáždí všechny zdroje, které jsou uvedeny na kartě úspěchu, která je platná pro dané kolo. Tyto zdroje mu zůstávají i po zisku legendárního úspěchu. Jen si z karty úspěchu vezme kovový žeton symbolizující získání tohoto úspěchu. Žádný další hráč v tomto kole již legendární úspěch získat nemůže.
Fáze rady: Fáze rady nastává jakmile někdo potřetí přetočí fialové hodiny - V tomto okamžiku se stopne real-timová fáze hry, hráči dohrají akce svých služebníků a nastává vyhodnocení této fáze. Žádné další hodiny už nemohou být přetočeny. Podle počtu získaných hlasů se na herní desce změní pořadí na ukazateli Královských privilegií. Hráči si poté vezmou odměnu podle toho, kde se na stupnici umístili. Vždy získávají kartu odměn rady a první z nich získávají i vítězné body dle svého výběru. Poté nastává další kolo hry.
Konec hry nastává po 4. fázi rady. Vítězem se stává ten, který na všech čtyřech stupnicích dosáhl největšího počtu bodů. Podmínkou je, aby doputoval do pravé části desky, nazývanou oblast svitku.
Solo hra s automou:
Pro sólo hru se nachystá bodovací deska automy, na kterou se pro rozlišení umístí dva barevní služebníci automy. Automy 1 a 2, tak zastanou roli dvou živých hráčů. Hraje se tedy ve stejném nastavení jako při hře 3 hráčů. Vedle desky se nachystají karty automy, přes které dělá automa své akce. Akce automy vyhodnocuje hráč. Proto jsou pravidla jednodušší než u klasické hry. Na začátku hry si hráč zvolí obtížnost a podle toho si vytáhne odpovídající bodovací kartu, kterou položí na hrací desku automy. Automy dostanou celkem 6 mocných služebníků a ty podle zvláštních pravidel umístí do fialové a zelené části hlavní hrací desky - Automa v černé části nehraje. Vždy se hraje s aktivními přesýpacími hodinami.
Akce automy:
Akce automy se spouští (hráč táhne kartu automy):
Akce automy mohou způsobit následující:
Hráč musí myslet na to, že po druhém překlopení fialových hodin už nemůže plnit legendární úspěch.
Vítězné body pro automy:
Každá automa získává pouze jeden druh vítězných bodů, který si zaznamenává na stupnici na bodovací kartě automy.
Na konci hry si hráč porovná své dosažené vítězné body s dosaženými body jednotlivých autom. Hráč si započítává body ze všech svých čtyř stupnic, automa vždy ze své jedné. Automa se bere jako by vždy měla legendární úspěch.
Vítězem se stává ten, kdo má více bodů - ať už jedna z autom, nebo hráč.
Autor: martinsun
Na křídlech - Desky a žetony
Akt. cena: 11 Kč
Končí za: 10 dnů